Auteur Topic: PDW en GMail  (gelezen 3985 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Online Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 725
PDW en GMail
« Gepost op: 12 juli 2008, 20:31:01 »
Beste mensen,

Naast enthousiast gebruiker van PDW ben ik erg gecharmeerd van GMail van Google. In combinatie met PDW loop ik echter tegen een probleempje aan.

Ik heb een GMail account en wil dat account gaan gebruiken om gefilterde berichten te verzenden. Gmail kent een SMTP-server maar de instellingen zijn iets anders dan "normaal".

Bij PDW kan ik weliswaar een SMTP Host ingeven alsmede een Username en Pasword. Gmail eist echter dat je een TLS-verbinding gebruikt en dat je poort 25 gebruikt (dat laatste is volgens mij wel standaard). Dat laatste is (nog  :) ?) niet mogelijk in PDW en het lijkt er op dat ik mijn Gmail account nog niet kan gebruiken of PDW berichten te verzenden.

Hebben andere gebruikers hier al ervaring mee of oplossingen voor?

Groeten,
Edwin

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: PDW en GMail
« Reactie #1 Gepost op: 12 juli 2008, 20:58:09 »
Citaat van: "Edwin Edeling"
Hebben andere gebruikers hier al ervaring mee of oplossingen voor?

Een alias op een van je domeinen gebruiken en laten doorsturen naar je GMail-account?

-Rene

Online Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 725
Re: PDW en GMail
« Reactie #2 Gepost op: 12 juli 2008, 21:34:34 »
Citaat
Een alias op een van je domeinen gebruiken en laten doorsturen naar je GMail-account?

Voor mijn toepassing lijkt dat niet te werken (zie PM)

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4895
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: PDW en GMail
« Reactie #3 Gepost op: 12 juli 2008, 22:12:44 »
Pak hiervoor de SMTP server van je ADSL provider. Ik gebruik (als Orange ADSL Light klant) hiervoor smtp.wanadoo.nl bijvoorbeeld. Die slikt alles vanaf hun eigen netwerk en heeft dan geen authenticatie of zo nodig.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Franc

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 176
Re: PDW en GMail
« Reactie #4 Gepost op: 14 juli 2008, 13:14:17 »
Citaat van: "Edwin Edeling"
Dat laatste is (nog  :) ?) niet mogelijk in PDW en het lijkt er op dat ik mijn Gmail account nog niet kan gebruiken of PDW berichten te verzenden.
Hebben andere gebruikers hier al ervaring mee of oplossingen voor?

Ik gebruik PDW al jaren i.c.m. Gmail. Ik kan er nu op afstand niet bij, maar ik zal vanavond even kijken wat mijn instellingen in PDW zijn.


Franc

Offline Franc

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 176
Re: PDW en GMail
« Reactie #5 Gepost op: 14 juli 2008, 13:34:54 »
Citaat van: "Franc"
Ik gebruik PDW al jaren i.c.m. Gmail. Ik kan er nu op afstand niet bij, maar ik zal vanavond even kijken wat mijn instellingen in PDW zijn.

Wachten tot vanavond was niet nodig.   ;)
Maar het is de manier die elsinga al aangeeft die ik dus ook gebruikt heb. Bij SMTP host de SMTP server van mijn eigen provider en bij 'to' uiteraard het Gmailadres.

Franc