Auteur Topic: PDW versie 2.51  (gelezen 17521 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline nossie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 55
Re: PDW versie 2.51
« Reactie #15 Gepost op: 15 september 2008, 19:17:04 »
Ja had ik net geprobeert om mn afbeelding in het bericht te plaatsen maar het lukte niet...
hij zei dat het geen afbeelding was....(ow misschien istie te groot.... zal het even aanpassen.

Ga het eens proberen met die optie die je net aangaf...

Lettertype dat ik gebruik is Consolas - Vet - 11

iig bedankt voor je advies

gr.

Nossie
Realistic Pro-2006 + PDW software

Offline nossie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 55
Re: PDW versie 2.51
« Reactie #16 Gepost op: 15 september 2008, 19:22:09 »
Lukt me niet om een afbeelding in te laden in het bericht....
Realistic Pro-2006 + PDW software

Offline michel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 284
Re: PDW versie 2.51
« Reactie #17 Gepost op: 15 september 2008, 21:10:24 »
Ben wel benieuwd wat voor letter type het is?
Kan deze link niet openen http://nossent.gethost.nl/P2000/screen.gif.
En dit kan ik ook niet vinden in Pdw Consolas - Vet - 11.

Offline maikelv

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 166
Re: PDW versie 2.51
« Reactie #18 Gepost op: 15 september 2008, 21:49:51 »
Citaat van: "michel"
Ben wel benieuwd wat voor letter type het is?
Kan deze link niet openen http://nossent.gethost.nl/P2000/screen
En dit kan ik ook niet vinden in Pdw Consolas - Vet - 11.

Probeer hem nog eens Michel  ;)

Offline michel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 284
Re: PDW versie 2.51
« Reactie #19 Gepost op: 16 september 2008, 07:30:21 »
Ja werkt hij wel ;)

Offline nossie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 55
Re: PDW versie 2.51
« Reactie #20 Gepost op: 16 september 2008, 07:45:34 »
Nee ik krijg hem niet werkend....

hij zegt iets van ongeldig bestand of bestand is geen afbeelding
Realistic Pro-2006 + PDW software

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: PDW versie 2.51
« Reactie #21 Gepost op: 19 september 2008, 20:56:18 »
Werkt hier prima, maar ik zou willen filteren op het veld MAN i.p.v. op het veld Sender, kan dit al en kijk ik niet goed of is dit gewoon een RFC?

EDIT: gevonden, filtersoort was de oorzaak.
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Jester

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: PDW versie 2.51
« Reactie #22 Gepost op: 21 september 2008, 16:12:46 »
Leuke updated weer Peter, maar ik zie dat je voor acars alleen routes.df aircraft.df airline.df label.df country.df en ground.df parsed, kan ik een request doen om ook message.df in de volgende versie te parsen ? zodat het message gedeelte wat duidelijker kan worden.
Ik weet dat acars een beetje ondergeschoven kindje is in pdw maar denk vraag het toch ff

Thanks

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW versie 2.51
« Reactie #23 Gepost op: 21 september 2008, 16:20:43 »
Citaat van: "Jester"
Leuke updated weer Peter, maar ik zie dat je voor acars alleen routes.df aircraft.df airline.df label.df country.df en ground.df parsed, kan ik een request doen om ook message.df in de volgende versie te parsen ? zodat het message gedeelte wat duidelijker kan worden.
Ik weet dat acars een beetje ondergeschoven kindje is in pdw maar denk vraag het toch ff

Dat laatste is wellicht te verklaren doordat het me zelf niet interesseert, sorry. Het is allemaal begonnen met Flex (ivm P2000) en dat is naar mijn bescheiden mening beter uitgemelkt dan ik 5 jaar geleden had kunnen denken. Vervolgens heb ik me stuk voor stuk bezig gehouden met de andere modes, maar ACARS interesseert mij het minste en zolang ik het zelf niet monitor is de wil om dingen te verbeteren uiteraard iets kleiner.

Tot zover een stukje achtergrondinformatie, misschien kun jij vertellen wat je nu precies bedoelt, wat er in jouw ogen beter kan en wat je bedoelt met Message.df ?

Groeten, Peter.

Offline Jester

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: PDW versie 2.51
« Reactie #24 Gepost op: 21 september 2008, 19:34:41 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "Jester"
Leuke updated weer Peter, maar ik zie dat je voor acars alleen routes.df aircraft.df airline.df label.df country.df en ground.df parsed, kan ik een request doen om ook message.df in de volgende versie te parsen ? zodat het message gedeelte wat duidelijker kan worden.
Ik weet dat acars een beetje ondergeschoven kindje is in pdw maar denk vraag het toch ff

Dat laatste is wellicht te verklaren doordat het me zelf niet interesseert, sorry. Het is allemaal begonnen met Flex (ivm P2000) en dat is naar mijn bescheiden mening beter uitgemelkt dan ik 5 jaar geleden had kunnen denken. Vervolgens heb ik me stuk voor stuk bezig gehouden met de andere modes, maar ACARS interesseert mij het minste en zolang ik het zelf niet monitor is de wil om dingen te verbeteren uiteraard iets kleiner.

