Auteur Topic: Trunking MPT1327 Frequenties  (gelezen 4301 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Trunking MPT1327 Frequenties
« Gepost op: 3 december 2005, 16:24:31 »
Ik heb hier al heel wat trunkingnetwerken voorbij zien komen met behulp van TrunkView, maar nu heb ik op 428.8250 een netwerk met als SYS 0x00a1.
SYS beginnend met 5 is Entropia, 7 Traxys en ik heb ook al 3 gehad van de RET, maar dit is meer een rara...

Iemand een idee?

Zo te zien wordt het daadwerkelijk gebruikt, ik heb alleen de gespreksfrequenties nog niet. Als ik ze heb zal ik ze hier plaatsen.
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 733
Re: Trunking MPT1327 Frequenties
« Reactie #1 Gepost op: 3 december 2005, 22:01:59 »
Er zijn ook wat bedrijfsnetwerkjes die MPT1327 trunkingnetwerkjes hebben. Volgens mij zit er in Schiedam iets van een scheepswerf met een MPT1327 net.

De gevangenis in Scheveningen had bijvoorbeeld 1201 als Sys. ID.

paul19622

  • Gast
Re: Trunking MPT1327 Frequenties
« Reactie #2 Gepost op: 3 december 2005, 22:47:25 »
Citaat van: "Arlé"
Ik heb hier al heel wat trunkingnetwerken voorbij zien komen met behulp van TrunkView, maar nu heb ik op 428.8250 een netwerk met als SYS 0x00a1.
SYS beginnend met 5 is Entropia, 7 Traxys en ik heb ook al 3 gehad van de RET, maar dit is meer een rara...

Iemand een idee?

Zo te zien wordt het daadwerkelijk gebruikt, ik heb alleen de gespreksfrequenties nog niet. Als ik ze heb zal ik ze hier plaatsen.

Naar mijn weten is die 428.8250 MHz een Smartnet frequentie en in gebruik bij de EMO op de Maasvlakte. Of ze hier nog steeds op werken weet ik niet. En even voor Edwin die scheepswerf in Schiedam genaamd "Rotterdam United Schipyards" werkt ook met een Smartnet en niet met een MPT1327 Netwerk. Wel hoor ik nu op de 428.7875 MHz een datakanaal van een MPT1327 Netwerk misschien dat deze daarbij hoort en dat er toch het een en ander is verandert daar op de Maasvlakte.

Offline Welschap

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 153
Re: Trunking MPT1327 Frequenties
« Reactie #3 Gepost op: 20 maart 2006, 11:55:56 »
Citaat van: "Arlé"
Ik heb hier al heel wat trunkingnetwerken voorbij zien komen met behulp van TrunkView, maar nu heb ik op 428.8250 een netwerk met als SYS 0x00a1.
SYS beginnend met 5 is Entropia, 7 Traxys en ik heb ook al 3 gehad van de RET, maar dit is meer een rara...

Iemand een idee?

Ik wil er nog wel een vraag aanvast knopen: waar begint en eindigd exact entropia?

Groeten uit Eindhoven, Gert
Stoptrein naar Eindhoven stopt niet te Best

Gert Jan

  • Gast
Re: Trunking MPT1327 Frequenties
« Reactie #4 Gepost op: 20 maart 2006, 18:03:52 »
Citaat van: "Welschap"
Ik wil er nog wel een vraag aanvast knopen: waar begint en eindigd exact entropia?

Groeten uit Eindhoven, Gert

Momenteel 422-425MHz, na de ontmanteling van het openbare Traxys (muv het private Traxys op Schiphol) waren er vermoedens dat ook 420-422 erbij gebruikt zou gaan worden maar voorlopig is daar niets van te merken.

Misschien nog een leuke tip voor iedereen; als je een onbekende gebruiker in het geheugen zet van TrunkView zal hij hem uiteraard herkennen als je hem weer een keer hoort.
Nóg leuker is het feit dat de software dan het bijbehorende Controlechannel laat zien als je een gesprekskanaal gevonden hebt wat afschakeld.
De dat die je hoort als er een gesprekskanaal afvalt bevat de info die de apparatuur opdracht geeft terug te keren naar het controle (data)kanaal.

Offline Welschap

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 153
Re: Trunking MPT1327 Frequenties
« Reactie #5 Gepost op: 20 maart 2006, 19:49:04 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Citaat van: "Welschap"
Ik wil er nog wel een vraag aanvast knopen: waar begint en eindigd exact entropia?

Groeten uit Eindhoven, Gert

Momenteel 422-425MHz, na de ontmanteling van het openbare Traxys (muv het private Traxys op Schiphol) waren er vermoedens dat ook 420-422 erbij gebruikt zou gaan worden maar voorlopig is daar niets van te merken.

Misschien nog een leuke tip voor iedereen; als je een onbekende gebruiker in het geheugen zet van TrunkView zal hij hem uiteraard herkennen als je hem weer een keer hoort.
Nóg leuker is het feit dat de software dan het bijbehorende Controlechannel laat zien als je een gesprekskanaal gevonden hebt wat afschakeld.
De dat die je hoort als er een gesprekskanaal afvalt bevat de info die de apparatuur opdracht geeft terug te keren naar het controle (data)kanaal.

Kan ik op een of andere manier de gebruiker welke nu een id heeft, een naam toekennen? Bijvoorbeeld gespreksgroep 2542 vd Enden Bewaking (dit is fictief!!)?
Net als het trunkprogramma van de 3300XLT, daar kun je gespreksgroepen een naam geven, die zie je dan bij herhaling van communicatie direct op je display staan

Groeten uit Eindhoven, Gert
Stoptrein naar Eindhoven stopt niet te Best