Auteur Topic: Den Haag kiest voor Entropia  (gelezen 9161 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

exLid057

  • Gast
Den Haag kiest voor Entropia
« Gepost op: 28 februari 2014, 13:52:27 »
De gemeente Den Haag heeft voor de parkeerdienst, de dienst publiekszaken en het zogenoemde interne dienstencentrum (IDC) gekozen voor Entropia. Het gaat om het uitvoeren van het upgraden van analoog naar digitaal voor 154 toestellen. De opdracht geldt voor 5 jaar.

 Den Haag was al klant bij Entropia. Met deze gunning zal Den Haag het huidige portofoniesysteem upgraden van analoog naar digitaal (Combus 4.3 meldkamer) bij DSB/Parkeren, DPZ/IV en IDC/BV (Het Intern Dienstencentrum (IDC) ondersteunt de gemeentelijke diensten bij hun werkzaamheden) van 2014-2018.
 Per 31 maart 2014 geeft Entropia volgens afspraak haar analoge frequentie ruimte op. Dit betekent dat de upgrade van analoog naar digitaal voor 31 maart 2014 moet zijn gerealiseerd. Volgen de gunningscriteria leverde Entropia de economisch beste inschrijving.

BRON www.verbinding.nl

Offline Mose

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 474
  • Rotterdam
Re: Den Haag kiest voor Entropia
« Reactie #1 Gepost op: 28 februari 2014, 14:49:29 »
Heel erg jammer. Ik ben vaak in Den Haag, en dit was een van de leukste dingen om naar te luisteren.
Met vriendelijke groet,

Mose (Spreek uit 'Moos' ;))

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Den Haag kiest voor Entropia
« Reactie #2 Gepost op: 28 februari 2014, 18:43:35 »
Gemengde gevoelens heb ik hier bij. De Entropia zender Scheveningen kan ik bijna vast pakken en die zorgt dus voor de nodige instraling op diverse frequenties hier. Nu daar dus een einde aan gaat komen wordt het voor mij een stuk lekkerder luisteren op UHF. En Parkeerbeheer was vrijwel de enige die er nog gebruik van maakte en zo bijzonder was het er naar luisteren voor mij nou ook niet echt. Maar toch na zoveel jaar Entropia Analoog die de opvolger was van Traxys komt er toch weer een einde aan een stukje analoog tijdperk.

exLid057

  • Gast
Re: Den Haag kiest voor Entropia
« Reactie #3 Gepost op: 28 februari 2014, 19:19:17 »
Ik vraag me af hoef er geen Europese aanbesteding worden gedaan ?? net zo als bij de NS ?

Offline Grasklokje

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 259
Re: Den Haag kiest voor Entropia
« Reactie #4 Gepost op: 28 februari 2014, 19:41:16 »
NS europees?   :o
Ze kunnen nog niet eens in eigen land alles runnen!   ;D

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4913
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Den Haag kiest voor Entropia
« Reactie #5 Gepost op: 28 februari 2014, 19:49:00 »
NS europees?   :o
Ze kunnen nog niet eens in eigen land alles runnen!   ;D

Het Fyra-debacle was te danken aan een Europese aanbesteding.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4913
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Den Haag kiest voor Entropia
« Reactie #6 Gepost op: 28 februari 2014, 19:50:50 »
Ik vraag me af hoef er geen Europese aanbesteding worden gedaan ?? net zo als bij de NS ?

Het is vast Europees aanbesteed. Maar je kunt de eisen zo manipuleren  formuleren dat er maar een partij aan kan voldoen.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Den Haag kiest voor Entropia
« Reactie #7 Gepost op: 28 februari 2014, 19:54:40 »
Dat is ook gebleken bij de keuze voor de nieuwe portofoons voor personeel op de trein en op de stations. Hierop heeft een leverancier een rechtszaak aangespannen en de aanbesteding moet nu overnieuw worden gedaan.

exLid057

  • Gast
Re: Den Haag kiest voor Entropia
« Reactie #8 Gepost op: 28 februari 2014, 20:03:26 »
Dat is ook gebleken bij de keuze voor de nieuwe portofoons voor personeel op de trein en op de stations. Hierop heeft een leverancier een rechtszaak aangespannen en de aanbesteding moet nu overnieuw worden gedaan.

