Auteur Topic: RG-58/u kabel  (gelezen 2362 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: RG-58/u kabel
« Reactie #15 Gepost op: 14 januari 2023, 15:58:51 »
Kijk, dat zijn leuke berichten!  :)

Offline Wolfhound

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1231
Re: RG-58/u kabel
« Reactie #16 Gepost op: 14 januari 2023, 18:38:54 »
Graag gedaan, en leuk om te horen dat het wat opleverd..
Nogmaals bedankt voor de attenties, en veel luisterplezier met je nwe. set up.
 ;)
In grateful remembrance  of the 32nd T.F.S.  1954-1994.
                               " WOLFHOUNDS"
       Soesterberg Airbase.                Netherlands

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 455
Re: RG-58/u kabel
« Reactie #17 Gepost op: 19 januari 2023, 16:39:42 »
Na een paar dagen onder verschillende weersomstandigheden luisteren naar de 3600XLT kan ik niet anders zeggen dat ik erg tevreden blijf. De verandering van 10m RG-58/u naar 4m aircell7 geeft een beter ontvangst. Ik ontvang de F-16/F-35‘s van de KLu nu vaker en beter, en heb nu ook spraak bij een aantal AAR frequenties.

Omdat het vanmiddag lekker zonnig was heb ik de D190 discone op zuignap aan de buitenzijde van het dakkapel op een raam geplakt. Een raam blijft dan wel op een kiertje open ivm de kabel maar met mooi weer is dat geen probleem. Het ontvangst ging met sprongen vooruit, o.a.;
-PI Nieuwegein met enige ruis
-PI Nieuwersluis diep in de ruis
-een bouwkraan/hijsbegeleider
-vliegers van Volkel tot 1000ft voor de landing
-vliegers van Gilze die (zo te horen) de Tower opriepen
-meer frequenties van Schiphol (turnaround manager, KLM maintenance, KLM teamleiders, Dnat handling)

Ik had het hier al vaak gelezen, maar het loont inderdaad om voor een kabel van goede kwaliteit en een juiste lengte te gaan. Daarnaast is het ook duidelijk dat ik hier (Zeist) veel profijt kan hebben van een goede buitenantenne. Toch maar eens nadenken hoe ik dat voor elkaar kan krijgen zonder een lekkage op zolder te creëren 😁🙄🤔
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline gjbzmr

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 723
Re: RG-58/u kabel
« Reactie #18 Gepost op: 19 januari 2023, 21:16:10 »
Je hebt het over een dakkapel. Op de dakkapel, heb je een plat dak neem ik aan...zou daar een tegelvoet kunnen staan? Of heb je aan de zijkant van de dakkapel de ruimte/mogelijkheid om muurbeugels te bevestigen? Heb je op zolder een stookhok/cv-ruimte, waar nog schuin dak is, met dakpannen? Wellicht kan je daar iets met een doorvoer-dakpan. Of staat er op de nok een gemetselde schoorsteen, waar schoorsteenbanden omheen zouden kunnen?

Mogelijkheden te over...net wat je wil.
UBC125XLT met RH-F10 - UBC9000XLT en AOR AR-DV1 (incl. TETRA-trunking update) met op het dak een Diamond X50n (19m Aircell-7) - Midland C710  met SRH-803s - RH-795 - Icom IC-A3E met FA-BO1AR -  Tyt MD-390 - Tyt MD-380 - 2x Motorola MTP850

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 455
Re: RG-58/u kabel
« Reactie #19 Gepost op: 20 januari 2023, 07:55:41 »
Klopt, maar rondom het dakkapel liggen zonnepanelen. Dat bemoeilijkt het werken op of naast het dakkapel behoorlijk. Daarnaast creëer je liever geen schaduw op je panelen ivm de verstoring van de opbrengst.  Op de andere zijde van het dak liggen geen zonnepanelen, staat geen dakkapel maar wel een moderne plastic schoorsteen. Een antenne zal waarschijnlijk met muurbeugels geplaatst moeten worden. De benaming doorvoer-dakpan kon ik niet dus daar ga ik eens naar kijken 👍
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx