Auteur Topic: Senheiser Draadloze hoofdtelefoon  (gelezen 3133 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline klaas

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
Senheiser Draadloze hoofdtelefoon
« Gepost op: 21 juni 2012, 21:10:08 »
Met welke scanner kan je bijvoorbeeld ook naar een Senheiser Draadloze hoofdtelefoon of een ander merk. Rond de 861 mhz luisteren ?
Signaal is behoorlijk wideband dat weet ik wel.

Ik heb nog geen scanner maar vraag me af waartoe scanners in toe staan want zelf heb ik zo,n hoofdetelefoon. Is wel leuk als ik mijn eigen muziek erop kan krijgen
En kunnen scanners dit ook in stereo krijgen ?

Leen Ansems

  • Gast
Re: Senheiser Draadloze hoofdtelefoon
« Reactie #1 Gepost op: 22 juni 2012, 07:17:03 »
Scanners zijn bedoeld om smalbandige radiocommunicatie te ontvangen van mobilofoons en portofoons. De breedbandige signalen zoals van een hoofdtelefoon en ook nog in stereo ontvangen is niet de bedoelde toepassing van een scanner. Technisch gezien heb je dus een speciaal daarvoor gebouwde ontvanger nodig.

Offline klaas

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
Re: Senheiser Draadloze hoofdtelefoon
« Reactie #2 Gepost op: 22 juni 2012, 14:28:20 »
Van deze scanner hat ik het vermoeden dat hij het kon http://www.alinco.com/Products/DJ-X3/
Ik heb wel van mensen gehoord dat deze scanner de audio van ouderwetse tv kanalen kon ontvangen.
maarja ik denk niet dat je met deze scanner het hele stuk van 0.1 to 1300 MHz kan switchen tussen NFM of WFM.
het kan weleens zijn dat ie rond de 861 mhz geen WFM heeft.
Ook staat bij de product informatie van de DJ-X3:
*High quality audio, capable of smooth STEREO listening, too !(optional stereo speaker or headphone required)
Maar dat is niet helemaal duidelijk want de scanner kan ook de FM band ontvangen mischien geld stereo aleen voor de fm band.
Een feit van die hoofdtelefoon op die foto is dat het FM modulatie is (die ik heb) (LPFM) dat heb ik al uitgezocht.

Eigenlijk moet ik iemand kennen die er 1 heeft.