Auteur Topic: RTL SDR voor P2000, dongle of blog V3.0  (gelezen 5034 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Nick112

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
RTL SDR voor P2000, dongle of blog V3.0
« Gepost op: 27 mei 2021, 02:49:26 »
Hallo allen,

Na veel lezen lezen en lezen kwam ik er achter dat ik voor mijn persbureau een eigen p2000 monitor wil hebben en een eigen “statusbox” wil gaan realiseren op Telegram.

Nu ben ik er achter dat ik een raspberry Pi nodig ben en toen kwam ik ook uit op de welbekende dongle met de antenne. (R820T2 RTL2832U)

Ik vond op internet een andere versie van de gebruikte dongle en die zou volgens de fabrikant beter zijn? Is dit ook echt zo? Presteert dit apparaatje beter en merk ik daar überhaupt iets van? Betreft; RTL-SDR Blog V3.0.

Ik heb geen idee of sommigen van jullie adhv deze info hier iets uit op kunnen maken. Ik hoop het wel.

Greetzz

Offline Lex_Michanner

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 35
Re: RTL SDR voor P2000, dongle of blog V3.0
« Reactie #1 Gepost op: 3 juni 2021, 12:21:21 »
Hallo allen,

Na veel lezen lezen en lezen kwam ik er achter dat ik voor mijn persbureau een eigen p2000 monitor wil hebben en een eigen “statusbox” wil gaan realiseren op Telegram.

Nu ben ik er achter dat ik een raspberry Pi nodig ben en toen kwam ik ook uit op de welbekende dongle met de antenne. (R820T2 RTL2832U)

Ik vond op internet een andere versie van de gebruikte dongle en die zou volgens de fabrikant beter zijn? Is dit ook echt zo? Presteert dit apparaatje beter en merk ik daar überhaupt iets van? Betreft; RTL-SDR Blog V3.0.

Ik heb geen idee of sommigen van jullie adhv deze info hier iets uit op kunnen maken. Ik hoop het wel.

Greetzz

De RTLSDR v3 is een prima ding, misschien zelfs teveel functionaliteit voor wat je ermee wil doen. Officiële RTLSDR Aliexpress store. NooElec NESDR is ook een goed ding. Wat waarschijnlijk belangrijker voor jou gaat zijn is je antenne en de plaatsing ervan. Niet bezuinigen op de antenne (lees: geen Chinese prul) en kabel. Plaats hem buiten en hoog. Frequentie die je zoekt is 169,650. Dus je moet een antenne hebben die dat graag ontvangt.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1958
Re: RTL SDR voor P2000, dongle of blog V3.0
« Reactie #2 Gepost op: 3 juni 2021, 13:38:58 »
Let wel op: vanaf 1 juli aanstaande betaal je ook BTW en inklaringskosten voor bestellingen van buiten de EU onder de €22. De RTL-SDR V3's worden verstuurd vanuit China. Wil je niet voor verrassingen komen te staan dan kan je ook de Nooelec NESDR SMArt via Amazon.nl kopen.

Offline Lex_Michanner

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 35
Re: RTL SDR voor P2000, dongle of blog V3.0
« Reactie #3 Gepost op: 3 juni 2021, 23:21:02 »
Let wel op: vanaf 1 juli aanstaande betaal je ook BTW en inklaringskosten voor bestellingen van buiten de EU onder de €22. De RTL-SDR V3's worden verstuurd vanuit China. Wil je niet voor verrassingen komen te staan dan kan je ook de Nooelec NESDR SMArt via Amazon.nl kopen.

Verrek. Dat lees ik nu voor het eerst. Goed dat je het zegt!

Citaat
Pakketjes van webshops uit China en andere landen buiten de Europese Unie worden per 1 juli een stuk duurder.

Dat komt door nieuwe Europese btw-regels voor aankopen tot 22 euro van buiten de EU.

Nu betalen we over die aankopen nog geen btw, maar vanaf 1 juli wel. Daar komen soms nog inklaringskosten overheen. Een telefoonhoesje van 5 euro kan daardoor meer dan een tientje gaan kosten.

De nieuwe regels gelden ook voor pakketjes die je voor 1 juli bestelt, maar die na 1 juli aankomen in Nederland.

