Auteur Topic: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen  (gelezen 9509 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Genec

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #15 Gepost op: 20 april 2023, 14:18:34 »
Gisteren een nieuw toestel ontvangen. Aan het andere zal dan wel iets mis geweest zijn.
We beginnen nu opnieuw en hopen dat het lukt.
Ik ben benieuwd.

Offline Xarioga

  • SSC/ICT en Telecom - (Rijksoverheid)
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 564
  • Eric - Den Haag / Leidschenveen
    • The ErLoices
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #16 Gepost op: 21 april 2023, 12:31:52 »
Beetje laat misschien, maar...
Had je ook niet per ongeluk de Squels helemaal dicht gezet, en de Attenuator aangezet ?
Ubc3500xlt / Ubcd3600xlt | Uv9r-Era
Rh951s / Rh103 / Srh805s | Rhf10 / Na666 / Mr77b

Offline Genec

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #17 Gepost op: 21 april 2023, 13:42:54 »
Met het nieuwe nog niets gedaan, enkel batt. geladen.
Morgen gaan we kijken.

Genec

Offline Jewannes

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 44
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #18 Gepost op: 21 april 2023, 16:04:18 »
Hoi Genec,

Ik ben ook wel benieuwd hoe het nu gaat. Vind het straf dat je een dag kan wachten voor er iets mee te doen. Ik woon in Hemiksem en dat is hemelsbreed niet zo ver van jou vandaan. Indien gewenst heb ik wel een HPE bestand voor je als eerste opzetje.

Offline Genec

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #19 Gepost op: 22 april 2023, 13:45:07 »
Hoi Genec,

Ik ben ook wel benieuwd hoe het nu gaat. Vind het straf dat je een dag kan wachten voor er iets mee te doen. Ik woon in Hemiksem en dat is hemelsbreed niet zo ver van jou vandaan. Indien gewenst heb ik wel een HPE bestand voor je als eerste opzetje.

Hallo Jewannes,
Een dag wachten ? Uiteraard snap ik je, maar er waren ook andere dringende werkjes die moesten gebeuren, daarom  :(
 Ik ben heel blij met je voorstel en hou je op de hoogte. veel dank.

Genec

Offline Genec

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #20 Gepost op: 22 april 2023, 13:53:33 »
Beetje laat misschien, maar...
Had je ook niet per ongeluk de Squels helemaal dicht gezet, en de Attenuator aangezet ?

Hoi Xarioga,
Heb ik nagekeken, Squelch level staat een standje hoger dan de ruis (2) en de att. staat  uit.

dank voor de tip
Genec

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 456
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #21 Gepost op: 22 april 2023, 15:03:28 »
@genec ondertussen al wat ontvangen op de nieuwe 3600XLT?
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline Genec

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #22 Gepost op: 23 april 2023, 13:44:00 »
@genec ondertussen al wat ontvangen op de nieuwe 3600XLT?

Nee, nog steeds niet, Quick search gedaan op 169.625 en niets gehoord  :(

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1980
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #23 Gepost op: 23 april 2023, 14:22:56 »
CHAN
169.625
CHAN

Draaiknop bovenaan kort indrukken en daarna naar rechts draaien (om er zeker van te zijn dat het geluidsniveau goed staat ingesteld).

Wat voor antenne heb je? Heb je de standaard meegeleverde antenne geprobeerd? Hebben ze deze ook vervangen (het zou zomaar aan de antenne hebben kunnen liggen in plaats van de scanner). Externe antenne met verkeerde connector op de scanner? Ik heb wel eens iemand zien prutsen met een "reverse polarity" SMA-connector, dat werkte dan ook niet..

Offline Genec

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #24 Gepost op: 23 april 2023, 16:16:37 »
Ja, Standaard antenne geprobeerd, en ook mijn Moonraker Sky Scan. (werkt goed op mijn antieke scanner).

