Auteur Topic: DSD+ LNC vraag  (gelezen 1589 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Erik1203

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 555
DSD+ LNC vraag
« Gepost op: 4 februari 2023, 13:09:07 »
Hallo leden,

Ik heb een vraag waar kan ik de LNC,s vinden in DSD+ fastlane.

grt Erik

Offline Robert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 357
Re: DSD+ LNC vraag
« Reactie #1 Gepost op: 4 februari 2023, 16:50:57 »
Die vraag werd op het RR forum toch al beantwoord?
Het is trouwens LCN.

It can only display a LCN when a voice call takes place...
Als er een VC plaatsvindt dan wordt dat in het event en het channel activity window weergegeven.

Of als het voor je ubcd3600xlt is. Dan moet je een trunked DMR systeem aanmaken, alle frequenties van het systeem programmeren en dan lang genoeg de LCN Finder laten lopen.

Offline Mose

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 470
  • Rotterdam
Re: DSD+ LNC vraag
« Reactie #2 Gepost op: 4 februari 2023, 17:21:08 »
Ik heb geen ervaring met fastlane, dus misschien zijn er onderhand meer opties, maar in ieder geval de laatste gratis versie van DSDPlus toont LSN's (Logical Slot Numbers), geen LCN's (Logical Channel Numbers). Ik meen dat elke LCN dus twee LSN's heeft (LCN 1 = LSN 1 en 2, LCN 2 = LSN 3 en 4, etc.). Je scanner heeft LCN's nodig, dus als fastlane nog steeds alleen LSN's toont zal je e.e.a. moeten omrekenen.

Als het om een DMR Tier III-systeem gaat en je een paar bekende LCN's of LSN's en bijbehorende frequenties hebt, kom je met dit programma al een heel eind. Dit werkt niet met andere (pseudo)trunkingvarianten van DMR.
Met vriendelijke groet,

Mose (Spreek uit 'Moos' ;))

Offline Erik1203

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 555
Re: DSD+ LNC vraag
« Reactie #3 Gepost op: 4 februari 2023, 17:55:09 »
thnks mose en robert ga er mee bezig van de week ik wil namelijk de scanner op 1 freq laten (de CC idle channel) staan en dan laten schakelen naar de andere freq,s als er activiteit is.

als er meer mensen zijn die iets toe willen voegen ga gerust je gang