Auteur Topic: PDW met flexbox op VMWare  (gelezen 3651 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline jeroen-wdt

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 5
PDW met flexbox op VMWare
« Gepost op: 31 juli 2008, 23:49:51 »
Ik ben een tijdje bezig om het voor elkaar te krijgen dat PDW op een VMWare - machine werkt.
Als server heb ik Windows 2000 en Linux (debian) geprobeerd. Daarop VMWare Server geinsalleerd.
Vervolgens een Virtuele Machine gemaakt, comport toegevoegd en daarop Windows 98 geinstalleerd.

Alle 2 de installaties als server (windows en linux) krijg ik geen reactie op het metertje binnen PDW.
Als ik PDW start, zie je ook geen activiteit bij het icoontje van de com port binnen VMWare.
Wat misschien wel zou moeten omdat de COM port open gezet moet worden door PDW?

Op Windows 2000 heb ik wel gekeken of PDW werkt zonder VMWare (met de driver geinstalleerd), en daar werkt het wel.
Maar daar missen diverse berichten / komen verminkt binnen of alleen als group-call.

Heeft er iemand meer ervaring met VMWare en PDW (ik gebruik 2.5)?

Groetjes, Jeroen

Offline Franc

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 176
Re: PDW met flexbox op VMWare
« Reactie #1 Gepost op: 1 augustus 2008, 13:51:26 »
Citaat van: "jeroen-wdt"
Heeft er iemand meer ervaring met VMWare en PDW (ik gebruik 2.5)?

Nog niet i.c.m. met de Flexbox/Hamcomm. Ben wel mee bezig met de audio-ingang, maar dat is mij ook nog niet gelukt. Ben nog niet begonnen met de com-poort, omdat ik dezelfde problemen verwacht als bij de USB-RS232 converters.

Misschien moeten we elkaar maar een beetje op de hoogte houden van de vorderingen.     ;)

Franc

Offline jeroen-wdt

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 5
Re: PDW met flexbox op VMWare
« Reactie #2 Gepost op: 1 augustus 2008, 17:22:08 »
Doen we! Bij deze een reactie;

Ik had dit gevonden:
Soms lukt het niet om PDW aan de praat te krijgen onder Windows 95 of 98. Dit kan te maken hebben met 'power management' van de seri ėle poort.
Ga naar het "START" menu, klik op "Run" ("Uitvoeren")
Typ "REGEDIT.EXE" in en klik op "OK"
Zoek de volgende registry key: "Hkey_Local_MachineSystemCurrentControlSetServicesVxDVCOMM"
Verander de waarde van "EnablePowerManagement" van "01 00 00 00" in "00 00 00 00"
Verlaat het programma en start de PC opnieuw op.

Nadat ik dat gedaan had, ging het metertje wel in eens bewegen, op de andere PC hoefde dat niet (zelfde windows installatie, maar ja...)
Alleen er komen nog geen berichten binnen in PDW. Als ik de flexbox uit zet, stopt het meterje en als ik de com port verander van COM 1 (waar de flexbox aan hangt) naar COM 2, stopt het metertje ook. Dus hij 'ziet' de flex box wel... Nu de berichten nog...

Zodra ik meer weet post ik het hier...

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: PDW met flexbox op VMWare
« Reactie #3 Gepost op: 1 augustus 2008, 18:57:23 »
Ik geloof niet dat het onder VMware kan werken omdat je daar alles simuleert, bij een RS232 converter simuleer je ook en dit werkt ook bij niemand. Ik denk dat je nog dagen door kan gaan maar dat het helaas voor je niet zal gaan werken. PDW wil echt een harde poort op het moederboard kunnen aanroepen en geen soft poorten.

Offline Franc

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 176
Re: PDW met flexbox op VMWare
« Reactie #4 Gepost op: 1 augustus 2008, 21:30:34 »
Citaat van: "jeroen-wdt"
Zodra ik meer weet post ik het hier...

Jouw posting van vanmiddag was voor mij weer een trigger om het weer een keer te proberen.   ;)
En ik heb PDW in een VM (XP) aan de gang gekregen i.c.m. de geluidskaart. Ik had in eerste instantie hetzelfde probleem; ik zag wel de meter uitslaan (en de frames/cycles in de title bar), maar er kwamen geen meldingen binnen.
Ik heb mijn filter.ini weggehaald en prompt kwamen er meldingen binnen. Schijnbaar was mijn filterfile (12.000+ capcodes) te groot.

Franc

Offline jeroen-wdt

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 5
Re: PDW met flexbox op VMWare
« Reactie #5 Gepost op: 5 augustus 2008, 19:22:19 »
Ik heb het nu ook aan de gang met de geluidskaart.
Echter mis ik wel sommige berichten, of komt alleen de capcode van de groepsalarmering door, zonder de individuele codes.

Comport rechtstreeks zal inderdaad niet gaan werken verwacht ik...
Ik heb redelijk wat ervaring met programmeren, misschien kan ik wel iets maken wat wel goed werkt met comport en de virtualisatie.
zodra ik iets meer weet of kan, zal ik het hier vermelden.