Auteur Topic: Meldingen mogelijk op gsm "Twitter" !zeker eens bekijken!  (gelezen 6690 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Meldingen mogelijk op gsm "Twitter" !zeker eens bekijken!
« Gepost op: 7 februari 2008, 17:52:29 »
Beste,

Na even wat rondsnuffelen op het net ben ik uitgekomen op http://www.twitter.com. Dit is een site waar je met je computer een sms naar je eigen of naar een kameraad kunt sturen. Als je een sms naar je eigen gsm/mobiel wilt sturen heb je 2 accounts nodig. Nu heeft mij dit aan het denken gezet. Dit is volledig gratis  (140 characters per verzonden bericht en 250 smskes per week, 35 per dag). Als we dit nu eens kunnen linken met de meldingen via pdw zou toch geweldig zijn?! Bij dit programma is er ook een API onderdeel (Application Program Interface) waardoor je bepaalde instructies kan geven aan Twitter via eigen geschreven software.

Heeft hier nog iemand toevallig aan gedacht en hoe kunnen we dit klaarspelen om de PDW meldingen op de gsm te krijgen? Ikzelf weet bijna niets af van deze technologie

MVG Jos

Online Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 727
Re: Meldingen mogelijk op gsm "Twitter" !zeker eens bekijken!
« Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2008, 10:31:02 »
Veel providers bieden nu "ombeperkt" mobiel internet aan tegen een redelijke :oops: vaste prijs per maand. Op veel mobieltjes kan je al mobile internetten en e-mail ontvangen. Je zou beter iets kunnen doen met de mailfaciliteit van PDW en berichten op die manier ontvangen op je GSM. Met zogenaamd push-mail krijg je de mail zelfs binnen enkele seconden op je mobiele telefoon.

Aan die 35 sms'jes per dag zit je zo.....

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: Meldingen mogelijk op gsm "Twitter" !zeker eens bekijken!
« Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2008, 11:10:50 »
Nja,het is voor mij (en ook voor andere) gewoon belangrijker om 1 bepaald korps te ontvangen en niet een 20 tal. Hier in Belgie verzenden ze ook niet superveel berichten. Dus hier zal je niet snel komen aan 35 berichten per dag aangezien sommige maar 1 korps willen ontvangen

Online Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 727
Re: Meldingen mogelijk op gsm "Twitter" !zeker eens bekijken!
« Reactie #3 Gepost op: 10 februari 2008, 11:17:28 »
Citaat van: "Jos"
Nja,het is voor mij (en ook voor andere) gewoon belangrijker om 1 bepaald korps te ontvangen en niet een 20 tal. Hier in Belgie verzenden ze ook niet superveel berichten. Dus hier zal je niet snel komen aan 35 berichten per dag aangezien sommige maar 1 korps willen ontvangen

Is een pager aanschaffen dan misschien een idee?

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: Meldingen mogelijk op gsm "Twitter" !zeker eens bekijken!
« Reactie #4 Gepost op: 10 februari 2008, 11:21:18 »
Heb hier ook al aan gedacht, maar begrijp me niet verkeerd  :)  kzou het tog graag eens proberen met twitter. Een kennis van me heeft het geprobeerd en het lukte. Nu nog automatisch maar hij zei: doe dat maar zelf. Maar ik ken dus totaal niets af van programmeren. Misschien iemand anders op dit forum?

MVG Jos

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Meldingen mogelijk op gsm "Twitter" !zeker eens bekijken!
« Reactie #5 Gepost op: 10 februari 2008, 12:07:11 »
Citaat van: "Edwin Edeling"
Is een pager aanschaffen dan misschien een idee?

Als je iets anders (...) monitort dan een pagingnetwerk, dan kan een mail2gsm optie best wel handig zijn...

Groeten, Peter.

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: Meldingen mogelijk op gsm "Twitter" !zeker eens bekijken!
« Reactie #6 Gepost op: 10 februari 2008, 12:24:58 »
Nja, het is het pagingnetwerk in Belgie "Astrid"

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Meldingen mogelijk op gsm "Twitter" !zeker eens bekijken!
« Reactie #7 Gepost op: 10 februari 2008, 12:30:36 »
Citaat van: "Jos"
Nja, het is het pagingnetwerk in Belgie "Astrid"

Ik denk dat Edwin wel begrijpt wat ik bedoelde. Je hoeft niet perse een pagingnetwerk te monitoren, en al doe je dat wel, dan is het natuurlijk aan jou of jij dat makkelijk vindt via Twitter ja of nee.

Overigens ben ik nu zelf bezig met 2 accounts zoals je in je eerste posting zei. Ziet er erg interessant uit, maar ik zie zo 1,2,3 niet hoe ik naar een andere Twitter zou kunnen emailen, ik zie wel deze opties :

Send Private Twitter Messages

Sometimes a Twitter inspires a private reply.  You can reply to twitters from people you follow via private message in several ways:

    * clicking message from their profile page on the web.
    * sending a Twitter direct message from your phone (d + username + message)
    * sending a Twitter direct message from IM (d + username + message)
    * sending a Twitter direct message from the web update box (d + username + message)
    * clicking the reply link at the end of a message in your Direct Message Inbox
    * using the drop box on your Direct Message page

Kijk ik ergens overheen, of wil ik (zoals wel vaker) iets wat niet mogelijk is, waardoor Twitter voor mij helaas onbruikbaar is?

Groeten, Peter.

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: Meldingen mogelijk op gsm "Twitter" !zeker eens bekijken!
« Reactie #8 Gepost op: 10 februari 2008, 12:57:57 »
Nja Emailen naar een "persoon" gaat niet (voor zover ik weet), anders was het probleem opgelost. Misschien met een klein eigen geschreven software zoals mijn kennis geprobeerd heeft.?

Zelf ken ik hier ook niks vanaf vandaar dat ik de vraag hier op het forum stel. Smsjes via pc naar je gsm dat lukt bij mij, dus legde ik de link met pdw. Haalbaar? Volgens mijn kennis wel...

Online Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 727
Re: Meldingen mogelijk op gsm "Twitter" !zeker eens bekijken!
« Reactie #9 Gepost op: 10 februari 2008, 13:18:40 »
Citaat van: "hunter"
Als je iets anders (...) monitort dan een pagingnetwerk, dan kan een mail2gsm optie best wel handig zijn...

Ik gebruik inderdaad al zoiets via dat mobiele internet of hoe dat ook mag heten en dat werkt buitengewoon goed.

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: Meldingen mogelijk op gsm "Twitter" !zeker eens bekijken!
« Reactie #10 Gepost op: 10 juli 2008, 15:43:45 »
twitter werkt ook buitengewoon goed :)

Online Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 727
Re: Meldingen mogelijk op gsm "Twitter" !zeker eens bekijken!
« Reactie #11 Gepost op: 11 juli 2008, 07:19:15 »
Kun je daar eens iets meer over vertellen?

Ben nu zelf ook ff aan het kijken naar dat Twitter, maar weet er nu nog helegaar niks vanaf  :)