Auteur Topic: albrecht ae355m ervaringen  (gelezen 1290 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline fpvmen

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 42
albrecht ae355m ervaringen
« Gepost op: 30 december 2022, 17:12:14 »
Hallo ik heb nu de albrecht ae355m en mooie compacte scanner zijn er mensen die er ervaringen mee hebben.
De pmr zit er op geprogrammeerd, zat er ook al op maar heb de kanaaltjes er in gezet.
Wat me tegenvalt is de close call functie hoor alleen maar kanaalpiepjes of storing.
Waar ik wel tegen aan liep is de 31mhz band daar is de step 5khz en krijg het niet voor elkaar om er 12,5 van te maken wie weet raad.

Offline GeeBee68

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: albrecht ae355m ervaringen
« Reactie #1 Gepost op: 31 december 2022, 15:06:49 »
Hey hoi,

Ik heb de Uniden bearcat 355 , erg fijne scanner, ik gebruik hem mobiel in combinatie met een diamond MR77 bnc en dat werkt goed.
Hoe je de step instelt staat op pagina 57 van deze gebruiksaanwijzing :

https://www.jbe.nl/downloads/9024/Uniden%20Bearcat%20UBC355CLT%20Handleiding.pdf

'73 Geurt

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: albrecht ae355m ervaringen
« Reactie #2 Gepost op: 31 december 2022, 16:47:45 »
Ik heb hem ook in de Uniden uitvoering. Stapgrootte is inderdaad in te stellen.

Volgens mij kan je ook storingen welke je met Close Call ontvang lockouten. Twee keer op L/O drukken om ze permanent over te slaan.

Vergeet niet de voorgeprogrammeerde kanalen in de EMG bank permanent te lockouten. Hetzelfde voor de FRN bank. In beide banken kan je zelf nog 100 kanalen programmeren.

De CB bank is waardeloos en onbruikbaar. Dit is in feite een zoekband ergens tussen 25 en 30 MHz en uitsluitend in AM modulatie.

Overige ervaring: een externe speaker is een must, omdat het audio nogal dun en blikkerig klinkt.

In de PMR bank zitten maar 8 kanalen, terwijl dit tegenwoordig 16 kanalen zijn. Maar goed, je zei dat je deze zelf erbij hebt gezegd. Hetgeen dan in de Private, EMG of FRN bank zal zijn, want dat zijn de enige drie banken waar je zelf (100 per bank) frequenties kan programmeren.

De ontvangstgevoeligheid is zeer goed. Beter dan alle andere scanners die ik heb of heb gehad.

Offline fpvmen

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 42
Re: albrecht ae355m ervaringen
« Reactie #3 Gepost op: 2 januari 2023, 07:14:57 »
Heel erg bedankt Remon aan deze info heb ik wat.
Ik ga er vandaag gelijk mee aan de slag.
Inderdaad de audio viel mij ook wat tegen,dus zal kijken voor een speakertje met denk 3 5mm plug .
Ook heb ik een andere antenne besteld de albrecht sky scan ,een kleefvoet antenne  voor binnen ,ik kan hier moeilijk een antenne buiten plaatsen op hoogte vandaar .hoop dat het gaat werken als ik hem heb .
Groetjes Jan 👍.