Auteur Topic: PDW versie 2.51  (gelezen 17525 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
PDW versie 2.51
« Gepost op: 16 augustus 2008, 12:20:08 »

Bugfix


Mobitex Base-ID's

In de vorige versie is Mobitex volledig aardig onder handen genomen. Een van de nieuwe dingen, de BaseID's bleek niet goed geimplementeerd. Elk Base Station gaf weliswaar een apart en misschien ook uniek ID weer, maar door een stom foutje werden de bitjes in de verkeerde volgorde weergegeven waardoor alle reeds verzamelde ID's nutteloos zijn geworden  :(


Dubbele muisklik / tekstselectie

Door middel van dubbelklikken op tekst kunnen woorden of codes in 1x geselecteerd worden en met CTRL-C (of rechtsklikken en dan 'Copy Selection') op het clipboard geplaatst worden zodat deze weer eenvoudig elders te plakken zijn.


Block Duplicate Messages

Deze optie bestaat al een tijdje, maar ik heb een verzoek gekregen om alleen op de tekst te kunnen laten controleren. Voorheen controleerde PDW namelijk -indien deze optie aktief was- of de capcode/riccode en de tekst van het huidige bericht overeen kwamen met die van het vorige (weergegeven) bericht. In dat geval werd een 2e bericht niet weergegeven. Nu bleek het echter wenselijk om opvolgende berichten met dezelfde tekst, doch verschillende codes, ook te kunnen weigeren.

Naast de optie 'Block Duplicate Messages' is nu dan 'Only check message text' aan te vinken, hetgeen de bovenstaande wens mogelijk maakt. Deze optie werkt echter niet indien onder 'Display -> Screen Options' de 'Flex Group Mode' aktief is.

Los van deze aanpassing was 'Block Duplicate Messages' iets te enthousiast bij Mobitex. Berichten met dezelfde MAN, doch een verschillend type werden eveneens niet weergeven. Dit gebeurde in principe alleen bij zogenaamde statusberichten, indien de Mobitex optie 'Verbose' aktief was.


Mobitex Verbose / Sweep Frames

Indien bij Mobitex de optie 'Verbose' was aangevinkt, zouden ineens de statusberichten en zogenaamde sweep frames (met oa Base Station informatie) op het scherm verschijnen. Persoonlijk vond ik het wel prettig om deze 2 zaken apart in te kunnen stellen. De eerdere optie 'Verbose' zal nu louter de statusberichten weergeven, hiernaast staat de nieuwe optie 'Show Sweep Frames (BaseInfo)' die dus de Base Station parameters, buurkanalen en dergelijken weer laat geven.

http://www.gsm-antennes.nl/PDW/pdw.php?lang=nl

Groeten, Peter.

Offline Michel-nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 899
    • http://www.glasservicevandijk.nl
Re: PDW versie 2.51
« Reactie #1 Gepost op: 16 augustus 2008, 14:49:16 »
wij hebben em al weer draaien hier in onze fotografen groep. :)

Offline evertjan

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 26
    • http://112alarm.net/
Re: PDW versie 2.51
« Reactie #2 Gepost op: 16 augustus 2008, 15:25:17 »
Bedankt Peter!

Ik heb de update inmiddels draaien, tot op heden zonder problemen.

Gr,EJ

Offline maikelv

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 166
Re: PDW versie 2.51
« Reactie #3 Gepost op: 17 augustus 2008, 22:17:48 »
Ook hier draaiend zonder enige problemen  ;)

AlfA145

  • Gast
Re: PDW versie 2.51
« Reactie #4 Gepost op: 18 augustus 2008, 17:44:49 »
Block Duplicate Messages.. waar vind ik dat ook alweer, ik kijk er volgens mij gewoon overheen  :oops:

Offline Kinky

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 141
Re: PDW versie 2.51
« Reactie #5 Gepost op: 18 augustus 2008, 17:49:55 »
Citaat van: "AlfA145"
Block Duplicate Messages.. waar vind ik dat ook alweer, ik kijk er volgens mij gewoon overheen  :oops:

!/Options/General en dan links onderin.

groeten Kinky

AlfA145

  • Gast
Re: PDW versie 2.51
« Reactie #6 Gepost op: 20 augustus 2008, 12:24:10 »
Dat zocht ik, en het lijkt goed te werken, heel wat minder overbodige meldingen op mijn scherm !

Offline roger1965

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 84
Re: PDW versie 2.51
« Reactie #7 Gepost op: 23 augustus 2008, 15:33:28 »
Loopt ook bij mij weer prima. In tegenstelling tot andere installaties was ik nu wel mijn filter.ini bestand kwijt na installatie van de update van 2.3 naar 2.51

Offline Kinky

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 141
Re: PDW versie 2.51
« Reactie #8 Gepost op: 23 augustus 2008, 18:36:13 »
Citaat van: "roger1965"
Loopt ook bij mij weer prima. In tegenstelling tot andere installaties was ik nu wel mijn filter.ini bestand kwijt na installatie van de update van 2.3 naar 2.51

Volgende keer update vanaf de vorige versie downloaden, dan heb je daar geen last van.

groeten Kinky

Offline nossie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 55
Re: PDW versie 2.51-Block Duplicate Messages
« Reactie #9 Gepost op: 15 september 2008, 18:21:34 »
Hallo Allemaal,

Even een vraagje....

Werkt 'Block Duplicate Messages' ook in de gefilterde berichten?? Waarom zou je zeggen????

