Auteur Topic: Nieuwe versie AOR Dv10  (gelezen 5641 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: Nieuwe versie AOR Dv10
« Reactie #15 Gepost op: 26 februari 2023, 20:35:17 »
https://www.facebook.com/100057878490859/posts/618735376732407/?sfnsn=mo

Citaat
AOR AR-DV10 has not been available for a rather long time.
Many people think in march a new version is coming.
BUT it is a new production, not a new version.
There is a world wide shortage on components.
So nearly impossible now to get new components made, we jsut have to wait and wait for new products.

Geen nieuwe versie aldus Avera.

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1313
Re: Nieuwe versie AOR Dv10
« Reactie #16 Gepost op: 15 maart 2023, 14:35:26 »
De enige goede ontvanger van AOR vind ik de AOR AR DV1.
De Luchtvaartontvanger laat al zowat 3 jaar op zich wachten. De AR5700D is ook een drama.
Na teleurstellingen met de AR5100, AR Alpha en AR DV10 ben ik voorlopig genezen van nieuwe AOR's.
De tijd van de AR5000 serie en daarbij behorende kwaliteit en after sales service is verleden tijd.
De laatste 15 jaar gooien ze halfbakken troep op de markt. Uitzondering is de AR DV1, alhoewel daar een batch bijzat met usb poort problemen.

Ik heb sinds kort mijn 5700 D met nieuwe firmware laten updaten bij JBE. De ontvangst lijkt stukken beter.
Spoorfan

Offline peter aor

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 171
Re: Nieuwe versie AOR Dv10
« Reactie #17 Gepost op: 15 maart 2023, 21:23:13 »
Vandaag  de DV 10  binnengekregen,eerste ervaring  tot nu toe is dat de problemen met de draft verdwenen zijn,er zit een antenne bij
voor de luchtvaart (op de verpakking staat airband only) en een telescoop antenne.
Ik vind hem fijner om mee te werken,de scanner is minder nukkig  en een stuk stabieler.
Ik zal morgen kijken hoe die presteert op een actieve buitenantenne.

Offline alpha1

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 224
Re: Nieuwe versie AOR Dv10
« Reactie #18 Gepost op: 16 maart 2023, 07:39:37 »
De enige goede ontvanger van AOR vind ik de AOR AR DV1.
De Luchtvaartontvanger laat al zowat 3 jaar op zich wachten. De AR5700D is ook een drama.
Na teleurstellingen met de AR5100, AR Alpha en AR DV10 ben ik voorlopig genezen van nieuwe AOR's.
De tijd van de AR5000 serie en daarbij behorende kwaliteit en after sales service is verleden tijd.
De laatste 15 jaar gooien ze halfbakken troep op de markt. Uitzondering is de AR DV1, alhoewel daar een batch bijzat met usb poort problemen.

Ik heb sinds kort mijn 5700 D met nieuwe firmware laten updaten bij JBE. De ontvangst lijkt stukken beter.
Spoorfan

Kan je eventueel kiiken welke firmware er in zit,en wat voor veranderingen brengt het met zich mee?mijn 5700D presteert zeer goed ,maar zou er wel een nieuwere firmware er in willen hebben.
alvast bedankt

Offline peter aor

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 171
Re: Nieuwe versie AOR Dv10
« Reactie #19 Gepost op: 16 maart 2023, 12:55:09 »
Aangesloten op de buitenantenne,werkt zonder problemen,de vorige versie moest niks hebben van actieve antennes,ook  met  de
Jim een stuk minder problemen,enigste nadeel tot nu toe is het stroomverbruik,maar is wel iets minder geworden.

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: Nieuwe versie AOR Dv10
« Reactie #20 Gepost op: 16 maart 2023, 14:43:47 »
Wat is het serienummer (range) van deze nieuwe batch DV10's?
Ik heb een model uit 2022 met serienummer AA6312XX
Ontvangst VHF-H marifoon werd volledig overstuurd door FM (radio)zenders en DMR ontvangst was een stuk beter op de Whistler TRX 1.
Gebruik hem daarom alleen nog voor tetra, met een kleine mobiel antenne op het balkon.
Heb wel veel signaal nodig voor een "hakkelvrije" ontvangst; even een dip en de spraak valt direct weg.
Als dit allemaal verbeterd is in een nieuwe batch vraag ik me af of dat allemaal via een firmware kan die niet veranderd is...

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1313
Re: Nieuwe versie AOR Dv10
« Reactie #21 Gepost op: 16 maart 2023, 14:59:53 »
[/quote]
Kan je eventueel kiiken welke firmware er in zit,en wat voor veranderingen brengt het met zich mee?mijn 5700D presteert zeer goed ,maar zou er wel een nieuwere firmware er in willen hebben.
alvast bedankt[/quote]
Ik had een van de eerste en die is daarna nooit ge-update. Vandaar de verbetering.

Spoorfan

Offline peter aor

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 171
Re: Nieuwe versie AOR Dv10
« Reactie #22 Gepost op: 16 maart 2023, 16:44:32 »
Wat is het serienummer (range) van deze nieuwe batch DV10's?
Ik heb een model uit 2022 met serienummer AA6312XX
Ontvangst VHF-H marifoon werd volledig overstuurd door FM (radio)zenders en DMR ontvangst was een stuk beter op de Whistler TRX 1.
Gebruik hem daarom alleen nog voor tetra, met een kleine mobiel antenne op het balkon.
Heb wel veel signaal nodig voor een "hakkelvrije" ontvangst; even een dip en de spraak valt direct weg.
Als dit allemaal verbeterd is in een nieuwe batch vraag ik me af of dat allemaal via een firmware kan die niet veranderd is...