Tot zover een stukje achtergrondinformatie, misschien kun jij vertellen wat je nu precies bedoelt, wat er in jouw ogen beter kan en wat je bedoelt met Message.df ?

Groeten, Peter.

Peter, eerst bedankt voor je reply, altijd handig zo'n stukje achtergrondinfo.
ik neem aan de je een beetje naar wacars gekeken heb als ik de bestandsnamen zie in pdw (behalve de extentie wdf wat in pdw df is) wacars (en ook andere acars decoders) gebruiken message.df om in het message gedeelte van het acars block de soms wat cryptische text om te zetten naar iets leesbaars (denk capcodes vertaling in p2000) het punt is dat elke airline zijn eigen codes (kan) hebben, wat handig zou zijn is als pdw naar het message block van acars kijkt en de codes erin omzet naar text, voorbeeld:

PH-BXZ 19:54:52 21-09-08 D32A 9 G  Msg Label     : H1...CENTRAL FAULT DISPLAY (Up/Downlink)
                                   Aircraft Reg  : PH-BXZ  Country: NETHERLANDS
                                   Aircraft Type : B737-8K2 30368/2533
                                   Flight No     : KL1616 [Istanbul Turkey-Amsterdam Netherlands]
                                   Airline       : *KLM* KLM Royal Dutch Airlines
                                   Ground Station: Glasgow (GLA)              
                                   Message       : #DFBFFF1200000PH-BXZKL1616LTBAEHAM210908 976ER1649091543   006   1629   975 922 922304-483 45931 210288897350896 633 633 -18 -1814801495  61    59 411 410 40 40000301000002010001199 90248248 49 52  81  82  00

het eerste stukje van het message block kan je vertalen naar KL#DFB=#DIGITAL FLIGHT RECODER B-
dit is wat message.df doet.

Mocht je meer info / een tester nodig hebben, geef maar een gil

P.S.
De reden dat ik pdw en niet een anders acars progje gebruik is dat pdw het voor mij (en vele met mij denk ik) beter doet en nog steeds ontwikkeld wordt

P.S.2
Wat ook handig zou zijn is dat je de kollom indeling/volgorde, die je kan aanpassen in pdw, ook kan aan passen in de logfile, dus als je de volgorde op het scherm anders hebt staat, dat deze hetzelfde is in de logfile

Bedankt

Offline nossie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 55
Re: PDW versie 2.51
« Reactie #25 Gepost op: 22 september 2008, 07:13:33 »
Hallo Allemaal,

Weet niet of er interesse voor is, of dat het al in omloop is, maar ik heb de volledige capcodelijst met naam en toenaam.

Je kunt hier zelf in gaan aanpassen welke je in het filter window wilt of wat alleen in de monitor verschijnt.

Ik hoor het wel.

gr.

Nossie
Realistic Pro-2006 + PDW software

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: PDW versie 2.51
« Reactie #26 Gepost op: 22 september 2008, 10:27:40 »
Citaat van: "nossie"
Hallo Allemaal,

Weet niet of er interesse voor is, of dat het al in omloop is, maar ik heb de volledige capcodelijst met naam en toenaam.

Je kunt hier zelf in gaan aanpassen welke je in het filter window wilt of wat alleen in de monitor verschijnt.

Interessant Nossie!

Kan je deze online zetten? Of zou je mij deze kunnen mailen?

Offline nossie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 55
Re: PDW versie 2.51
« Reactie #27 Gepost op: 22 september 2008, 10:42:27 »
Hoi allemaal,

Als het goed is kun je het bestandje via deze link downloaden.

http://cid-94e2ed2fe9d271eb.skydrive.live.com/self.aspx/Documenten/filters.zip

Het staat in mijn windows live skydrive

succes ermee

gr.

Nossie
Realistic Pro-2006 + PDW software

Offline Jester

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: PDW versie 2.51
« Reactie #28 Gepost op: 22 september 2008, 20:53:25 »
Peter, een bugje in acars mode (ja ik weet het...DIE mode weer...)

als je de color van het time/date veld wilt aanpassen, past pdw 2.51 alleen het laatste stukje van het message block aan (download NAK ACK etc) en niet de time/date

workaround is in pdw.ini de color van ik geloof MbTimestamp op de kleur te zetten die je in acars wilt hebben.

thanks

Offline cornevd

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 384
Re: PDW versie 2.51
« Reactie #29 Gepost op: 25 september 2008, 19:26:47 »
Citaat van: "Daaf"
Citaat van: "nossie"
Hallo Allemaal,

Weet niet of er interesse voor is, of dat het al in omloop is, maar ik heb de volledige capcodelijst met naam en toenaam.

Je kunt hier zelf in gaan aanpassen welke je in het filter window wilt of wat alleen in de monitor verschijnt.

Interessant Nossie!

Kan je deze online zetten? Of zou je mij deze kunnen mailen?

krijg je waar de code van is dan wel in de monitor window