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 456
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #25 Gepost op: 23 april 2023, 16:27:59 »
Hmmmm, ken je een zendamateur bij je in de buurt?
Ga eens in de buurt bij hem staan (niet bij hem in huis) en zet de 3600xlt op Close Call only. Zorg wel dat alle banden voor Close Call zijn geactiveerd.
Bel je zendamateur en vraag ‘m om even een minuut of 5 te gaan zenden. Dan moet je wat ontvangen. Ken je geen zendamateur dan kan je altijd een tijdje voor de deur van een supermarkt (AH/Delhaize) gaan staan. Die werken met porto’s dus die zou je dan moeten ontvangen.

Het bestaat (bijna) niet dat je twee 3600xlt scanners krijgt die niets ontvangen. Je gaat er bijna vanuit dat de verkoper dit keer de 3600xlt getest heeft voor hij ‘m op de post heeft gedaan 🤔
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2365
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #26 Gepost op: 23 april 2023, 17:16:14 »
169.6250 Moet buiten overal goed binnen komen op de 3600.

Een commerciële radiozender programmeren die op de radio goed doorkomt?
Heb je toevallig geen speelgoed porto om close call te testen?

Offline questor

  • Network & Systems Engineer (*IX/Linux)
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 85
    • QRM-ID (in aanbouw)
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #27 Gepost op: 23 april 2023, 21:09:52 »
Het bestaat (bijna) niet dat je twee 3600xlt scanners krijgt die niets ontvangen. Je gaat er bijna vanuit dat de verkoper dit keer de 3600xlt getest heeft voor hij ‘m op de post heeft gedaan 🤔

Bizarre situatie inderdaad! @Genec heb je ook gekeken of je ON0RCL ontvangt, repeater Leuven? 438.85000 MHz - en volgens mij staat die op UZ Gasthuisberg-locatie :-)
Radiozendamateur (PE1MR) & breedbandluisteraar (VLF-EHF)
Navtex | Marifoon | Utility
Satelliet | Packet Radio | APRS | HF Digimodes

Offline Genec

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #28 Gepost op: 24 april 2023, 16:06:52 »
Hmmmm, ken je een zendamateur bij je in de buurt?
Ga eens in de buurt bij hem staan (niet bij hem in huis) en zet de 3600xlt op Close Call only. Zorg wel dat alle banden voor Close Call zijn geactiveerd.
Bel je zendamateur en vraag ‘m om even een minuut of 5 te gaan zenden. Dan moet je wat ontvangen. Ken je geen zendamateur dan kan je altijd een tijdje voor de deur van een supermarkt (AH/Delhaize) gaan staan. Die werken met porto’s dus die zou je dan moeten ontvangen.

Het bestaat (bijna) niet dat je twee 3600xlt scanners krijgt die niets ontvangen. Je gaat er bijna vanuit dat de verkoper dit keer de 3600xlt getest heeft voor hij ‘m op de post heeft gedaan 🤔

Ja, dat is juist, ik geloof ook niet dat men me twee scanners toegestuurd die niet werken. In het nieuwste zaten de batterijen al in het toestel, ik ga er dus vanuit dat het getest geweest is.

Waarschijnlijk heb ik een detail niet gezien of overgeslagen. Ik ben ook niet meer van de jongste en misschien is de 3600 te hoog gegrepen voor mij, maar opgeven doe ik ook niet zo snel.
Weet wel dat ik heel blij ben met de reacties hier, veel dank daarvoor.

Genec

Offline Genec

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
Re: UBCD3600XLT: Nog steeds niets ontvangen
« Reactie #29 Gepost op: 25 april 2023, 15:56:52 »
Het bestaat (bijna) niet dat je twee 3600xlt scanners krijgt die niets ontvangen. Je gaat er bijna vanuit dat de verkoper dit keer de 3600xlt getest heeft voor hij ‘m op de post heeft gedaan 🤔

Bizarre situatie inderdaad! @Genec heb je ook gekeken of je ON0RCL ontvangt, repeater Leuven? 438.85000 MHz - en volgens mij staat die op UZ Gasthuisberg-locatie :-)

Ja, heb 438.85000 geprobeerd, niets gehoord op de 3600. op mijn pro36 hoor ik regelmatig morse en "oscar-Romeo..."