Auteur Topic: Vraag om advies  (gelezen 7005 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Corleone

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: Vraag om advies
« Reactie #30 Gepost op: 7 september 2023, 21:21:12 »
Wederom weer bedankt, ik zit er aardig mee te stoeien, dit in de goede zin van het woord, ik ben op dit moment heel druk bezig met BUTEL, dat lijkt heel erg duidelijke maar toch zitten er wat steken onder water. Zo heb ik aardig wat frequenties ingevoerd en tevens verstuurd naar de UNIDEN, echter zie ik dat ze niet allemaal meelopen. Er zal wel een truckje zijn wat ik over het hoofd ziet, maar daar kom ik wel achter. Met een beeeeeeeetje geduld moet dat ook wel lukken. Suggesties zijn altijd welkom.

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: Vraag om advies
« Reactie #31 Gepost op: 8 september 2023, 11:34:35 »
Meest gemaakte fiut is dat je de desbetreffende services (bv. custom1, custom2, fire, aircraft etc) niet goed hebt staan. Zelf programmeer ik de luchtvaartfrequenties op Aircraft en de rest op Custom1. Die 2 services heb ik altijd aangevinkt. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om gewoon alle services aan te zetten. Dan weet je zeker dat het niet aan die instelling kan liggen 😉
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline Bart

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 376
Re: Vraag om advies
« Reactie #32 Gepost op: 8 september 2023, 12:29:56 »
Het is even zoeken, maar als je de data via de Butel software naar de scanner stuurt, zit er ergens een vinkje die automatisch de juiste tags voor je aanzet. Verder: gefeliciteerd met je aankoop, verwacht een steile leercurve. Ik zit nu nog even aan het zwembad in Kreta, maar als ik weer terug ben kan ik je wellicht ook helpen!

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E

Offline Corleone

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: Vraag om advies
« Reactie #33 Gepost op: 8 september 2023, 22:25:57 »
Hoi Bart en vdkaa, leuk jullie berichtjes te lezen, ik ben goed op weg met de UNIDEN, BUTEL en SENTINEL, het is even uitzoeken geblazen en met een beetje VEEL geduld, wil alles redelijk lukken. De scanner is heel veel gebaseerd op de USA en CANADA en wat ik wel jammer vindt is dat we die ZIP code hier niet kunnen gebruiken, maar ja dat wist ik van de voren. die vraag had ik al eerder in dit forum gesteld. Echter moet ik wel zeggen dat ik veel naar de filmpjes van YOUTUBE heb zitten kijken waarmee je de scanner aardig onder de knie krijg. Voor de rest ben ik hard aan het zoeken naar bruikbare frequenties waarnaar ik kan luisteren. Maar ook dat komt goed. Bart nog een fijne vakantie en geniet ervan. Groetjes.

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: Vraag om advies
« Reactie #34 Gepost op: 9 september 2023, 06:53:29 »
Ik weet niet waar je woont, maar je zou de frequentiedatabase kunnen proberen. Die staat propvol bruikbare frequenties😁
https://frequentiedatabase.eu/

Als je op FaceBook zit dan heb je daar een groep “Uniden UBCD3600XLT gebruikers NL”. Daar kan je het e.e.a. aan bestanden vinden.
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline Bart

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 376
Re: Vraag om advies
« Reactie #35 Gepost op: 9 september 2023, 14:16:53 »
En op https://www.rtlsdr.nl/uniden-bearcat is ook heel wat bruikbaars te vinden. Helaas ook erg gedateerd spul.

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E

Offline Corleone

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: Vraag om advies
« Reactie #36 Gepost op: 9 september 2023, 15:11:52 »
Hoi, dat is weer mooie bruikbare informatie, leuk al die file`s ook. ik heb weer wat te doen zie ik wel weer hihiihihih.

Offline Corleone

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: Vraag om advies
« Reactie #37 Gepost op: 13 september 2023, 12:37:45 »
Hallo allen, Zoals ik al kenbaar heb gemaakt, ben ik een week in het bezit van een Uniden SDS100E scanner, ik ben er wel achter gekomen dat dit een Amerikaans en Canadees gerichte scanner is. zie daarbij de YouTube filmpjes over bovenstaande apparaat dat de ZIP code Amerikaans en Canadees gericht is. Omdat ik steeds verder in de materie kom, heb ik een algemene vraag: is het verstandig om Uniden Software Upgrade aan te schaffen voor de Provo-ice, Extreme Update, NXDN en de DMR aan te schaffen en is dit Europees of Amerikaans/Canadees, georiënteerd. Graag uw mening? Alvast bedankt.

