Auteur Topic: Statusmeldingen Rotterdam-Rijnmond  (gelezen 4018 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Statusmeldingen Rotterdam-Rijnmond
« Gepost op: 30 november 2003, 19:55:02 »
Is het mogelijk om de statusmeldingen mee te kijken van de regio Rotterdam-Rijnmond?
Ik heb wel eens e.e.a. uitgeprobeerd, maar dat kreeg allemaal rare cijfertjes, die niet overeen kwamen met de sleutelnummers en als status kreeg ik alleen de status F binnen....

Wie weet raad   :?:

MVG,
Arlé
Met vriendelijke groet,
Arlé


Wouter

  • Gast
Re: Statusmeldingen Rotterdam-Rijnmond
« Reactie #1 Gepost op: 30 november 2003, 21:43:07 »
Dat probleem had ik ook, in deze topic staat hoe ik het heb opgelost:

forum/viewtopic.php?t=696

Zoals je ziet is die status F die je ontvangt alleen maar de quittering van de meldkamer, de statusmelding vanaf het voertuig kun je ontvangen op de frequentie 78.1375. Alleen staat dat kanaal helaas niet op relais dus je zult alleen de statusmeldingen van voertuigen in je nabijheid ontvangen.

De beste resultaten kreeg ik met FMS32, BOS-control ontving de quittering prima, maar kon het signaal van de mobiele stations niet decoderen.

Groetjes,

Wouter

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Statusmeldingen Rotterdam-Rijnmond
« Reactie #2 Gepost op: 1 december 2003, 00:24:34 »
Heee bedankt voor je antwoord!
Maarre nog een vraagje; " Alleen de statusmeldingen van voertuigen in je nabijheid".... Hoe ver strekt dat ongeveer?
Hier rijden namelijk niet zoveel wagens in de buurt als ik bv. naar 8 km omtrek kijk. (Hoogstens 2 of er moet wat gebeuren...)
De autootjes met "politie" erop zijn hier nogal schaars, geloof ik.

Maar ik zal e.e.a. eens uitproberen.....

MVG,
Arlé
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Statusmeldingen Rotterdam-Rijnmond
« Reactie #3 Gepost op: 1 december 2003, 02:03:39 »
Citaat van: "Arlé - Jip"
Maarre nog een vraagje; " Alleen de statusmeldingen van voertuigen in je nabijheid".... Hoe ver strekt dat ongeveer?

Je luistert rechtstreeks naar de mobilofoon, dus waarschijnlijk een zelfde bereik als brandweerwagens hebben.

Groeten, Peter.

Wouter

  • Gast
Re: Statusmeldingen Rotterdam-Rijnmond
« Reactie #4 Gepost op: 1 december 2003, 20:36:49 »
Jup! Peter heeft gelijk. Nou ontving ik de statusmeldingen met mijn Bearcat basisscanner en het meldkamerkanaal met de Winradio, en ik ontving voornamelijk de statussen uit de districten 3, 4, 5, 9, 10 en 11.

Zoals je ziet woon ik in Heinenoord en dit alles ontvang ik met een simpele discone op 't dak, nauwelijks 6 meter hoog :oops:

Dus 't wil aardig lukken hoor, zeker als de condities een beetje meewerken.

Groetjes!