Serienummer is AA634319 Firmware 2205a,ikvind hem echt een stuk beter.

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: Nieuwe versie AOR Dv10
« Reactie #23 Gepost op: 16 maart 2023, 17:38:24 »
Wat is het serienummer (range) van deze nieuwe batch DV10's?
Ik heb een model uit 2022 met serienummer AA6312XX
Ontvangst VHF-H marifoon werd volledig overstuurd door FM (radio)zenders en DMR ontvangst was een stuk beter op de Whistler TRX 1.
Gebruik hem daarom alleen nog voor tetra, met een kleine mobiel antenne op het balkon.
Heb wel veel signaal nodig voor een "hakkelvrije" ontvangst; even een dip en de spraak valt direct weg.
Als dit allemaal verbeterd is in een nieuwe batch vraag ik me af of dat allemaal via een firmware kan die niet veranderd is...

Serienummer is AA634319 Firmware 2205a,ikvind hem echt een stuk beter.

Bijzonder, ik heb dezelfde firmware erin en heb geen verschil gemerkt met de voorgaande 2.
Mogelijk zijn er dan toch wat componenten in het apparaat gewijzigd.  ::)
Zou weleens een test willen doen met een "oude" en "nieuwe" DV10 om om e.e.a. te vergelijken.

Offline peter aor

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 171
Re: Nieuwe versie AOR Dv10
« Reactie #24 Gepost op: 16 maart 2023, 18:12:06 »
Even een tip,als je de scanner niet gebruikt accu eruit halen dan valt het stroomverbruik nogal mee.
Volgens de DV10 groep op facebook.

Offline Metal

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 238
    • http://www.freewebs.com/luchtvaartfrequenties
Re: Nieuwe versie AOR Dv10
« Reactie #25 Gepost op: 6 april 2023, 18:07:54 »
ik heb de nieuwe van DV10 vandeweek ook binnen gekregen en hij werkt perfect bij mij. Maar alleen vanavond stond ik bij een schoorsteenbrand bij mij in de buurt en ik had DMO brandweerkanalen ingezet en alle frequenties T-DM gedaan, maar dan heb ik geen spraak gehoord, alleen modulatie en verder spraak gehoord. Doe ik iets verkeerd ofzo

Offline louis52

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 39
Re: Nieuwe versie AOR Dv10
« Reactie #26 Gepost op: 6 april 2023, 23:01:38 »
Beste Metal, misschien moet je hem op T-TC zetten ?? Hoop binnenkort ook een DV10 te kopen. Heb zelf al een DV1 tot volle tevredenheid, Succes met de hobby.
Groetje`s.
AOR AR DV1, AOR AR DV10, Uniden SDS 200, Uniden ubcd3600xlt , Diamond X200, Inverted v antenne 2x7,5 mtr, SDRPlay RSPdx , Anytone 878 voor DMR ontvangst, Yaesu FTDX10 voor HF ontvangst en MLA 30 plus.

Offline gjbzmr

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 723
Re: Nieuwe versie AOR Dv10
« Reactie #27 Gepost op: 7 april 2023, 08:53:49 »
Nee, DMO moet echt in de mode T-DM. Alleen weet ik niet of het werk deze kanalen te scannen, gelet op hoe Tetra DMO werkt. Volgens mij moet je de data vanaf moment één ontvangen, en niet tussentijds oppikken, omdat de scanner er dan geen chocolade van kan maken.

Tetra portofoons hebben, voorzover ik weer, ook geen scanfunctie in DMO.
UBC125XLT met RH-F10 - UBC9000XLT en AOR AR-DV1 (incl. TETRA-trunking update) met op het dak een Diamond X50n (19m Aircell-7) - Midland C710  met SRH-803s - RH-795 - Icom IC-A3E met FA-BO1AR -  Tyt MD-390 - Tyt MD-380 - 2x Motorola MTP850

Offline Metal

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 238
    • http://www.freewebs.com/luchtvaartfrequenties
Re: Nieuwe versie AOR Dv10
« Reactie #28 Gepost op: 7 april 2023, 16:49:02 »
Nee, DMO moet echt in de mode T-DM. Alleen weet ik niet of het werk deze kanalen te scannen, gelet op hoe Tetra DMO werkt. Volgens mij moet je de data vanaf moment één ontvangen, en niet tussentijds oppikken, omdat de scanner er dan geen chocolade van kan maken.

Tetra portofoons hebben, voorzover ik weer, ook geen scanfunctie in DMO.

Ik heb alle kanalen op T-DM staan, maar ik hoor alleen een tikkende geluid en geen spraak terwijl ik heel dichtbij stond

Online Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2459
Re: Nieuwe versie AOR Dv10
« Reactie #29 Gepost op: 7 april 2023, 17:10:59 »
Nee, DMO moet echt in de mode T-DM. Alleen weet ik niet of het werk deze kanalen te scannen, gelet op hoe Tetra DMO werkt. Volgens mij moet je de data vanaf moment één ontvangen, en niet tussentijds oppikken, omdat de scanner er dan geen chocolade van kan maken.

Tetra portofoons hebben, voorzover ik weer, ook geen scanfunctie in DMO.

Ik heb alle kanalen op T-DM staan, maar ik hoor alleen een tikkende geluid en geen spraak terwijl ik heel dichtbij stond

Ik heb de kanalen op T-DM staan en werkt prima.
Wel is het bij Tetra handig om de SQL op 1 of 2 te zetten.