Auteur Topic: Werkt de UBC800XLT onder ProScan software?  (gelezen 3880 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2407
  • Apres moi le deluge
Werkt de UBC800XLT onder ProScan software?
« Gepost op: 25 januari 2009, 08:50:39 »
Hallo, zoals mogelijk bekend ben ik een enthousiast ProScan gebruiker in combi met mijn UBC780XLT en UBC785XLT.Works like a charm zoals de Duitsers zeggen  ;)

Nu is ProScan in principe gemaakt voor de Amerikaanse modellen van Uniden scanners. Zoals de BCT-15, de scanner op basis waarvan de UBC800XLT gemaakt is. Ik ben nu benieuwd of de 800 ook werkt onder ProScan. Weet een 800-gebruiker op dit forum dit, of wil iemand dit eens uittesten? Ik hoop op reacties, b.v.d.
Luisterspulletjes :)

Offline Marcel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 322
Re: Werkt de UBC800XLT onder ProScan software?
« Reactie #1 Gepost op: 25 januari 2009, 18:29:59 »
Ík kan het antwoord niet helemaal geven, maar de basisfuncties zullen voor 99% zeker wel werken; alleen de database hoogstwaarschijnlijk niet; als je er de ubc 3500 op aansluit doet hij ook bijna alles op de database na; de maker van het programma heeft inmiddels aangegeven dat in de komende versie een optie komt te zitten om de controle op het juiste typenummer uit te schakelen; hoogstwaarschijnlijk werkt de database daarna ook gewoon en kun je hem helemaal goed gebruiken.

Marcel
AR-DV10, UBCD3600XLT, DP4801 (1xVHF, 1x UHF), Airspoy SDR, eigenlijk teveel om op te noemen ;)

GrandZJ

  • Gast
Re: Werkt de UBC800XLT onder ProScan software?
« Reactie #2 Gepost op: 6 februari 2009, 18:56:06 »
Ik kan zeggen dat ie werkt, mooi programma, ik overweeg het aan te schaffen. Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik nog niet alle functies getest heb. Vind het trouwens vreemd dat de UBC3500XLT niet echt ondersteund wordt, maar misschien komt dat omdat het een portable is?

Peter.

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2407
  • Apres moi le deluge
Re: Werkt de UBC800XLT onder ProScan software?
« Reactie #3 Gepost op: 28 augustus 2010, 11:20:17 »
Inmiddels zijn we een poosje verder. Kan iemand aangeven hoe het staat met het functioneren van de UBC800XLT onder Proscan?

Het gaat er mij om dat freqs via de PC goed en snel kunnen worden geupload en gedownload naar en van de 800 en dat de opname functionaliteit van Proscan volledig werkt.

Bvd.
Luisterspulletjes :)

Offline Sigint

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 396
  • COMSPEC
Re: Werkt de UBC800XLT onder ProScan software?
« Reactie #4 Gepost op: 28 augustus 2010, 13:15:19 »
Het up en downloaden naar de 800XLt, de BCT15X en de 3500XLT gaat probleemloos.
Wel even voor het up of downloaden een nieuwe database aanmaken anders blijft deze optie 'grijs'.
Database> New
Options>Scanner (kies scanner type de 800 komt hier niet in voor!)
Options>General Options>Bypass scanner type aanvinken.
Met de recorder functie heb ik geen ervaring daar ik alleen stand-alone recorders gebruik voor opname.
Dit omdat PC's teveel stoorproducten genereren.
Bye.
Sigint.
"Monitoring till 12 GHz"

Offline Belenos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 173
Re: Werkt de UBC800XLT onder ProScan software?
« Reactie #5 Gepost op: 15 november 2010, 15:01:12 »
Henk, Proscan en de 3500XLT werken prima samen v.w.b. de audio recordings.
Erg handig, ik mis alleen de display als ik Proscan gebruik. De audio kwaliteit is stukken beter dan bij bcTool.

Gtz Daan.

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2407
  • Apres moi le deluge
Re: Werkt de UBC800XLT onder ProScan software?
« Reactie #6 Gepost op: 15 november 2010, 18:15:40 »
Citaat van: "Belenos"
Henk, Proscan en de 3500XLT werken prima samen v.w.b. de audio recordings.
Erg handig, ik mis alleen de display als ik Proscan gebruik. De audio kwaliteit is stukken beter dan bij bcTool.

Gtz Daan.

H Daan, dank voor je reactie.

Ik heb de BCT15X o.a. gekocht om zeker te zijn dat ie helemaal compatible is met Proscan. Hij doet 't ook op bcTool maar vergeleken met Proscan vind ik bcTool tegenvallen.
Luisterspulletjes :)