Auteur Topic: PDW - LogBrowser  (gelezen 79949 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
PDW - LogBrowser
« Gepost op: 4 januari 2007, 01:09:30 »
Beste mensen,

Al zolang ik PDW draai spit ik geregeld de logfiles door. Sommige mensen vragen zich weleens af hoe ik dat voor elkaar krijg. Welnu, WinCommander (cq Total Commander) heeft hiervoor een hele mooie mogelijkheid om in meerdere files tegelijk op 1 zoeksleutel te zoeken. Werkt snel en doeltreffend, maar al geruime tijd had ik hiervoor toch liever een apart programma wat het allemaal net iets mooier doet.

Toen ik door een paar domme fouten een aantal separate (regio) logfiles kwijt was heb ik even vlug iets verzonnen om de oude datum-logfiles door te spitten, om aan de hand hiervan met een soort van terugwerkende kracht de betreffende separate files opnieuw samen te stellen.

De basis voor LogBrowser was inmiddels gelegd. Plaats dit programma in de map Logfiles en na het starten zul je zien dat je 2 zoekmogelijkheden hebt, namelijk capcode en/of tekst. Wel dient eerst de zoeklokatie te worden ingesteld, je kunt kiezen uit een enkele logfile, hetgeen over het algemeen een separate logfile zal zijn, of een complete map, waarbij (chronologisch) gezocht zal worden naar datum-logfiles in het formaat 060104.log of 06jan04.log.

De gevonden resultaten verschijnen in het onderste deel van het scherm en kunnen door te klikken op de blauwe diskette ook weer worden opgeslagen als een aparte file :



Door FLEX Groupcalls aan te vinken krijg je niet alleen de betreffende code(s) te zien, maar ook de volledige groepsoproep waarin ze zijn verzonden :



Nadat "FLEX Groupcalls" is aangevinkt komt er een extra optie beschikbaar die standaard geselecteerd staat op "Show all hits". Deze optie maakt het mogelijk om alleen groepsberichten of juist alleen individuele berichten weer te geven op de gezochte code/tekst :



Het is ook mogelijk om niet te zoeken, maar gewoon de laatste x-aantal regels van een logfile weer te geven. Deze optie is alleen beschikbaar indien de velden Capcode en Text leeg zijn. Onder de zoeklokatie(s) kun je bij "Show" kiezen uit de laatste 100, 1000 of 10000 regels, of het maximum aantal wat LogBrowser weer kan geven :



Nog niet genoemde zaken :
  • De meeste instellingen zullen worden opgeslagen in LogBrowser.ini zodat je de volgende keer weer met dezelfde instellingen start
  • Indien volledige groepsoproepen worden gezocht kun je mbv de spatiebalk naar de eerstvolgende groepsoproep 'hoppen'
  • Tijdens het zoeken zal LogBrowser weergeven in welke logfile hij momenteel zoekt. Met name handig bij het zoeken in een complete map
  • Tevens zullen er twee tellertjes gaan lopen, de ene houdt bij hoelang de zoekaktie duurt, de ander geeft het aantal hits weer
LogBrowser is te downloaden via :

http://www.discriminator.nl/pdw-logbrowser

Graag verneem ik jullie ervaringen, tips en problemen.

EDIT: 11-01-2007 is de definitieve versie 1.0 online gezet.
EDIT: 23-03-2013 downloadlink veranderd naar discriminator.nl

Groeten, Peter.

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: PDW - LogBrowser
« Reactie #1 Gepost op: 9 januari 2007, 00:06:04 »
Je zou bijna zeggen 'geen nieuws is goed nieuws', maar om de stilte in dit topic te doorbreken ben ik erg benieuwd naar de ervaringen met LogBrowser...

Groeten, Peter.

lennartb

  • Gast
Re: PDW - LogBrowser
« Reactie #2 Gepost op: 9 januari 2007, 13:36:42 »
Citaat van: "hunter"
Je zou bijna zeggen 'geen nieuws is goed nieuws', maar om de stilte in dit topic te doorbreken ben ik erg benieuwd naar de ervaringen met LogBrowser...

