Auteur Topic: EHRD / PH5BW, wat is dat / Brandweer??  (gelezen 7244 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline SeaSparks

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 161
Re: EHRD / PH5BW, wat is dat / Brandweer??
« Reactie #15 Gepost op: 28 oktober 2022, 23:41:52 »
Het verbaast mij steeds weer dat veel zendamateurs blijkbaar denken dat het universum uitsluitend om hen draait?

Op een luchtvaartfrequentie hoor ik een PH5BW en vraag mij af wat dat is (en wat voor procedures daar bij horen)? Ik neem aan dat er een officiële instantie is die die registratie goedkeurt of afgeeft en dat je die registratie verplicht moet gebruiken.  

Wat maakt het verder uit of er zendamateurs zijn met de call PH5BW, of dat je op de 27 Mhz. PH5BW gebruikt als roepnaam, of dat je je boot of hond of vrouw PH5BW wilt noemen? Het heeft toch totaal niets met de gelicenseerde zendamateurhobby te maken?

Maarrrr.. .. Terugkomend op je vraag: dit betreft, als het goed is, één van de grote drones van het Team Digitale Verkenning van de Gezamenlijke Brandweer en de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond. De coördinatoren van dit team zijn gezagvoerder en hebben een volwaardige opleiding gehad.
Wanneer zij een oproep krijgen dienen ze direct een vluchtplan in bij LVNL en na toestemming mogen ze vliegen. Is het binnen CTR van RTHA dan melden zij zich in daar. In 1 van de bussen kunnen ze middels radar de omgeving in de gaten houden qua vliegverkeer en één van de leden kijkt als 'observer' buiten live mee. Ze kunnen eventueel ook contact leggen met vliegtuigen (eventueel via de toren). Als tijdens een incident een 'zulu' ingezet wordt vliegt het team niet. Of op ruime afstand. Maar dan heeft de gezagvoerder sowieso direct contact met de piloot.

Bedoelde je dit?  ;)

Offline BobHGL

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 201
Re: EHRD / PH5BW, wat is dat / Brandweer??
« Reactie #16 Gepost op: 2 november 2022, 20:05:31 »
De brandweerdrone die vandaag bij de zeer grote brand in Den Haag werd ingezet was PH-8JX. Zie ik niet op https://airdatasearch.com/type/ZZZZ.

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 725
Re: EHRD / PH5BW, wat is dat / Brandweer??
« Reactie #17 Gepost op: 12 november 2022, 20:50:05 »