Auteur Topic: Pagermon  (gelezen 25834 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Faramir

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 363
Re: Pagermon
« Reactie #15 Gepost op: 27 februari 2019, 14:26:08 »
Heeft iemand in pagermon het voor elkaar gekregen om berichten met 'Test' of 'Proefalarm' af te vangen? Bij de filter-instelling kan slechts een regex worden ingevuld en daar snap ik werkelijk helemaal niks van.

Offline Faramir

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 363
Re: Pagermon
« Reactie #16 Gepost op: 28 februari 2019, 14:57:53 »
Een goed uitleg doet wonderen, doel is bereikt.

Offline woestric

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 32
Re: Pagermon
« Reactie #17 Gepost op: 3 maart 2019, 16:06:02 »
Voor diegene die er niet uitkomen met het installeren van pagermon via de instructies op de github site (wat niet zo vreemd is).
Ik heb inmiddels een basis image voor een werkende pagermon zonder capcodes.
Geschikt voor 16 gb kaart voor Rpi 2 en 3.
Mocht je interesse hebben in de image, dan stuur een PB.

mvg, Richard

Mijnnaamiseric

  • Gast
Re: Pagermon
« Reactie #18 Gepost op: 10 mei 2019, 15:09:03 »
Zou iemand mij willen helpen met instellen want snap er helemaal niks van.

Offline woestric

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 32
Re: Pagermon
« Reactie #19 Gepost op: 12 mei 2019, 10:22:58 »
Het installeren is wel een dingetje. De standaard tutorial is wel ok maar het luistert allemaal heel nauw en zelf veel problemen gehad met de juiste nodejs versie installeren.
IK kan je wel helpen maar dan heb ik meer info nodig.
Ik heb eventueel ook een sd image voor een 16 gb kaart icm rapsberry pi 2 of 3 voor je.
Die heeft bij meerdere mensen al gewerkt.

Neem anders via een Pb even contact op, dan kan ik je wellicht helpen.

Mvg,
Richard

Offline Faramir

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 363
Re: Pagermon
« Reactie #20 Gepost op: 14 september 2019, 10:59:42 »
Weet iemand hoe je Pagermon moet updaten mijn versie loopt inmiddels behoorlijk achter.
Het draait op een Raspberry en die installatie heb ik compleet zo gekregen, zelf installeren is me niet gelukt.

Offline connectix

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
    • connectix.nl
Re: Pagermon
« Reactie #21 Gepost op: 17 september 2019, 19:31:23 »
Ik ben nog maar net begonnen met pagermon. Ik zie de berichten binnen komen maar krijg de filters en capcodes niet goed geïmporteerd. Kan iemand mij helpen aan een filters.ini bestand en een capcodes bestand?

Offline Faramir

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 363
Re: Pagermon
« Reactie #22 Gepost op: 18 september 2019, 10:13:35 »
Filters.ini is van PDW en de capcodes voor Pagermon staan in de database. Een filter.ini met alle code's omvat een dikke 112.000 (!) regels. Als je die in de database zet is het niet vooruit te slaan. Mijn advies is om alleen die codes in te voeren die voor jou interessant zijn. Met een SQLite editor kun je die dan rechtstreeks in de database zetten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Offline woestric

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 32
Re: Pagermon
« Reactie #23 Gepost op: 30 september 2019, 20:17:43 »
Ik ben nog maar net begonnen met pagermon. Ik zie de berichten binnen komen maar krijg de filters en capcodes niet goed geïmporteerd. Kan iemand mij helpen aan een filters.ini bestand en een capcodes bestand?

Ik kan je eventueel wel helpen aan een laadscript voor capcodes.
Stuur anders een PB met de regio's en disciplines waarvan je de capcodes wilt laden en dan kan ik je importscriptjes sturen met een script die ze allemaal achter elkaar inlaadt.

mvg,
Richard

Offline woestric

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 32
Re: Pagermon
« Reactie #24 Gepost op: 30 september 2019, 20:20:16 »
@Faramir
Je hebt zeker gelijk maar een aantal versies geleden hebben ze de performance heel sterk verbeterd waardoor ik dat niet meer als een heel groot probleem ervaar.
Maar eerlijk gezegd hoef ik zelf ook niet alle codes te zien dus laadt ze ook niet allemaal meer.

gr,
Richard

Offline woestric

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 32
Re: Pagermon
« Reactie #25 Gepost op: 30 september 2019, 20:25:28 »
Weet iemand hoe je Pagermon moet updaten mijn versie loopt inmiddels behoorlijk achter.
Het draait op een Raspberry en die installatie heb ik compleet zo gekregen, zelf installeren is me niet gelukt.