Als ik nu zie, met welke porto's ze moeten werken vin ik het diepe triest veilligheid word geschonden.

Offline bearcat02

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 688
Re: Den Haag kiest voor Entropia
« Reactie #9 Gepost op: 28 februari 2014, 21:28:17 »
Dat is ook gebleken bij de keuze voor de nieuwe portofoons voor personeel op de trein en op de stations. Hierop heeft een leverancier een rechtszaak aangespannen en de aanbesteding moet nu overnieuw worden gedaan.

Als ik nu zie, met welke porto's ze moeten werken vin ik het diepe triest veilligheid word geschonden.

Gp 380 s toch?  wat mankeert er aan?
ontvangst Mid-Fryslan.

exLid057

  • Gast
Re: Den Haag kiest voor Entropia
« Reactie #10 Gepost op: 28 februari 2014, 21:30:37 »
Dat is ook gebleken bij de keuze voor de nieuwe portofoons voor personeel op de trein en op de stations. Hierop heeft een leverancier een rechtszaak aangespannen en de aanbesteding moet nu overnieuw worden gedaan.

Als ik nu zie, met welke porto's ze moeten werken vin ik het diepe triest veilligheid word geschonden.

Gp 380 s toch?  wat mankeert er aan?

zijn een beetje op versleten

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Den Haag kiest voor Entropia
« Reactie #11 Gepost op: 1 maart 2014, 07:04:28 »
Ik vraag me af hoef er geen Europese aanbesteding worden gedaan ?? net zo als bij de NS ?

Citaat
Volgen de gunningscriteria leverde Entropia de economisch beste inschrijving.

exLid057

  • Gast
Re: Den Haag kiest voor Entropia
« Reactie #12 Gepost op: 1 maart 2014, 14:46:11 »
Ik vraag me af hoef er geen Europese aanbesteding worden gedaan ?? net zo als bij de NS ?

Citaat
Volgen de gunningscriteria leverde Entropia de economisch beste inschrijving.

Dank Johan had ik even niet gelezen ;)

Offline Mahad

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: Den Haag kiest voor Entropia
« Reactie #13 Gepost op: 1 maart 2014, 22:23:27 »
Weet niet of iemand het opgemerkt had maar de BOA's van de Gemeente Den Haag in het gebied van Bureau De Heemstraat lopen met portofoons van politie. Ze werken vanuit de Heemstraat en surveilleren ook op straat. Ze staan meestal geschakeld op Bureaukanaal van de Heemstraat (PHL-B13-WZ , Politie Haaglanden Bureau 13 Wijkzorg). Ook kunnen ze gewoon schakelen naar de meldkamer. Dus zij blijven eigenlijk gewoon de politie-portofoon gebruiken...

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Den Haag kiest voor Entropia
« Reactie #14 Gepost op: 2 maart 2014, 11:13:10 »
Weet niet of iemand het opgemerkt had maar de BOA's van de Gemeente Den Haag in het gebied van Bureau De Heemstraat lopen met portofoons van politie. Ze werken vanuit de Heemstraat en surveilleren ook op straat. Ze staan meestal geschakeld op Bureaukanaal van de Heemstraat (PHL-B13-WZ , Politie Haaglanden Bureau 13 Wijkzorg). Ook kunnen ze gewoon schakelen naar de meldkamer. Dus zij blijven eigenlijk gewoon de politie-portofoon gebruiken...

C2000 heeft niets met Entropia te maken, iedereen die C2000 portofoons heeft, blijft ze gebruiken. Iedereen die Entropia heeft, blijft op Entropia. Heeft niets met de BOA's van B13 te maken.