De btw is doorgaans 21 procent. Voor sommige artikelen, zoals boeken, geldt een verlaagd tarief van 9 procent.
Pas op voor de inklaringskosten

Daarnaast moet je soms inklaringskosten betalen. Dat zijn kosten die de pakketdiensten in rekening brengen voor het inklaren van jouw pakketje bij de Douane.

Bij binnenkomst in Nederland checken de pakketdiensten de waarde van een pakket en schieten zij de verschuldigde btw voor aan de Douane. De administratieve kosten die zij daar voor maken berekenen zij door aan de klant.

Elke pakketdienst kent eigen tarieven en een eigen beleid. Op dit moment kunnen de inklaringskosten nog oplopen tot 17 euro per pakket. De verwachting is dat veel bezorgdiensten hun beleid zullen aanpassen voor bestellingen beneden de 22 euro.

Zo doet DHL Parcel alleen nog zaken met webshops buiten de EU die zelf de btw afdragen, zegt een woordvoerder. DHL hoeft die pakketjes niet in te klaren en dus ook geen inklaringskosten in rekening te brengen aan de klant.

PostNL rekent nu nog 13 euro per pakket aan inklaringskosten, maar verlaagt dat tarief naar 4 euro voor pakketjes onder de 150 euro.
Zo voorkom je als webshopper onaangename verrassingen

Webshops buiten de Europese Unie kunnen hun prijzen vermelden inclusief btw. Zij dragen de btw dan zelf af. In dat geval hoef jij niets meer bij te betalen.

Let dus goed op de prijsvermelding in de webshop: wat is inclusief en wat niet? Is de prijs in de webshop exclusief btw , dan moet jij alsnog btw en inklaringskosten betalen bij ontvangst. De btw wordt berekend over de prijs inclusief verzend- en verzekeringskosten.

Vermeldt een webshop van buiten de EU prijzen zonder btw? Check dan heel goed de inklaringskosten die jouw pakketdienst in rekening brengt.
Vanwaar deze nieuwe btw-regels?

Op dit moment hoeven bedrijven van buiten de EU geen btw te berekenen voor pakketjes tot 22 euro. Bedrijven binnen de EU moeten dat wel. Dat is oneerlijke concurrentie, vindt de Europese Unie. De nieuwe btw-regels moeten een gelijk speelveld creëren voor webshops binnen en buiten de Unie.
Fraudegevoelig

Critici wijzen er op dat webshops van buiten de EU makkelijk kunnen frauderen met de btw-regels. Ze kunnen heel eenvoudig een veel te lage prijs afdrukken op hun etiketten, zodat je minder btw betaalt. De Douane kan onmogelijk van elk pakketje de werkelijke waarde controleren. Dat gebeurt steekproefsgewijs.

In België zijn onlangs containers uit Azië onderschept met dertig ton goederen die extreem laag waren geprijsd. Het ging onder meer om koptelefoons van 100 euro die volgens het etiket slechts 3 euro kostten.

Volgens een onderzoek van de Europese Commissie wordt met meer dan 6 van de 10 pakketjes van buiten de EU gesjoemeld met de btw.
Invoerrechten

De regels voor invoerrechten veranderen niet. Over aankopen van 150 euro of meer van buiten de EU betaal je 0 tot 12 procent invoerrechten, afhankelijk van het soort product. Dat blijft zo.
Voorlichtingscampagne

De Douane is een campagne gestart om ons te wijzen op de nieuwe btw-regels. Vier van de tien online shoppers blijken die regels niet te kennen, zo leert een peiling.

Bron.

Offline Nick112

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 13
Re: RTL SDR voor P2000, dongle of blog V3.0
« Reactie #4 Gepost op: 10 juni 2021, 13:44:06 »
Thanks allen!

Intussen had ik al eentje besteld van het one Guy one blog artikel over het ontvangen van de P2000 meldingen. Ook ben ik er zojuist achter gekomen dat ondanks productbeschrijving van Banggood, deze dongle helemaal geen R820T (T2) functie/ chipset heeft… lol.

Iets met geen geduld en iets snel willen hebben…
Ik ga toch maar voor de V3 blog of de Nooelec met een losse antenne.

Hebben we hier toevallig ook nog experts op het gebied van het doorzetten van bepaalde meldingen naar Telegram?

Tot zover in ieder geval bedankt allen voor de tips en de waarschuwing mbt China.