De NS doet al 20 jaar geen goederenvervoer meer, dat werd toen vervolgens Railion, DB Cargo, DB Schenker.
Dat de 429.8875 wordt gebruikt voor onderling verkeer hoeft niet te betekenen dat NS er iets mee heeft te maken. Deze frequentie is kennelijk landelijk voor allerlei doeleinden aan spoorbedrijven toegekend waardoor NS kennelijk niet het alleenrecht heeft. Kijk maar eens naar al die VHF frequenties die al jaren in gebruik zijn. Ook die worden niet langer alleen door NS gebruikt maar ook door goederenvervoerders op de Kijfhoek.
Maar vreemd vind ik het aan de ene kant wel, waarom niet gewoon een VHF frequentie voor het onderling verkeer tijdens het rangeerwerk.
429.8075 is dus een typfout, neem ik aan? Of hebben we een nieuwe freq. te pakken..?
Waar zie jij die freq staan dan?
Het gebruik is dagelijks talrijk, en zo kan men (op den duur soms wel saai) het sorteer en laadproces helemaal volgen.
Op het eind van de termijn is het interessant om de laatste check te volgen voordat een volle trein word vrijgegeven aan de machinist
van de NS, Welke dan te volgen is op 429.8075, in zijn respond met de verkeersleiding in 's-Hertogenbosch.