Offline Bart

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 376
Re: Vraag om advies
« Reactie #38 Gepost op: 13 september 2023, 13:36:19 »
Hoi Corleone, DMR en NXDN zijn modes die zeker in Nederland gebruikt worden (voornamelijk bij bedrijven). Provoice dacht ik niet en wat de Extreme update inhoud weet ik niet. Ook dPMR kan je hier tegenkomen maar ik begreep dat dat weinig interessant is in Nederland. Deze digitale modes zijn voor de meeste gebruikers juist de reden om deze scanner aan te schaffen.
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E

Online www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2371
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Vraag om advies
« Reactie #39 Gepost op: 13 september 2023, 14:15:44 »
dPMR Wordt juist vrij veel gebruikt, zeker bij ehbo/verkeersregelaars/beveiliging (Kenwood TK-3701D is daar veel in gebruik).

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: Vraag om advies
« Reactie #40 Gepost op: 13 september 2023, 15:39:49 »
Provoice is uitfaserend en buiten USA & Canada totaal overbodig. Digitale modi DMR, NXDN en dPMR zijn een beetje afhankelijk van je interesse om naar te luisteren en wat er in je omgeving te ontvangen is. Je moet dat precies programmeren en Close Call werkt niet in digitale modi.

Niet alleen GPS en ZIP code scannen werken niet buiten de USA en Canada, ook aan de mogelijkheid om P25 en Simulcast te ontvangen (trunking) heb je niets buiten de USA en Canada😉
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline BobHGL

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 211
Re: Vraag om advies
« Reactie #41 Gepost op: 13 september 2023, 16:21:16 »
Close Call werkt niet in digitale modi.

Is dat bij de UBC3600XLT zo?
Als ik in het verleden close call gebruikte op bijvoorbeeld mijn UBC3500XLT, stopte hij vaak op signalen van bijvoorbeeld RAM Mobile data.

Offline Corleone

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: Vraag om advies
« Reactie #42 Gepost op: 16 september 2023, 17:21:57 »
Hallo Leden, leuk al die reacties, ook hier heb ik weer wat aan. ik werk nu heel veel met BUTEL en Sentinel. Ik begin de programma`s aardig onder de knie te krijgen. Maar ik weet zeker dat ik van de programma`s nog maar één derde ken, er zijn volgens mij nog veel meer mogelijkheden, maar ik/we "En ik hoop ook met jullie hulp", zullen we daar ook wel weer achter komen. Ik heb heel internet al zo`n beetje afzitten struinen voor Frequenties. Nu woon ik in de buurt van het water, alwaar veel scheepvaart voorbij komt, (Rijnmond gebied) ik sta daarom open voor leuke frequenties die te maken hebben met scheepvaart, bv sleepboten en beroepsvaart onderling en eventueel de Loodsen. Op dit moment ben ik tevreden met mijn aanschaf van de SDS100E, tevens vindt ik deze communicatie via het scannerforum ook heel leuk. Ik hoor weer heel graag van jullie.

Offline Bleij

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 2873
  • Bleij met de UBCD 3600
    • Zeeuwse scannerfrequenties e.o.
Re: Vraag om advies
« Reactie #43 Gepost op: 16 september 2023, 18:18:13 »
ik sta daarom open voor leuke frequenties die te maken hebben met scheepvaart, bv sleepboten en beroepsvaart onderling en eventueel de Loodsen.

Bij https://frequentiedatabase.eu/ kun je Rotterdam typen zodat je vrijwel alle regionale maritieme- en luchtvaart frequenties kan vinden.

Via https://deltascannerzeeland.nl/maritiem/regio-rijnmond/ kom je ook een heel eind.
Groeten van Michel

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: Vraag om advies
« Reactie #44 Gepost op: 16 september 2023, 18:53:01 »
Zie ook post #34 en #35 hier een heel klein stukje boven 😉
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx