Auteur Topic: Kleuren op de website  (gelezen 4856 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Kleuren op de website
« Gepost op: 20 september 2022, 20:45:40 »
Hallo,

We zijn, na wat opmerkingen, bepaalde kleuren aan het herzien op de site. Enerzijds heeft dit wat tijd nodig voordat alles is aangepast. Anderzijds kan dit ook weer tot nieuwe discussie leiden. In de expert en mobiele versie zijn kleuren te wijzigen door de gebruiker dmv het potloodje.

Uiteindelijk kunnen we niet iedereen tevreden houden, maar waar P2000 destijds begon voor politie, brandweer en ambulance, verschijnen er steeds meer gebruikers die een eigen kleurtje zouden kunnen krijgen en het aantal kleuren is nu eenmaal niet oneindig. Denk aan MMT, KNRM, Reddingsbrigade, Bevolkingszorg, Veiligheidsregio.

Er kunnen de komende tijd wat kleuren gaan wijzigen, nogmaals; het heeft even tijd nodig voordat alles is aangepast. Was het maar zo simpel door op 1 knop te drukken. Dat zou PeterD een hoop werk schelen. Graag begrip hiervoor, we trachten orde in de 'chaos' te scheppen maar ook dat kan door iedereen anders ervaren worden natuurlijk...

Offline PeterD

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 146
Re: Kleuren op de website
« Reactie #1 Gepost op: 20 september 2022, 20:51:55 »
Brandweer = Rood
Ambulance = Geel
Politie = Blauw
Veiligheidsregio = Groen
MMT = Oranje
KNRM/Reddingsbrigade = Zeegroen
Onbekende capcodes = Magenta

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Kleuren op de website
« Reactie #2 Gepost op: 21 september 2022, 06:56:06 »
Prima zo.

Offline PD7AC

  • Alarmerings functionaris
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 342
    • PD7AC
Re: Kleuren op de website
« Reactie #3 Gepost op: 21 september 2022, 09:42:22 »
Altijd goed om dingen naar wens te ontwikkelen.

Ik werk hoofdzakelijk in de Expert mode maar kan nu de BRW meldingen niet aanpassen in kleur. Vind persoonlijk dat rode zeer slecht leesbaar in de sowieso nachtelijke uren op mijn werk.
Geel is duidelijker maar dat kan ik nu niet aanpassen zag ik. Als ik geel kies dan blijft hij rood.

Offline jeroen31

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 35
Re: Kleuren op de website
« Reactie #4 Gepost op: 21 september 2022, 17:58:11 »
Wie dit bedacht heeft??? dat rode is niet te lezen in de nachtelijke uren voor de brandweer. Had dat persoonlijker gewoon geel gehouden.

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Kleuren op de website
« Reactie #5 Gepost op: 21 september 2022, 18:13:17 »
Wie dit bedacht heeft??? dat rode is niet te lezen in de nachtelijke uren voor de brandweer. Had dat persoonlijker gewoon geel gehouden.

Jeetje, we zeiden toch dat we er nog mee bezig waren? Wat een ongeduld......

Ja, we hebben andere kleuren gekozen. Nee, daar zal niet iedereen het mee eens zijn. We kunnen niet iedereen het naar hun zin maken, wat we wel kunnen doen is de mogelijkheid om de kleuren aan te passen te fixen.

En dat werkt nu weer, de kleuren zijn op expert en mobiel weer instelbaar en het knopje rechtsonderin bij de monitor.p2kflex waarmee je voorheen de meldingen rood kunt maken, daarmee kun je ze nu geel maken.

Als iemand nu nog niet tevreden is dan weet ik het niet, maar echt, het ongeduld is best een dingetje mensen. Het spijt me dat ik vandaag de hele dag heb gewerkt en nu pas een en ander kon fixen zeg hee.

Een beetje geduld voortaan aub. Dat geldt niet alleen voor de mensen die hier hebben gereageerd maar ook prive, via Telegram, naar PeterD, via de mail, middels rooksignalen, etc. Het is en blijft hobby, althans................................

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Kleuren op de website
« Reactie #6 Gepost op: 21 september 2022, 19:09:16 »
Peter weet je misschien de kleurcodes voor rood, geel, blauw, oranje enzovoort?

