Auteur Topic: Alinco DJ-X30  (gelezen 5585 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Scannernet.nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 183
    • Scannernet.nl
Alinco DJ-X30
« Gepost op: 12 augustus 2007, 18:49:59 »
Is er iemand die ervaringen heeft met de Alinco DJ-X30?

Deze dus

Ik ben op zoek naar een handzame scanner die toch goede prestaties kan leveren. Het is de bedoeling om scheepvaart en luchtvaart mee uit te luisteren (zonder buitenantenne).

En wat is volgens jullie een 3 maanden oude Alinco DJ-X30 waard?
Kijk ook eens op Scannernet.nl voor Live Scanners, Live AIS, Flightradars & meer.....

Volg ook onze Twitter & Facebook

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1738
Re: Alinco DJ-X30
« Reactie #1 Gepost op: 12 augustus 2007, 20:29:12 »
Persoonlijk ken ik dit model niet, maar Alinco scanners hebben niet zo'n goede reputatie; gevoeligheid is wel o.k., maar de scansnelheid is zeer traag en het audio valt ook tegen.
http://radioreference.com/forums/showth ... post543199

Ik weet niet wat het budget is, maar je kunt misschien beter een USC230 of 3500xlt aanschaffen of een 2ehands Yup.7100 (marktplaats)

Offline Scannernet.nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 183
    • Scannernet.nl
Re: Alinco DJ-X30
« Reactie #2 Gepost op: 12 augustus 2007, 21:06:05 »
OK, thanx....

duidelijk antwoord. Op het forum van de link zijn ze ook niet echt positief. De Alinco DJ-X30 viel mij op, omdat hij van een mooi formaat is om mee te nemen. Dat is voor mij wel belangrijk bij de keuze van de scanner. Ik heb al eens een Yupiteru MVT-7100 gehad en op dit moment heb ik zelf een AOR AR8200 MKI te koop. Dit zijn natuurlijk geweldige scanners, alleen vindt ik ze niet altijd handzaam. Vandaar dat ik op zoek ben naar een kleiner formaat.

Zijn er nog andere scanners (klein formaat) waar mensen goede ervaringen mee hebben???

Vr. Gr.

Bas
Kijk ook eens op Scannernet.nl voor Live Scanners, Live AIS, Flightradars & meer.....

Volg ook onze Twitter & Facebook

Offline wattman

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 101
Re: Alinco DJ-X30
« Reactie #3 Gepost op: 13 augustus 2007, 14:26:22 »
USC 230 is wel klein en erg handzaam, maar ik heb de indruk dat hij de luchtvaart minder goed ontvangt dan m'n oude Realistic Pro-33. Hij heeft geen militaire luchtvaartband.

Offline Scannernet.nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 183
    • Scannernet.nl
Re: Alinco DJ-X30
« Reactie #4 Gepost op: 13 augustus 2007, 17:31:33 »
OK,

bedankt voor de antwoorden. Is er ook iemand die ervaringen heeft met de UBC 92XLT van Uniden? Lijkt me een zeer handzame scanner. Iemand die er ook gebruikerservaring mee heeft?
Kijk ook eens op Scannernet.nl voor Live Scanners, Live AIS, Flightradars & meer.....

Volg ook onze Twitter & Facebook

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1738
Re: Alinco DJ-X30
« Reactie #5 Gepost op: 13 augustus 2007, 19:31:56 »
Citaat van: "Bass"
OK,
bedankt voor de antwoorden. Is er ook iemand die ervaringen heeft met de UBC 92XLT van Uniden? Lijkt me een zeer handzame scanner. Iemand die er ook gebruikerservaring mee heeft?

De 92xlt is bijna hetzelfde als de 72xlt, alleen wat meer kanalen en uitgebreider frequentiegebied. Ik vond de 72xlt op VHF-Air toch wat minder gevoelig en verder hebben deze scanners geen CTCSS scan.
Als het om luchtvaartcomm's gaat zou ik voor een 3500xlt gaan, die is op die band zeer gevoelig en heeft minder last van "piepjes en kraakjes" dan de Yupiteru 7100.