Welke versie heb je nu draaien? Ik heb nu een image voor versie 2.3 en ben bezig met upgrade naar nieuwste versie.
Meestal is het voldoende om de zip uit te pakken naar de juiste directorie en dus de bestanden te overschrijven. LET op. Maak altijd eerst een kopie van je oude map zodat je terugkunt.
Bij de update van 2.3 naar 3.5 liep ik wel tegen een probleempje aan en moest ik wat fixen in twee bestandjes. Heb even niet bij de hand waar precies maar kan ik wel opzoeken.
Ik kan je eventueel wel helpen als je vastloopt. Laat maar weten.

gr,
Richard

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Pagermon
« Reactie #26 Gepost op: 30 september 2019, 20:39:08 »
2 topics over Pagermon samengevoegd

Offline Faramir

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 363
Re: Pagermon
« Reactie #27 Gepost op: 3 oktober 2019, 15:30:17 »
Welke versie heb je nu draaien? Ik heb nu een image voor versie 2.3 en ben bezig met upgrade naar nieuwste versie.
Meestal is het voldoende om de zip uit te pakken naar de juiste directorie en dus de bestanden te overschrijven. LET op. Maak altijd eerst een kopie van je oude map zodat je terugkunt.
Bij de update van 2.3 naar 3.5 liep ik wel tegen een probleempje aan en moest ik wat fixen in twee bestandjes. Heb even niet bij de hand waar precies maar kan ik wel opzoeken.
Ik kan je eventueel wel helpen als je vastloopt. Laat maar weten.

Sorry voor mijn late reactie Richard, je verdiend een snellere reactie. Dat je me wil helpen met het overstappen op de nieuwe versie vind ik geweldig!
De huidige versie heb ik als image voor de Raspberry Pi ook van jou gekregen en die loopt nu ook nog prima. De nieuwe versie is ook bedoeld voor de RPi.
Inmiddels heb ik wel het een en ander aangevuld (een beetje zoals de mouse-over op P2KFlex), voor mijn regio heb ik de nummers en omschrijvingen van de brandweer in de config.json gezet.
Daarnaast ben ik inmiddels iets verder met Regex om ongewenste berichten er uit te filteren. De volgende stap is om de capcode-ranges per veiligheidsregio en discipline als alias in te voeren.
Het wordt dus meer en meer naar mijn voorkeur bijgewerkt.
Bij voorbaat bedankt voor je hulp!

Grtz,
John

Offline woestric

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 32
Re: Pagermon
« Reactie #28 Gepost op: 4 oktober 2019, 08:13:12 »
Welke versie heb je nu draaien? Ik heb nu een image voor versie 2.3 en ben bezig met upgrade naar nieuwste versie.
Meestal is het voldoende om de zip uit te pakken naar de juiste directorie en dus de bestanden te overschrijven. LET op. Maak altijd eerst een kopie van je oude map zodat je terugkunt.
Bij de update van 2.3 naar 3.5 liep ik wel tegen een probleempje aan en moest ik wat fixen in twee bestandjes. Heb even niet bij de hand waar precies maar kan ik wel opzoeken.
Ik kan je eventueel wel helpen als je vastloopt. Laat maar weten.

Sorry voor mijn late reactie Richard, je verdiend een snellere reactie. Dat je me wil helpen met het overstappen op de nieuwe versie vind ik geweldig!
De huidige versie heb ik als image voor de Raspberry Pi ook van jou gekregen en die loopt nu ook nog prima. De nieuwe versie is ook bedoeld voor de RPi.
Inmiddels heb ik wel het een en ander aangevuld (een beetje zoals de mouse-over op P2KFlex), voor mijn regio heb ik de nummers en omschrijvingen van de brandweer in de config.json gezet.
Daarnaast ben ik inmiddels iets verder met Regex om ongewenste berichten er uit te filteren. De volgende stap is om de capcode-ranges per veiligheidsregio en discipline als alias in te voeren.
Het wordt dus meer en meer naar mijn voorkeur bijgewerkt.
Bij voorbaat bedankt voor je hulp!

Grtz,
John

Ik reageer ook niet altijd snel hoor, geen probleem.
Ik weet weer wat het probleem was na de laatste update. Hij gaf toen de tijden in GMT weer dus 2 uur eerder.
Daarvoor moet je dan een correctie doorvoeren in bestand index.ejs.
Zoek daar naar de regel(s):
var datetime = moment(message.timestamp); en vervang dit door
var datetime = moment.unix(message.timestamp);
gr, Richard

Offline Faramir

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 363
Re: Pagermon
« Reactie #29 Gepost op: 14 oktober 2019, 13:02:51 »
De update naar de nieuwe versie wil niet lukken, daar heb ik me voorlopig maar bij neergelegd.
Omdat de kleuren me niet bevallen ben ik bezig deze naar mijn voorkeur aan te passen.
Dat lukt me een heel eind maar de witte en iets minder witte achtergrond van de meldingen krijg ik niet gevonden, iemand die weet waar die worden gedefinieerd?