Groeten, Peter.

hier werkt hij lekker hoor, ik gebruik hem om alle berichten met mijn plaatsnaam eruit te filteren

Offline lifty

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 19
    • http://www.brandweervoertuigen.com
Re: PDW - LogBrowser
« Reactie #3 Gepost op: 9 januari 2007, 14:59:50 »
Citaat van: "hunter"
Je zou bijna zeggen 'geen nieuws is goed nieuws', maar om de stilte in dit topic te doorbreken ben ik erg benieuwd naar de ervaringen met LogBrowser...

Groeten, Peter.

Goed dat je het even naar boven hebt gehaald, want in eerste instantie was hij aan mijn aandacht ontsnapt.
Heb hem net geinstaleerd en dit is echt super handig.
Niet meer 1 voor 1 de logfiles doorspitten als je wat zoekt, maar in een keer alles.
Bedankt voor dit handige stukje software.

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: PDW - LogBrowser
« Reactie #4 Gepost op: 9 januari 2007, 16:30:09 »
Citaat van: "hunter"
Je zou bijna zeggen 'geen nieuws is goed nieuws', maar om de stilte in dit topic te doorbreken ben ik erg benieuwd naar de ervaringen met LogBrowser...

Groeten, Peter.

Sluit Mij bij de vorige forum leden aan werkt heel prettig en makkelijk TOP.

Padde

  • Gast
Re: PDW - LogBrowser
« Reactie #5 Gepost op: 11 januari 2007, 19:14:08 »
Citaat van: "hunter"
Je zou bijna zeggen 'geen nieuws is goed nieuws', maar om de stilte in dit topic te doorbreken ben ik erg benieuwd naar de ervaringen met LogBrowser...

Groeten, Peter.

Ideaal! In een flits de berichten die ik zoek op mn scherm, dit gaat veel tijd opleveren. Mooi werk Peter!

Jorgen

  • Gast
Re: PDW - LogBrowser
« Reactie #6 Gepost op: 19 januari 2007, 08:42:43 »
Citaat van: "hunter"
Beste mensen,

Al zolang ik PDW draai spit ik geregeld de logfiles door. Sommige mensen vragen zich weleens af hoe ik dat voor elkaar krijg. Welnu, WinCommander (cq Total Commander) heeft hiervoor een hele mooie mogelijkheid om in meerdere files tegelijk op 1 zoeksleutel te zoeken. Werkt snel en doeltreffend, maar al geruime tijd had ik hiervoor toch liever een apart programma wat het allemaal net iets mooier doet.

Toen ik door een paar domme fouten een aantal separate (regio) logfiles kwijt was heb ik even vlug iets verzonnen om de oude datum-logfiles door te spitten, om aan de hand hiervan met een soort van terugwerkende kracht de betreffende separate files opnieuw samen te stellen.

Groeten, Peter.

Werkt prima!
Mvg,

J :P rgen

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: PDW - LogBrowser
« Reactie #7 Gepost op: 4 februari 2007, 10:28:15 »
Citaat van: "hunter"
EDIT: 11-01-2007 is de definitieve versie 1.0 online gezet.

En zojuist versie 1.1 :

Bugfixes

    * Indien bij het opslaan van de zoekresultaten de gekozen bestandsnaam reeds bestaat, was het niet mogelijk om de bestaande file te overschrijven
    * Minimaliseren van het venster was niet mogelijk
    * Verkleinen was wel mogelijk, echter ook te klein waardoor icoontjes en teksten over elkaar heen kwamen te staan

Meerdere zoeksleutels

Om specifieker te kunnen zoeken op tekst kun je nu meerdere zoeksleutels gebruiken, gescheiden door een '*'. Als je bijvoorbeeld alle meldingen wilde zoeken op de Hoofdweg in Rotterdam dan zou daar in 99% van de gevallen nog een huisnummer tussen staan, waardoor je met "Hoofdweg Rotterdam" niets zou vinden. Voor die zoekaktie zou je in deze versie "Hoofdweg*Rotterdam" kunnen gebruiken.

