Auteur Topic: PDW & VSPE (Virtual Serial Port Emulator) werkt niet (meer). Beetje hulp nodig..  (gelezen 2322 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 725
Heb het mini PC'tje met daarop o.a. Windows 11, PDW en VSPE weer opgestart.

PDW decodeert via USB Interface. Interface staat op COM4. Dit werkt probleemloos.

Op deze PC staat ook VSPE (Virtual Serial Port Emulator) 64 bit, geregistreerde versie. Tot een tijd geleden werkt dit probleemloos. Toen COM-splitter aangemaakt, COM4 hardware wordt COM 10 virtueel. Vervolgens kun je meerdere versies van PDW draaien met 1 USB interface. Simpel en zo gedaan.

Vanochtend weer eens opgestart. Ik krijg het nu echter niet meer werkend.

VSPE geupgraded naar de laatste versie. USB Interface werkt nu op COM3. Splitter aangemaakt van COM3 naar COM 9. Vervolgens weigert PDW te decoderen. Ik krijg het niet werkend. Op twee PC's geprobeerd. Zonder resultaat.

Wat zou ik qua instellingen over het hoofd kunnen zien?

(Uiteraard PDW ingesteld op de virtuele comport...)

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 725
Update, in het kader van "...schiet mij maar lek....".

Om te proberen heb ik maar een andere zogenaamd gratis seriele port splitter programma geïnstalleerd. En dan werkt het na ongeveer 5 muisklikken wel probleemloos  ???

Geen idee waar ik het zoeken moet....

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Hier draaien ook meerdere PDW`s op de gratis uitvoering van VSPE al jaren prima.

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 725
Hier draaien ook meerdere PDW`s op de gratis uitvoering van VSPE al jaren prima.

Wat ik dan echt haat....

Het werkte gewoon. Mini PC tijd geleden uitgezet. Drie maanden later weer aangezet, daarna eerst een uur lang de onvermijdelijke Windows 11 upgrades downloaden en installeren. Daarna USB-interface ingeplugd, VSPE gestart...... Verder niets aan de hard- of software veranderd..

En nu krijg ik het dus echt niet meer aan de praat.....

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Bij Apparaatbeheer dan Poorten(COM&LPT)

USB Serial Port (COM3) bij Apparaatbeheer die moet VPSE hebben de rest van de com poorten heb ik bij het installeren verwijdert dan werkt het wel.
Wel weer ff de computer (PC) opnieuw opstarten en dan VPSE staren en het zou moeten werken op windows 11.

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 725
Bij Apparaatbeheer dan Poorten(COM&LPT)

USB Serial Port (COM3) bij Apparaatbeheer die moet VPSE hebben de rest van de com poorten heb ik bij het installeren verwijdert dan werkt het wel.
Wel weer ff de computer (PC) opnieuw opstarten en dan VPSE staren en het zou moeten werken op windows 11.

Het systeem waar het nu om gaat heeft sowieso maar 1 com poort (de comport die aangemaakt wordt als de interface aangesloten wordt) . Toch verwijderd, opnieuw opgestart, maar VSPE en PDW willen niet samenwerken :-(