Nou ik filter Rotterdam Rijnmond en Schiedam.

Maar meldingen die doorkomen voor Schiedam zijn dus ook meldinge voor RR.

Is het mogelijk om 1 van de 2 niet door te laten komen in het filterdisplay??

Ik hoor het wel.

gr.

Nossie

PS

Is er misschien iemand die Rotterdam Rijnmond helemaal als filters.ini heeft en die mij wilt mailen??
Realistic Pro-2006 + PDW software

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW versie 2.51-Block Duplicate Messages
« Reactie #10 Gepost op: 15 september 2008, 18:26:47 »
Citaat van: "nossie"
Werkt 'Block Duplicate Messages' ook in de gefilterde berichten?? Waarom zou je zeggen????

Een hele goede vraag. In de huidige versie niet ALLEEN voor gefilterde berichten. Er wordt namelijk een vergelijking gemaakt tussen het huidige bericht en het voorgaande. Niet het vorige gefilterde, maar die uit de monitor. Dit kan ertoe leiden dat er in het filtervenster wel degelijk dubbele berichten verschijnen en dat is iets waar ik nu toevallig mee bezig ben.

Citaat van: "nossie"
Nou ik filter Rotterdam Rijnmond en Schiedam.
Maar meldingen die doorkomen voor Schiedam zijn dus ook meldinge voor RR.
Is het mogelijk om 1 van de 2 niet door te laten komen in het filterdisplay??

Dat mag je even iets nader uitleggen, wat zie je dubbel dan?

Groeten, Peter.

Offline nossie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 55
Re: PDW versie 2.51
« Reactie #11 Gepost op: 15 september 2008, 18:35:49 »
Hallo Peter,

Wat ik doe...: Ik filter op capcodes 1400999, 1420999 en 1430999 en alle capcodes van brandweer Schiedam

In het geval van een melding in Schiedam geeft het filter nu dus 2x het bericht, 1x met het label 'brandweer Schiedam' met bijbehorend wagen nummer en 1x als melding behorende bij het label 'Brandweer Rotterdam Rijnmond.

Ik kwam er achter dat je dan zeker niet alle berichten filtert die doorgegeven worden op de eerste drie capcodes.
Dus toen heb ik ook nog de capcodes 140???? (Brw), 142???? (Ambu) en 143???? (Pol) erbij gemaakt.

Nu gebeurt het dus bij een melding is Schiedam dat er 3 dezelfde berichten worden gefilterd.

Wat ik  nu uiteindelijk wil is dat je prioriteit aan een label kan geven en dat in geval van een melding in Schiedam (in mijn geval dus) alleen de meldingen Schiedam in het filter staan en niet meer degene die PDW ook nu herkent (1400999 en 140????)

Is dit duidelijk uitgelegd zo??

Ik hoor het wel en alvast bedankt.

gr.

Nossie
Realistic Pro-2006 + PDW software

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW versie 2.51
« Reactie #12 Gepost op: 15 september 2008, 18:40:22 »
Citaat van: "nossie"
Is dit duidelijk uitgelegd zo??

Niet helemaal. Je bedoelt dat je de tekst meerdere malen te zien krijgt? Als je dat bedoelt dan is dat opzich vrij normaal, maar je kunt bij Display -> Screen Options de optie "Flex Group Mode" aktiveren waardoor je de tekst nog maar 1x ziet met daarbij de bijbehorende capcodes en hun label. Als jij vervolgens niet gelijktijdig het label van de monitorcode en Schiedam wilt zien dan vrees ik dat je de twijfelachtige eer hebt om de eerste te zijn om dit te vragen. Het nut hiervan zie ik eerlijk gezegd niet, of zit die monitorcode dan echt zo erg in de weg? Of ik begrijp het misschien verkeerd.

Misschien begrijp ik het wel goed, maar omdat je een nieuwe gebruiker bent weet je misschien niet hoe (slecht) het er vroeger uit zag. Dan zou je blij zijn met wat je nu allemaal te zien krijgt ;-)

Groeten, Peter.

Offline nossie

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 55
Re: PDW versie 2.51
« Reactie #13 Gepost op: 15 september 2008, 18:56:51 »
Peter,

Ik heb even een printscreen gemaakt:
http://nossent.gethost.nl/P2000/screen.gif


Je ziet dat dezelfde melding met verschillende capcode nu in beeld staan.

Is het nu mogelijk om hier 1 regel van te maken met evt. de verschillende labels in 1 of meerdere regels eronder in plaats van de melding, het label, weer de melding met het volgende label, weer de melding met nog een ander label....

Ik hoop dat dit duidelijker is.

gr.

Nossie
Realistic Pro-2006 + PDW software

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW versie 2.51
« Reactie #14 Gepost op: 15 september 2008, 18:59:52 »
Citaat van: "nossie"
Je ziet dat dezelfde melding met verschillende capcode nu in beeld staan.

Is het nu mogelijk om hier 1 regel van te maken met evt. de verschillende labels in 1 of meerdere regels eronder in plaats van de melding, het label, weer de melding met het volgende label, weer de melding met nog een ander label....

Probeer -zoals ik eerder al zei- eens de Flex Group Mode, te vinden bij Display -> Screen Options.

Het komt er dan zo uit te zien :



Je gebruikt trouwens een leuk lettertype, welke is dat?

Groeten, Peter.

PS: Je kunt je bericht wijzigen en dan IMG-tags om het URL zetten, dan krijg je net als bij mij de afbeelding in je bericht te zien.