Voorts is het mogelijk om meerdere (zoveel als je wilt) van deze zoeksleutels te gebruiken. Als je bijvoorbeeld alle brand(meldingen) in woningen in Zoetermeer wilt weten, alleen als de straat eindigt op "straat" en alleen waar het voertuig 0840 heen is gestuurd, dan doe je : "brand*woning*straat*ZT*0840"

De bovenstaande voorbeelden werken nog steeds in combinatie met een capcode, waardoor je dus nog selectiever kunt zoeken. Wat natuurlijk ook handig kan zijn, is het zoeken op capcodes waar een bepaalde tekst juist niet in voor komt. Als je bij het zoeken naar een bepaalde capcode de automatische meldingen niet wilt zien, dan kun je deze tekst gebruiken : "!OMS melding". Let op het uitroepteken, die bepaalt dat een tekst juist niet voor mag komen.

Om een en ander nog mooier te maken is het natuurlijk ook mogelijk om dit soort zaken te combineren : "brand*woning*!ZT*0840". Dit zou moeten resulteren in alle branden in de woning die niet in Zoetermeer waren, maar waar wel de 0840 voor is gealarmeerd.

LET OP! De volgorde van deze zoeksleutels is van belang. Ze moeten in dezelfde volgorde staan als ze in het bericht gevonden (kunnen) worden. Als je deze volgorde door elkaar gooit dan zal LogBrowser waarschijnlijk niets kunnen vinden...

http://www.gsm-antennes.nl/PDW/logbrowser.html

Groeten, Peter.

Offline GSteven

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 141
Re: PDW - LogBrowser
« Reactie #8 Gepost op: 25 maart 2007, 12:29:18 »
Logbrowser crasht (Verzenden - niet verzenden venster).

Foutenrapport te verkrijgen, stuur mij een pb'tje ervoor met je mailadres.

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: PDW - LogBrowser
« Reactie #9 Gepost op: 25 maart 2007, 12:44:36 »
Citaat van: "GSteven"
Logbrowser crasht (Verzenden - niet verzenden venster).
Foutenrapport te verkrijgen, stuur mij een pb'tje ervoor met je mailadres.

Die foutrapporten zijn helaas niet altijd even duidelijk, het geniet de voorkeur om uit te leggen welke handelingen je exact uitvoerde en of dit reproduceerbaar is of dat het slechts iets eenmaligs was..

Groeten, Peter.

Offline GSteven

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 141
Re: PDW - LogBrowser
« Reactie #10 Gepost op: 25 maart 2007, 13:56:45 »
Ik krijg het constant. Ik ga kies via logbrowser een bepaalde folder. DAn moet ik klikken in een ander tekstvak. Dan komt de keuzelijst "Show" beschikbaar. Kies ik het aantal regels wanneer ik op OK druk krijg ik een foutmelding.

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: PDW - LogBrowser
« Reactie #11 Gepost op: 25 maart 2007, 13:59:20 »
Citaat van: "GSteven"
Ik krijg het constant. Ik ga kies via logbrowser een bepaalde folder. DAn moet ik klikken in een ander tekstvak. Dan komt de keuzelijst "Show" beschikbaar. Kies ik het aantal regels wanneer ik op OK druk krijg ik een foutmelding.

Mail mij even zodat ik jouw emailadres heb, dan kunnen we misschien wat testen.

Groeten, Peter.

Offline Gerco L.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 138
Re: PDW - LogBrowser
« Reactie #12 Gepost op: 7 augustus 2007, 19:57:38 »
Hallo,

Heb net even het programma'tje op de pc gezet, ik zocht namelijk een code. Maar al mijn logfiles doorspitten zit aardig wat tijd in (en geen zin...haha) maar via dit programma gaat het 1000x sneller HET WERKT UITSTEKEND !

Bedankt he.

Groeten Gerco.

Offline HansH

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1238
    • http://www.hansenmary.nl
Re: PDW - LogBrowser
« Reactie #13 Gepost op: 28 december 2007, 08:51:25 »
Peter, komt er nog een nieuwe versie van de logbrowser.
Nu kan je zoeken in meldingen van 2007 maar volgend jaar wil ik ook zoeken op 2008.

al vast bedankt.

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: PDW - LogBrowser
« Reactie #14 Gepost op: 28 december 2007, 09:56:17 »
Citaat van: "HansH"
Peter, komt er nog een nieuwe versie van de logbrowser.
Nu kan je zoeken in meldingen van 2007 maar volgend jaar wil ik ook zoeken op 2008.

Wacht geduldig af en laat je verrassen :-)

Groeten, Peter.