Auteur Topic: 'Vliegtuig met gijzeling aan boord geland op Schiphol'  (gelezen 14223 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Pepijn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
'Vliegtuig met gijzeling aan boord geland op Schiphol'
« Gepost op: 29 augustus 2012, 13:23:54 »
Citaat
'Vliegtuig met gijzeling aan boord geland op Schiphol'
AMSTERDAM - In een vliegtuig dat onderweg was vanuit de Spaanse stad Malaga richting Schiphol zou een gijzeling gaande zijn.

Foto:  ANP
Het toestel zou inmiddels zijn geland op de Polderbaan en de Marechausse staat op het punt om aan boord te gaan.
Twee F16's van vliegbasis Volkel zijn opgestegen om het toestel te onderscheppen, zo bevestigt het Ministerie van Defensie aan NU.nl.
Hulpdiensten zijn onderweg naar de luchthaven Schiphol.
Het zou gaan om een Airbus van de Spaanse maatschappij Vueling met vluchtnummer VY 8366.
Dit bericht wordt nog aangevuld

van NU.nl

Er is opgeschaald naar GRIP 3
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Ron 01

  • Gast
Re: 'Vliegtuig met gijzeling aan boord geland op Schiphol'
« Reactie #1 Gepost op: 29 augustus 2012, 14:10:44 »
Loos alarm, waarschijnlijk een communicatiestoornis.  Knopje stond op de verkeerde freq. ;D

Het NOS journaal had gelijk Benno Baksteen (what`s in a name) uit de motteballen gehaald

Offline Willibrordus

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 59
Re: 'Vliegtuig met gijzeling aan boord geland op Schiphol'
« Reactie #2 Gepost op: 29 augustus 2012, 14:19:04 »
Toch een leuk verzetje voor die F16 piloten.
Met vriendelijke groet
Willy

MVT-7100, Realistic PRO-2035, UBC760XLT, UBC3500XLT

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: 'Vliegtuig met gijzeling aan boord geland op Schiphol'
« Reactie #3 Gepost op: 29 augustus 2012, 14:28:09 »
Toch een leuk verzetje voor die F16 piloten.

Naderhand waren twee piloten inderdaad aan het babbelen erover. Een van de jongens mocht voor de eerste keer zoiets meemaken in Nederland. Stond lekker te kleppen binnen, hoorde ineens zijn collega z'n motoren starten en vloog naar buiten omdat 'ie al zo'n vermoeden had dat er iets gaande was  :D

Offline Able Archer83

  • Onderscheppen van elektronische signalen spraak en data.
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • You don have to scream i can hear you very well !!
Re: 'Vliegtuig met gijzeling aan boord geland op Schiphol'
« Reactie #4 Gepost op: 29 augustus 2012, 14:53:42 »
Ik luister dagelijks naar de luchtvaart boven NLD. En soms heb ik ook moeite om de comms te verstaan.
Dus ik sta hier nou niet gek van te kijken.

Moest een keer gebeuren.

Ron 01

  • Gast
Re: 'Vliegtuig met gijzeling aan boord geland op Schiphol'
« Reactie #5 Gepost op: 29 augustus 2012, 15:16:50 »
Moet je die gasten van Whizz-Air eens horen, daar kun je helemaal niets van maken.  :'(
Respect voor die mensen die ze moeten begeleiden.

Offline Bratra

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 124
  • Stan
Re: 'Vliegtuig met gijzeling aan boord geland op Schiphol'
« Reactie #6 Gepost op: 29 augustus 2012, 19:45:30 »
Sta ik vliegtuigjes te kijken op Volkel gaan er 2 als een haas vandoor.  Ik denk nog "die hebben haast" Lees ik even later dat ze boven Almere door de geluidsbarriere gingen op weg naar het vliegtuig. Kon ik mooi deze helden welkom terug zwaaien.

Cuna 200, Midland 13-904, Jomaco JO210, Handic 0016, Handic 0050, Bearcat 100XL, Scooper Skysearch 530, Uniden Bearcat UBC200XLT, Yupiteru MVT-7100, Jupiter Pro v9.1, Uniden Bearcat UBCXLT125, Diamond RH1230, Diamond HC200, Diamond RH789

Offline Able Archer83

  • Onderscheppen van elektronische signalen spraak en data.
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • You don have to scream i can hear you very well !!
Re: 'Vliegtuig met gijzeling aan boord geland op Schiphol'
« Reactie #7 Gepost op: 30 augustus 2012, 00:32:47 »
Ik kan me goed herinneren dat gebeuren destijdes met vliegbasis Ypenburg. Vond het prachtig om te zien en dat lawaai wow, de pannen en de glazen vielen je kast uit van de knal ;)

En het was ook een stuk dichterbij geweest, voor ik helemaal afdwaal ;D prachtige foto.
De taalbarrière van sommige luchtvaartmaatschappijen zal ook altijd wel een probleem blijven.

Versta er af en toe geen ... van  ::)

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: 'Vliegtuig met gijzeling aan boord geland op Schiphol'
« Reactie #8 Gepost op: 30 augustus 2012, 01:49:45 »
Stond vanmiddag al met stomme verbazing een van de scanners aan te kijken welke op Radar 3 Inbound ineens Arabische muziek liet horen. Ik heb mezelf voor gek verklaard, maar nu hoor ik ineens op het NOS Journaal dat ik helemaal niet gek was. Maar daar wisten ze ook te melden dat het helemaal niet zo gek was. Is het normaal dat er Arabische muziek gedraaid wordt op een Radar-frequentie?  ???

Offline Able Archer83

  • Onderscheppen van elektronische signalen spraak en data.
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • You don have to scream i can hear you very well !!
Re: 'Vliegtuig met gijzeling aan boord geland op Schiphol'
« Reactie #9 Gepost op: 30 augustus 2012, 12:16:20 »
Nou over radiostations op die storen ook op de luchtvaart, ik heb al diverse keren meegemaakt dat ik landelijke radiozenders hoorde op de luchtvaart.  

Het is niet gek dat je af en toe muziek hoort

Offline PE7EB

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 454
  • QTH Alkmaar JO22jp
Re: 'Vliegtuig met gijzeling aan boord geland op Schiphol'
« Reactie #10 Gepost op: 30 augustus 2012, 17:22:33 »
Ik verwacht eerder dat dat slecht onderdrukte spiegelfrequenties in je scanner zijn.
73 es gud dx de eric pe7eb k

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: 'Vliegtuig met gijzeling aan boord geland op Schiphol'
« Reactie #11 Gepost op: 1 september 2012, 14:05:09 »
Ik verwacht eerder dat dat slecht onderdrukte spiegelfrequenties in je scanner zijn.

Dat lijkt mij ook ja. Maar in dit geval betrof het geen doorspetterend radiostation, aangezien ik blijkbaar niet de enige ben geweest die het hoorde  ::) Al heb ik eigenlijk nog nooit last gehad daarvan in de civiele VHF-luchtvaartband, alleen ERMES, want de Uniden's lijken allemaal die ERMES-mast hier 500m vandaan niet zo te kunnen waarderen.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: 'Vliegtuig met gijzeling aan boord geland op Schiphol'
« Reactie #12 Gepost op: 10 september 2012, 05:39:36 »
Ik verwacht eerder dat dat slecht onderdrukte spiegelfrequenties in je scanner zijn.

Of misschien slechte frequentietoewijzing? In België, bijvoorbeeld, zitten in een deel van de luchtvaartband lekkende netwerken voor de kabel-TV. Dan hoor je soms ook TV-uitzendingen.
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)