Auteur Topic: Uitleg en hulp gevraagd  (gelezen 3864 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline ACE

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 645
Re: Uitleg en hulp gevraagd
« Reactie #15 Gepost op: 21 mei 2020, 09:03:53 »
heb moeite om jouw vraag te filteren uit al die citaten.
maar volgens mij is het dezelfde als waarmee je dit draadje begon.

ik heb last van hetzelfde als waar jouw scanner last van lijkt te hebben: in goed Nederlands, front-end overload.
oftewel een overdaad aan signalen die de ingang van jouw ontvanger bereiken en daardoor moeite heeft het juiste signaal eruit te pikken.
ik zeg lijkt, want het is niet zeker. het is een mogelijke verklaring.
wij hebben geen info over hoe je locatie is ten opzichte van telecom-, C2000- en noem maar op wat voor masten met sterke zenders.

ik heb zelf geen UBC9000xlt en heb ook geen ervaring met dat type scanner, maar zie wel dat deze een ontvangst verzwakker aan boord heeft (ATT). heb je dat al eens geprobeerd?

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2407
  • Apres moi le deluge
Re: Uitleg en hulp gevraagd
« Reactie #16 Gepost op: 21 mei 2020, 09:33:30 »
Omroepzenders kun je ook filteren en dan zal die 9000 het ook wel doen

Ik heb helemaal geen last van omroepzenders.
Graag een antwoord op mijn vraag hoe het kan dat wanneer ik mijn X50 op mijn Yaesu heb, ik prima ontvangst heb, tot aan de heli's van de KNRM, maar zodra ik mijn Uniden op de X50 aansluit, de ontvangst belabberd is.

[edit mod: quotebrij gecorrigeerd]

In jip-en-janneke: de Yeasu kan beter omgaan met sterke signalen dan de Uniden. Is ook een veel duurdere ontvanger.
Ik had die 9000's vroeger ook en moest altijd met notchfilters werken o.a. om lokale FM omroep en POCSAG buiten de deur te houden. Veel lol aan die scanner gehad trouwens.
Gevalletje "alle waar is naar zijn geld".

Ik las in dit draadje ook nog wat over de BCT15X, daar heb ik er een stuk of tig van gehad en ook die houden niet van hele sterke signalen. Aan de X50N ging het hier ongefilterd ook niet goed.
Als je een goedkope Uniden zoekt die het minst last heeft van oversturing, kun je denk het best gaan voor een 780.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Luisterspulletjes :)