Auteur Topic: tooncodes  (gelezen 7611 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

derreck

  • Gast
tooncodes
« Gepost op: 1 april 2004, 14:35:35 »
Om de tooncodes te 'decoderen' heb ik begrepen dat je hiervoor software kan downloaden. Volgens mij moet je dan ook nog een discriminatoruitgang op je scanner hebben of kan je de software naar je scanner toesturen en hem dan uitlezen op je display???

gaarne uitleg...

greetzzz

Offline 7243

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 249
Re: tooncodes
« Reactie #1 Gepost op: 1 april 2004, 15:05:46 »
zie sectie download van dit forum, hier kun je oa alexis en wintone downloaden. Je kunt je scanner dan met een audiokabeltje op de hoofdtel. uitgang en in de line in van je pc aansluiten. je krijgt de toon codes dan op je PC scherm

derreck

  • Gast
Re: tooncodes
« Reactie #2 Gepost op: 1 april 2004, 15:52:24 »
dankje, ff kijken, trwns zo'n kabeltje kan je die kopen bij de scannerzaak of ook gewoon in een audiowinkel>???

greetzz

derreck

  • Gast
Re: tooncodes
« Reactie #3 Gepost op: 1 april 2004, 15:55:53 »
en ik moet dan de 5-tvo dowloaden denk?
de rest wijst zich vanzelf???

thankz

Offline Bart

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 372
Re: tooncodes
« Reactie #4 Gepost op: 1 april 2004, 20:45:22 »
Kabeltje is te koop bij vrijwel elke electronicazaak, is een gewoon audiokabeltje met aan elke zijde een 3,5mm jack plugje (wel monokabeltje nemen!). Eentje in de hoofdtelefoonaansluiting (3 x woordwaarde :wink:) van je scanner en de andere zijde in de LINE IN van je geluidskaart. De software decodeert vervolgens de ontvangen 5TVO's en zet de code + evt. omschrijving op je scherm.
Je hoeft dus geen 5TVO's te downloaden!! Ik zou zeggen installeer de software en speel er eens mee, kom je er niet uit dan kan je hier op het forum een hoop vragen kwijt.

Succes!

Bart
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E

derreck

  • Gast
en dan?
« Reactie #5 Gepost op: 2 april 2004, 15:06:56 »
Ja das leuk,

nu heb ik alexis gedownload en dan? Als ik het programma open wat moet ik dan doen? Scanner aansluiten? > Wat ik dan nog niet begrijp... alexis is volgens mij alleen maar een programma om op je pc de data af te lezen, maar wat ik heb begrepen kan dit ook op het display van je scanner...

mss vraag ik wel teveel?

hoop doet zwijgen....

greetzzz

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7561
  • PE1RFR
Re: en dan?
« Reactie #6 Gepost op: 2 april 2004, 19:00:10 »
Citaat van: "derreck"
nu heb ik alexis gedownload en dan? Als ik het programma open wat moet ik dan doen? Scanner aansluiten? > Wat ik dan nog niet begrijp... alexis is volgens mij alleen maar een programma om op je pc de data af te lezen, maar wat ik heb begrepen kan dit ook op het display van je scanner...

Alexis heeft 2 functies. Enerzijds het onderdrukken van de data op de KLPD kanalen en anderzijds het weergeven van tooncodes. Als het alleen om de tooncodes gaat dan zou je bijvoorbeeld ook WinTone kunnen gebruiken. Het uitlezen van tooncodes op het display van je scanner dat is helaas niet mogelijk..

Groeten, Peter.

derreck

  • Gast
Re: tooncodes
« Reactie #7 Gepost op: 2 april 2004, 21:19:08 »
Maar als ik het apparaat aansluit op mijn pc en ik start het programma, bv alexis in win98 of wintone in dos op wat zijn dan de verdere stappen... die akn ik nergens vinden....ja, bij wintone moet je eerst alle data invoeren dat duurt jaren...

hoop een oplossing te hebben...

laters

Offline 7243

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 249
Re: tooncodes
« Reactie #8 Gepost op: 2 april 2004, 22:05:59 »
Hoi,

Data invoeren hoef je in principe niet, zodra je je scanner aansluit en er wordt een 5 toon uitgezonden (riedel) geeft het programma deze code weer in de vorm van 5 of meer cijfers. Wel zul je moeten uitzoeken welke codes er bij jouw regio horen bijvoorbeeld
93645 Brandweer Tegelen TS
Maar deze zijn vaak op internet te vinden wellicht heeft er nogwel iemand tips voor je

derreck

  • Gast
Re: tooncodes
« Reactie #9 Gepost op: 3 april 2004, 09:14:43 »
Bedankt!

Maar wintone werkt in dos, deze vraagt jouw om codes in te voeren, daarom denk ik dat ik toch maar alexis zal proberen... Ik heb m nu aanstaan dus hopen maar!
Iemand nog tips?

greetzz

derreck

  • Gast
Re: tooncodes
« Reactie #10 Gepost op: 3 april 2004, 10:07:06 »
Ik ga het anders aanpakken want dit wordt helemaal niets...
Ik probeer wintone 2.02 te dowloaden voor windows want ik had eerst wintone voor dos (waar je nix aan hebt). Maar helaas de link van deze site werkt niet. Wel heb ik al display gedowload... dat gaat allemaal ok...
Weet miss iemand een link die het wel doet???

greetzz

derreck

  • Gast
Re: tooncodes
« Reactie #11 Gepost op: 3 april 2004, 10:36:55 »
Hehe,

eindelijk een stapje verder,
nu alleen nog het probleem dat ik alleen maar "gewoon"de politie over de porto hoor, geen datariedel niets, ligt miss aan de instellingen???

alvast bedankT!!!!

derreck

  • Gast
Re: tooncodes
« Reactie #12 Gepost op: 3 april 2004, 10:41:43 »
Blijf maar verslag uitbrengen.... Nu hoor ik de datariedel maar er verscheind geen code op mijn scherm...wat nu?

Ik word er echt helemaal gek van...(jullie waarschijnlijk ook)

greetzzz

maarja, voor niets gaat de zon op!

derreck

  • Gast
Re: tooncodes
« Reactie #13 Gepost op: 3 april 2004, 10:54:14 »
Tevens loop ik ook nog steeds met die foutmelding in display rond, ik heb ergens gelezen hoe je die eruit moet krijgen...weet iemand hoe dat moet?

greetzzz

matse

  • Gast
Re: tooncodes
« Reactie #14 Gepost op: 1 augustus 2004, 20:56:22 »
alexis een top programma werkt super en leuker dan wintone