Auteur Topic: Capcode 2029568  (gelezen 7359 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline fireblokey

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Capcode 2029568
« Gepost op: 16 september 2008, 22:34:49 »
Ik heb mijn oude scanner omgebouwd en aangesloten op de mic in van mijn geluidskaart en dit werkt goed (geloof ik). Alleen is mij nu een paar maal opgevallen dat een aantal keer een Capcode die ik had ingesteld om gefilterd te worden, er niet is uit gefilterd maar is overgeslagen. Ik ben toen gaan terug zoeken en wat bleek..... de capcode voor de melding klopte niet met wat ik had ingevoerd in het filter. De capcode is 2029568. Nu viel mij op dat deze capcode regelmatig terugkomt in de pdw software.

Mijn vraag is nu: heb ik iets verkeerd ingesteld, of is het iets anders dat die "rare"capcode veroorzaakt?

Ik mis geen berichten dus volgens mij staat mijn scanner en mijn pc goed ingesteld. De versie van de pdw software is trouwens 2.51

iemand ideeen/ tips?

groeten,
Sander

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Capcode 2029568
« Reactie #1 Gepost op: 17 september 2008, 02:03:42 »
Met dit soort zaken is het handig om even de zoekfunctie te gebruiken. Als je dan ziet hoe vaak de code 2029568 wordt genoemt dan zul je al snel ontdekken dat er helemaal niets mis is, dit is namelijk een groepscode die altijd wordt gebruikt als een alarmering naar meerdere codes wordt gestuurd.

Misschien kun je hier iets mee : viewtopic.php?p=96219#p96219

Daar staat uitgelegd hoe een groepsoproep wordt verzonden en dat de betreffende tekst dus eigenlijk alleen aan 2029568 "hangt". De pager (en PDW) koppelt deze weer aan de juiste code(s).

Groeten, Peter.

Offline fireblokey

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: Capcode 2029568
« Reactie #2 Gepost op: 17 september 2008, 11:08:06 »
het is me nu een beetje duidelijk. 2029568 is dus een groepscode die wordt uitgezonden om een bepaalde groep met capcodes te alarmeren wat in mijn geval dus ook klopt omdat er bij dat korps altijd een 2e korps wordt mee gealarmeerd. Jammer alleen dat ik wel de melding zag en de 2029568 capcode maar niet de capcodes die voor die betreffende posten in mijn filter staan ( en het bericht daardoor niet werdt uitgefilterd ). Of hadden die capcodes er ook bij moeten staan en moet ik de boel nogmaals fine-tunen?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Capcode 2029568
« Reactie #3 Gepost op: 17 september 2008, 11:22:28 »
Citaat van: "fireblokey"
het is me nu een beetje duidelijk. 2029568 is dus een groepscode die wordt uitgezonden om een bepaalde groep met capcodes te alarmeren wat in mijn geval dus ook klopt omdat er bij dat korps altijd een 2e korps wordt mee gealarmeerd. Jammer alleen dat ik wel de melding zag en de 2029568 capcode maar niet de capcodes die voor die betreffende posten in mijn filter staan ( en het bericht daardoor niet werdt uitgefilterd ). Of hadden die capcodes er ook bij moeten staan en moet ik de boel nogmaals fine-tunen?

Als je die niet ziet dan klopt er inderdaad iets niet. Bij Options moet je ervoor zorgen dat alles bij FLEX staat aangevinkt, tenzij je niet wilt dat jouw PC op de Flex-tijd draait, dan moet je dat vinkje weglaten.

Heeft jouw ontvanger een discriminatoruitgang? Zonder dat is het altijd maar een gok of het gaat werken of niet...

Groeten, Peter.

Offline fireblokey

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: Capcode 2029568
« Reactie #4 Gepost op: 17 september 2008, 11:56:56 »
yep, hij heeft een discriminator uitgang. Ik zal eens nakijken van dat vinkje en dan laat ik het weten, bedankt zover