Auteur Topic: Zenden in de hoofdstad  (gelezen 8404 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline asdfpoiu

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Zenden in de hoofdstad
« Gepost op: 20 november 2018, 00:45:00 »
Gegroet allen,

Ik ben een leek en ik heb geen ervaring met zenden. Ik heb een vraag dus ik stel het maar meteen daar waar de professionals zijn. Ik heb binnenkort 4 portofoons/walkie talkies nodig om:
1. In Amsterdam te zenden, meer in het bijzonder rondom de binnenstad
2. In de woonwijk
3. Op de snelweg

Nou is punt 2 en 3 niet mijn grootste zorg, maar punt 1 wel. Ik dacht aan de Baofeng 888-S, maar dat mag dus niet zonder licentie. Ik ben niet toegewijd aan het zenden dus dat gaat 'm niet worden. Ik kan wel iets halen van 0.5W of 2W (ik las dat je tot en met 2W zonder licentie mag), maar ik denk niet dat ik daar wat aan heb in de binnenstad. Ik zal in contact moeten staan met Amsterdam Noord, Amsterdam Oost, Station Amsterdam Centraal. Ik zit te denken aan een range van ca. 3 km. Ik neem aan dat ik dat niet ga halen met een 0.52 of een 2W, maar ik hoor graag jullie kijk hierop. Ik wil de 4 portofoons op 1 lijn afstellen zodat ik niet gestoord wordt door anderen op de lijn. Op AliExpress kan ik 4 stuks voor een paar tientjes halen dus graag bijvoorbaat geen adviezen over apparatuur dat mij veel meer gaat kosten. Alvast hartelijk dank voor het meedenken.

Offline ACE

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 644
Re: Zenden in de hoofdstad
« Reactie #1 Gepost op: 20 november 2018, 06:13:30 »
Als ik dit zo lees, kun je het beste 4G portables gebruiken, al dan niet met Zello.

Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: Zenden in de hoofdstad
« Reactie #2 Gepost op: 20 november 2018, 08:57:33 »
Je wensen (3km door bebouwing) en bedrag dat je er voor uit wilt geven (paar tientjes op Ali) zijn niet reëel.
Voor een oplossing over zo'n afstand ga je meer geld voor neer moeten tellen.