Even voorstellen: Edwin3069
Vraag: Hoe ben je in de wereld van scanners en radio’s terechtgekomen?
Antwoord: Ooit begon het bij mij op zolder met een scanner waarmee ik Amsterdam kon ontvangen. Dat vond ik toen al fascinerend. Later bleek het een mooie basis te zijn voor mijn werk als beveiliger binnen de overheid. Ik kon de etherdiscipline dromen!
Vraag: Welke apparatuur gebruikte je toen je begon, en hoe is je setup sindsdien veranderd?
Antwoord: Jarenlang heb ik met een Uniden gewerkt. Sterker nog, die doet het nog steeds! Sindsdien is er natuurlijk veel veranderd in de techniek, maar mijn oude scanner heeft nog altijd een plekje.
Vraag: Gebruik je scanners nu nog steeds in je werk, of is het vooral een hobby geworden?
Antwoord: Ik ben nog steeds werkzaam binnen de overheid en werk nu ook bij de hulpdiensten. C2000 en P2000 hebben voor mij dus weinig geheimen. Op een dag kwam ik mijn oude scanner weer tegen, en toen begon het weer te kriebelen.
Vraag: Wat heeft je gemotiveerd om met de N-licentie te beginnen?
Antwoord: Weinig mensen beseffen hoe extreem afhankelijk we zijn geworden van stroom en mobiele infrastructuur. Als die uitvallen, kun je niks meer. Vanuit de overheid zijn er afspraken met zendamateurs, en dat wekte mijn interesse. Daarom ben ik begonnen met mijn N-licentie.
Vraag: Heb je al bepaalde apparatuur aangeschaft of antennes gebouwd voor je N-licentie?
Antwoord: Nog niet. Eerst wil ik de licentie halen en daarna gericht investeren in de juiste apparatuur.
Vraag: Wat hoop je uit je deelname aan het Scannerforum te halen?
Antwoord: Omdat ik opnieuw begonnen ben en er wat jaren tussen zitten, wil ik bijlezen over de huidige (on)mogelijkheden. Daarnaast lijkt het me leuk om ervaringen uit te wisselen met anderen die dezelfde passie hebben.
Ik kijk uit naar de gesprekken hier op het forum!
Groeten,
Edwin 3069