Auteur Topic: Standaar file Jupiter Pro  (gelezen 5635 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

mikertje

  • Gast
Standaar file Jupiter Pro
« Gepost op: 21 september 2008, 21:00:19 »
Hoe zet je de standaard file terug in de Jupiter Pro.

Ik heb het geprobeerd met de korte uitleg op pagersoftware.tk, maar kan de download
niet vinden op het bureaublad zoals wordt omschreven.

M.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Standaar file Jupiter Pro
« Reactie #1 Gepost op: 22 september 2008, 06:54:39 »
Citaat van: "mikertje"
Hoe zet je de standaard file terug in de Jupiter Pro.

Ik heb het geprobeerd met de korte uitleg op pagersoftware.tk, maar kan de download
niet vinden op het bureaublad zoals wordt omschreven.

M.

Je vraag is niet helemaal duidelijk, maar je hebt nodig de Jupiterprogrammer en software. Welke versie pager je hebt, kan je op de achterkant op de sticker lezen. Kies op http://www.pagersoftware.tk de softwareversie die bij de pager hoort en installeer die. Download ook de standaardfile en zet die in dezelfde directory als waar je software staat. Maak een snelkoppeling van de programmaexe naar je bureaublad. (het wapenschild). Start het programma en met file/open kan je de standaardfile inlezen. Dan de pager in je programmer plaatsen en de file programmeren met de toets F4. Wil je andere capcodes en instellingen: file bewerken en opslaan met een naam die geheel anders is dan standaardfile. Na bewerken met F4 in je pager programmeren. Niet eerst programmeren en dan de file een naam geven, want als er iets mis gaat met de software ben je een hoop werk kwijt.
Zo duidelijk?
Leen

mikertje

  • Gast
Re: Standaar file Jupiter Pro
« Reactie #2 Gepost op: 22 september 2008, 12:03:51 »
Ja, op zich wel duidelijk, maar bij het schrijven met F4 krijg ik de volgende melding:

Run-time error '340':
Control array element '122' doesn't exist

??? Enig idee?

Leen Ansems

  • Gast
Re: Standaar file Jupiter Pro
« Reactie #3 Gepost op: 22 september 2008, 12:26:33 »
Citaat van: "mikertje"
Ja, op zich wel duidelijk, maar bij het schrijven met F4 krijg ik de volgende melding:

Run-time error '340':
Control array element '122' doesn't exist

??? Enig idee?

Programmer met de 25 polige plug op de LPT1 aansluiting? Wat is je besturingsysteem? Tot op heden zijn er geen problemen die lijken op jouw probleem bekend. Met de standaardfile ingeladen krijg je een tabblad met allemaal Nederlandse teksten. Dat is de vertaling uit de Engelse taal. Niet je pager eerst uitlezen en die file bewerken. Als daar een fout in zit blijf je er tot in de eeuwigheid mee tobben. Je hebt toch wel de juiste programmer: oud model was een zwart doosje met 3 uitstekende gouden pennen en de nieuwere versie is een kastje met daarop een rand waar de pager in kan zakken. Niet vergeten bij dat model om de ketting even eraf te halen, anders zakt de pager niet diep genoeg. De pager moet geprogrammeerd kunnen worden zonder batterij.
Leen

mikertje

  • Gast
Re: Standaar file Jupiter Pro
« Reactie #4 Gepost op: 22 september 2008, 12:29:52 »
Het probleem is dat ik het tbl bestand niet zie en niet helemaal begrijp wat je bedoelt met het opslaan onder dezelfde directory, ben een beetje een leek als het op technisch aankomt.

Ik heb de file opgeslagen op het bureaublad (dat stond op pagersoftware.tk), vervolgens de software geopend.
File > open, en dan zie ik in dat schermpje de file niet staan op het bureaublad. Het is me net een keer gelukt de
standaardfile te laten, maar toen kreeg ik die foutmelding.
 
Ik weet alleen niet meer hoe ik dat heb gedaan.

mikertje

  • Gast
Re: Standaar file Jupiter Pro
« Reactie #5 Gepost op: 22 september 2008, 12:30:26 »
Ik heb trouwens de zwarte programmer met 3 pennetjes.

mikertje

  • Gast
Re: Standaar file Jupiter Pro
« Reactie #6 Gepost op: 22 september 2008, 12:32:32 »
Aanleiding voor mijn vraag was overigens de volgende melding op mijn pager:

EEPROM nog init!
or EEPROM error!

Leen Ansems

  • Gast
Re: Standaar file Jupiter Pro
« Reactie #7 Gepost op: 22 september 2008, 13:38:17 »
Citaat van: "mikertje"
Aanleiding voor mijn vraag was overigens de volgende melding op mijn pager:

EEPROM nog init!
or EEPROM error!

