Auteur Topic: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen  (gelezen 9500 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1980
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #30 Gepost op: 25 april 2023, 16:17:08 »
Houd er wel rekening mee dat de 3600XLT een stuk minder gevoelig is qua ontvangst. Dus waar je op de Pro 36 een signaal hoort, kan het op de 3600 stil blijven. Advies is om te testen op sterkte signalen, buiten of op een hogere etage.

Offline Genec

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #31 Gepost op: 25 april 2023, 16:29:40 »
Houd er wel rekening mee dat de 3600XLT een stuk minder gevoelig is qua ontvangst. Dus waar je op de Pro 36 een signaal hoort, kan het op de 3600 stil blijven. Advies is om te testen op sterkte signalen, buiten of op een hogere etage.

Oei, Hoger kan ik echt niet, ik zit op zolder, juist onder het dak  :)
ik zie de repeater bijna staan op +/- 4km

Offline Scanner Brussels

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 222
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #32 Gepost op: 25 april 2023, 20:31:56 »
Zoals reeds eerder hier melding gemaakt, probeer gewoon eens een frequentie van Studio Brussel ofzo...
Close-call "vangt" bij mij dagelijks publieke radiozenders via de kleine standaard antenne.

Scanner Brussels

Offline Genec

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #33 Gepost op: 29 april 2023, 14:12:34 »
Zoals reeds eerder hier melding gemaakt, probeer gewoon eens een frequentie van Studio Brussel ofzo...
Close-call "vangt" bij mij dagelijks publieke radiozenders via de kleine standaard antenne.

Scanner Brussels

Verschillende frequenties van publieke radiozenders geprobeerd spijtig genoeg zonder resultaat,
ook conv. disc. gedaan van 88 tot 108 Mhz ook zonder resultaat.

Offline 9600

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #34 Gepost op: 29 april 2023, 16:15:04 »
Als je echt niets verkeerd doet is dit niet normaal.
Zoals we al zeiden, mocht je in de buurt zijn wil ik wel eens kijken....

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 453
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #35 Gepost op: 29 april 2023, 16:25:32 »
Ik krijg heel erg een Banana-split gevoel………
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1803
    • aw foto
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #36 Gepost op: 29 april 2023, 16:51:51 »
Denk dat het wel een keer tijd word om hem terug te sturen.. Mocht je hem nieuw gekocht hebben.
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #38 Gepost op: 30 april 2023, 13:16:43 »
An sich wil ik best eens met je meedenken, ik zit in gemeente Bertem, ben vaak in Leuven centrum te vinden. Heb helaas wel veel apparatuur van de hand gedaan bij de laatste verhuizing naar Belgie.

Offline alpha1

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 224
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #39 Gepost op: 1 mei 2023, 07:14:02 »
Gisteren een nieuw toestel ontvangen. Aan het andere zal dan wel iets mis geweest zijn.
We beginnen nu opnieuw en hopen dat het lukt.
Ik ben benieuwd.

Weet je wel zeker dat je een andere hebt gehad,en niet misschien het zelfde terug(je eigen scanner) gestuurd heb gekregen?is zeer vreemd dat ook een andere nieuwe scanner het zelfde probleem heeft!!

Offline alpha1

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 224
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #40 Gepost op: 1 mei 2023, 07:44:24 »
Ik heb even de frequentie 128.450 BRUSSELS-ZAVENTEM er in gezet en ik ontvang deze goed (lichtjes in de ruis)(zelfs met de ATT op 10 DB)

De frequentie 128.800 Appoach/Control EAST BRUSSELS-ZAVENTEM komt hier glashelder binnen

Deze frequenties moet jij zeer zeker vice/versa zeker goed kunnen ontvangen.

Ik ontvang genoemde frequenties van uit  omgeving Ede(Gelderland)Nederland

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 453
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #41 Gepost op: 1 mei 2023, 09:27:00 »
Leuven ligt heel dicht bij Zaventem (Brussel). Zo dichtbij dat je bijna met de standaard antenne zeker de vliegtuigen en ws ook de torenfrequenties van het vliegveld kan ontvangen. Met een buitenantenne (mits geschikt voor het ontvangen van de luchtvaartbanden) moet je normaal gesproken zonder problemen de luchtverkeersleiding en vliegtuigen ontvangen. Je andere scanner doet het wel, dus de randvoorwaarden zijn goed.

Als je contact hebt gehad met de verkoper van de 3600xlt weet je of hij/zij de scanner gecontroleerd heeft en wat de testresultaten zijn. Ik kan me niet voorstellen dat een verkoper je een niet-werkend exemplaar retour stuurt. Ik krijg de indruk dat je zelf onbewust iets niet helemaal correct in de scanner hebt staan zoals bv. de modulatie, attenuator, delay time. Mijn advies zou zijn om de verkoper te bellen, eea uitleggen en overleggen wat er mis gaat, óf de auto te pakken en zelf naar iemand toe gaan die je met deze scanner op weg kan helpen. Zoals het nu gaat kunnen we alle tips en trucjes naar je posten maar blijft het antwoord dat je niets ontvangt.
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline Genec

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #42 Gepost op: 1 mei 2023, 13:14:37 »
Gisteren een nieuw toestel ontvangen. Aan het andere zal dan wel iets mis geweest zijn.
We beginnen nu opnieuw en hopen dat het lukt.
Ik ben benieuwd.

Weet je wel zeker dat je een andere hebt gehad,en niet misschien het zelfde terug(je eigen scanner) gestuurd heb gekregen?is zeer vreemd dat ook een andere nieuwe scanner het zelfde probleem heeft!!

Inderdaad, ik heb het serienummer vergeten te noteren alvorens het terug te sturen.
Ik weet het dus niet.

Offline alpha1

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 224
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #43 Gepost op: 2 mei 2023, 08:13:47 »
Wellicht een les voor de volgende keer(serie nummer controleren/opschrijven of kleine merk tekentjes er op zetten)

Offline Nardes1965

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 190
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #44 Gepost op: 16 mei 2023, 22:03:54 »
Het is stil hier...
Weer on topic: "Nog steeds niets" Genec?