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Kleuren op de website
« Reactie #7 Gepost op: 21 september 2022, 19:11:24 »
Peter weet je misschien de kleurcodes voor rood, geel, blauw, oranje enzovoort?

https://htmlcolorcodes.com/

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Kleuren op de website
« Reactie #8 Gepost op: 21 september 2022, 19:13:35 »
Dank u.
Had het inmiddels zelf ook al gevonden door de Expert versie even in een andere browser te openen  :-[

Offline paolo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 397
Re: Kleuren op de website
« Reactie #9 Gepost op: 21 september 2022, 19:34:30 »
Wie dit bedacht heeft??? dat rode is niet te lezen in de nachtelijke uren voor de brandweer. Had dat persoonlijker gewoon geel gehouden.

Jeetje, we zeiden toch dat we er nog mee bezig waren? Wat een ongeduld......

Ja, we hebben andere kleuren gekozen. Nee, daar zal niet iedereen het mee eens zijn. We kunnen niet iedereen het naar hun zin maken, wat we wel kunnen doen is de mogelijkheid om de kleuren aan te passen te fixen.

En dat werkt nu weer, de kleuren zijn op expert en mobiel weer instelbaar en het knopje rechtsonderin bij de monitor.p2kflex waarmee je voorheen de meldingen rood kunt maken, daarmee kun je ze nu geel maken.

Als iemand nu nog niet tevreden is dan weet ik het niet, maar echt, het ongeduld is best een dingetje mensen. Het spijt me dat ik vandaag de hele dag heb gewerkt en nu pas een en ander kon fixen zeg hee.

Een beetje geduld voortaan aub. Dat geldt niet alleen voor de mensen die hier hebben gereageerd maar ook prive, via Telegram, naar PeterD, via de mail, middels rooksignalen, etc. Het is en blijft hobby, althans................................

Denk je wel aan je hartkleppen..? Je bent zo snel “over de zeik”

Offline PD7AC

  • Alarmerings functionaris
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 342
    • PD7AC
Re: Kleuren op de website
« Reactie #10 Gepost op: 21 september 2022, 20:38:26 »
Nu al spijt dat ik het op een nette manier gepost heb.

- Veel bezoekers van de SUPER GAVE site zitten niet op dit forum denk ik, dus dat valt direct op.
- Die hier wel zitten bedoelen het positief.
- We zijn blij dat er zoveel energie in gestoken word en dat op vrijwillige basis. Meer dan een waardering waard.

Al met al veel mensen kijken op deze P2K website omdat hij gewoon goed is, mooi is en duidelijk.

Sorry als mijn bericht als kritiek gelezen is, was zeker niet de bedoeling.

Offline paolo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 397
Re: Kleuren op de website
« Reactie #11 Gepost op: 21 september 2022, 20:50:27 »
+1

Denk dat je er idd wel vanuit mag gaan dat de gene die moeite nemen op dit forum wat te posten het met goede bedoelingen doen.
Jammer als er dan zo ''aangebrand'' word gereageerd.

Offline hjbl

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: Kleuren op de website
« Reactie #12 Gepost op: 26 september 2022, 10:03:14 »
Het valt mij op dat de kleuren daar waar het gaat om de OvD-G's niet consequent wordt toegepast. In de ene regio Groen (bv Rotterdam-Rijnmond) en een andere regio Geel (bv. Haaglanden). Is hier een reden voor? Of wordt dit in alle regio's gelijk getrokken?

Offline PeterD

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 146
Re: Kleuren op de website
« Reactie #13 Gepost op: 27 september 2022, 06:43:09 »
Het valt mij op dat de kleuren daar waar het gaat om de OvD-G's niet consequent wordt toegepast. In de ene regio Groen (bv Rotterdam-Rijnmond) en een andere regio Geel (bv. Haaglanden). Is hier een reden voor? Of wordt dit in alle regio's gelijk getrokken?

Het wordt allemaal nog gelijk getrokken, op termijn zal in iedere regio de OvD-G geel zijn. Het omzetten van de groene functionarissen naar de juiste kleur moet handmatig gebeuren.

Offline hjbl

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: Kleuren op de website
« Reactie #14 Gepost op: 28 september 2022, 09:33:26 »
Dank voor de reactie. Succes met het omzetten. Zal een enorme klus zijn.