Juist daarom heb je die standaardfile nodig. Die file moet je ook niet op je bureaublad zetten maar in de directory waarin de software staat. Meestal is dat: c:/programfiles/Gold_apollo/AFA25. De file heeft een naam gevolgd door een punt en daarachter de lettercombinatie tbl. Met de juiste gegevens moet je pager te beschrijven zijn en komt daarmee weer op orde. Na het schrijven de batterij erin stoppen. Bovenin het scherm moet de tekst: PASS komen en de pager wordt dan ingesteld op de nieuwe gegevens.
Leen

mikertje

  • Gast
Re: Standaar file Jupiter Pro
« Reactie #8 Gepost op: 22 september 2008, 16:12:53 »
Okay, dit heb ik nu geprobeerd.
Echter als ik naar file > open ga en in de genoemde map AFA25 kijk, staat er niets in.

Als ik via de verkenner ga kijken staat er van alles in maar het wordt gewoon niet zichtbaar, ook niet als ik er zelf .tbl van maak.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Standaar file Jupiter Pro
« Reactie #9 Gepost op: 22 september 2008, 16:37:41 »
Citaat van: "mikertje"
Okay, dit heb ik nu geprobeerd.
Echter als ik naar file > open ga en in de genoemde map AFA25 kijk, staat er niets in.

Als ik via de verkenner ga kijken staat er van alles in maar het wordt gewoon niet zichtbaar, ook niet als ik er zelf .tbl van maak.

Die file zal er misschien nog niet staan, maar ik heb al uitgelegd dat die daar naar toe moet en a.u.b. geen willekeurige files .tbl gaan noemen anders kom je er nooit uit. Als een file gedownload wordt komt hij meestal in de map met binnengehaalde documenten. Je het toch wel bij het downloaden gekozen voor "opslaan als"? Anders komt hij nooit op je pc terecht. Geen andere naam kiezen en de naam die de file heeft aanhouden. Meestal kan je dan ook de file gelijk in de goede directory laten landen. Vraag anders hulp van een huisgenoot die daar meer van weet. Niemand weet alles.
Leen

mikertje

  • Gast
Re: Standaar file Jupiter Pro
« Reactie #10 Gepost op: 22 september 2008, 16:54:42 »
Ik heb alles geprobeerd, er staat alleen een default.
Een huisgenoot heb ik niet, maar ik ben ook niet van gisteren.

Ik mag dan technisch iets onervaren zijn maar ik begrijp de instructies wel hoor.

mikertje

  • Gast
Re: Standaar file Jupiter Pro
« Reactie #11 Gepost op: 22 september 2008, 21:59:16 »
Okay, ik het het voor elkaar. Hier is de oplossing die ik heb gebruikt.

Ik moest een software versie downloaden die nieuwer is als de pager. Ik heb (volgens de sticker op mijn pager) versie 7.1.
De software versie die ik heb gedownload is 8.6. De standaar file was ook versie 8.6. Misschien heb ik wel een versie 8.6
maar staat dat gewoon verkeerd op de pager.

Anyway, toen heb ik de standaard file opgeslagen in de map AFA25 zoals me was uitgelegd. Echter moest ik eerst via Deze
Computer in de gedownloade file om de onderliggende map te kopi ๋ren naar de map AFA25.

In de AFA25 map komen dan zowel de standaard file (hoofd) download en de onderliggende map. Wanneer je in de software
vervolgens "file" > "open" klikt zie je alleen deze zogenaamde onderliggende download en niet de hoofddownload.

En laat het nu net zo zijn dat deze onderliggende map nodig is als standaard file, misschien weet iedereen op dit forum dat
al, maar er was niemand die het me vertelde.

Probleem opgelost !!!

Leen Ansems

  • Gast
Re: Standaar file Jupiter Pro
« Reactie #12 Gepost op: 23 september 2008, 06:45:01 »
Je kan de software voor een V8.6 NIET gebruiken voor een pager met V7.1.
Alleen de juiste software gebruiken. De standaardfile moet je nog unzippen of misschien gebeurd dat al automatisch. Op http://www.pagersoftware.tk staat die software onder die van de V8.6.

mikertje

  • Gast
Re: Standaar file Jupiter Pro
« Reactie #13 Gepost op: 24 september 2008, 05:31:17 »
Kennelijk toch wel, want hij doet het weer.
Ben er vrijwel de hele dag mee bezig geweest, en zul je zien dat het aan het einde van de dag lukt.

Bedankt anyway.