Auteur Topic: ProScan 5 getest  (gelezen 21521 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2405
  • Apres moi le deluge
ProScan 5 getest
« Gepost op: 4 februari 2012, 13:39:18 »
Hoi allemaal, ik draai al langere tijd op ProScan 4.1.0. Er kwamen nieuwere versies maar die voldeden onvoldoende. Met name omdat de opnamefunctie minder goed werkte dan die van 4.1.0

Vanmorgen heb ik de nieuwste versie 5.0 getest en helaas: nog steeds geen perfect werkende opnamefunctie. Ik heb het probleem vervolgens naar de programmeur Bob gemaild en kreeg bijna direct antwoord. Sterker nog, na ongeveer een uur stuurde hij me versie 5.1 die na een korte test perfect bleek te werken. De bug is eruit  :D

5.1 komt snel officieel uit dus grijp je kans zou ik zeggen. Handige features zijn:
  • Scanner Support - Supports 13 different uniden Models.  DMA and Non DMA.
  • Scanner Programming - Upload and download data to / from scanner.
  • Database - Full featured database with Find & Replace, Exports and imports data from ProScan database files, Uniden UASD database files, RadioReference Web Service, and RadioReference CD.
  • RadioFeed - Source Client - Streams audio to RadioReference, Icecast, and ShoutCast servers.
  • RadioFeed - Web Server - Your very own web site that streams audio and serves a web page.
  • Logger - Extensive logging with many options.
  • Remote Control Scanner Over IP - Control scanner remotely with streaming audio
  • Recorder - No loss audio recorder.  Stereo or mono.
  • Audio Flow Diagram - Shows audio flow along with the volume controls and level meters.
  • Band Scope - Great for testing antenna's and interference tracking
  • Control Channel Data Monitoring - Monitor the trunking control channel data.  Works with XT series scanners only.
  • Sessions Manager - Manages multiple instances of ProScan running on same computer.
  • Virtual Display - With keypad and knobs emulates the scanner front panel.
  • Test Tab - Bonus items such as sending commands to the scanner and viewing returned data from scanner.
  • Tabbed layout - For easy navigation.  Each tab contains a major feature.

Ik wil mijn enthousiasme graag met jullie deze. En: nee, ik heb geen aandelen in ProScan  8)
Luisterspulletjes :)

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4890
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: ProScan 5 getest
« Reactie #1 Gepost op: 4 februari 2012, 17:54:45 »
Ik gebruik eigenlijk alleen BCtool, maar in de oude versie deed de CloseCall het niet goed (verkeerde detectie in BCtool, zodat de scanner op Hold wordt gezet met een 1 in het display), in de nieuwere versie is capturing/loggin beperkt tot 2 uur in de gratis versie.

ProScan lijkt me dus wel wat, ook omdat er een complete remote oplossing in zit. Maar wat kost dat nou?
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2405
  • Apres moi le deluge
Re: ProScan 5 getest
« Reactie #2 Gepost op: 4 februari 2012, 18:01:02 »
License Cost is $50.00 Robert, Maar ik 't vind 't dat dubbel en dwars waard. Leuke is bijv. dat je zonder problemen meerdere sessies tegelijkertijd onafhankelijk naast elkaar kan draaien. Ikzelf standaard 4 sessies. Je kunt 'm gratis uitproberen voor 30 dagen, genoeg om te bepalen of je het wat vind. Ik help je graag als je ergens niet uitkomt.

Wel ff goed kijken of je scanners er compatible mee zijn. UBC780XLT's bijv. wel maar 3500 volgens mij niet. BCT15X uiteraard weer wel.
Luisterspulletjes :)

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4890
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: ProScan 5 getest
« Reactie #3 Gepost op: 4 februari 2012, 21:23:03 »
Als er geen 3500 support in zit, dan houdt het voor mij al op. ;) Maar ik ga eens kijken!
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Sigint

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • COMSPEC
Re: ProScan 5 getest
« Reactie #4 Gepost op: 4 februari 2012, 22:54:40 »
3500 ook wel maar dan moet je de USA equivalent ervan kiezen,
BCD396T en evt. de' bypass scannertype' aanvinken in het config. menu.
Bye.
Sigint
"Monitoring till 12 GHz"

Offline Henk Voortwijs

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 599
  • IK MOET HELEMAAL NIKS!
Re: ProScan 5 getest
« Reactie #5 Gepost op: 5 februari 2012, 00:04:49 »
Interessant! Zoals ik in een ander topic al aangaf, gebruik ik nog steeds de ARC780 software. Maar deze is eigenlijk alleen te gebruiken met Windows XP. Bij mij doet 'ie het onder Windows 7 ook, alleen het printen gaat niet meer.
Waar kan ik ProScan downloaden, dan ga ik het ook eens uitproberen.
UBC760XLT; UBC780XLT; UBC3500XLT; UBC9000XLT; Sangean ATS-909X; TP-100 BASIC; Galaxy AF-A27; Midland Alan 48 Plus; TYT TH-8600

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4890
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: ProScan 5 getest
« Reactie #6 Gepost op: 5 februari 2012, 08:51:41 »
www.proscan.org

Ik ga binnenkort ook even kijken, denk ik. Alhoewel de nieuwe BCtool goedkoper is, heeft die geen standaard remote ondersteuning en dat zou wel makkelijk zijn.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2459
Re: ProScan 5 getest
« Reactie #7 Gepost op: 5 februari 2012, 10:14:03 »
www.proscan.org

Ik ga binnenkort ook even kijken, denk ik. Alhoewel de nieuwe BCtool goedkoper is, heeft die geen standaard remote ondersteuning en dat zou wel makkelijk zijn.

Nieuw?
De laatste versie is van november 2010

Offline Henk Voortwijs

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 599
  • IK MOET HELEMAAL NIKS!
Re: ProScan 5 getest
« Reactie #8 Gepost op: 5 februari 2012, 17:31:08 »
Ik wil mijn enthousiasme graag met jullie deze. En: nee, ik heb geen aandelen in ProScan  8)

Ik heb het programma vanmiddag gedownload en geinstalleerd. En er uiteraard inmiddels uitgebreid mee "gespeelt". Je hebt niets teveel gezegd; prima software. Ik heb de ARC software inmiddels van de laptop verwijderd. Ik denk ook dat ik wel binnen de 30 dagen over ga tot kopen.

Bedankt voor de tip!  8)
UBC760XLT; UBC780XLT; UBC3500XLT; UBC9000XLT; Sangean ATS-909X; TP-100 BASIC; Galaxy AF-A27; Midland Alan 48 Plus; TYT TH-8600

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2405
  • Apres moi le deluge
Re: ProScan 5 getest
« Reactie #9 Gepost op: 5 februari 2012, 17:56:15 »
Ik wil mijn enthousiasme graag met jullie deze. En: nee, ik heb geen aandelen in ProScan  8)

Ik heb het programma vanmiddag gedownload en geinstalleerd. En er uiteraard inmiddels uitgebreid mee "gespeelt". Je hebt niets teveel gezegd; prima software. Ik heb de ARC software inmiddels van de laptop verwijderd. Ik denk ook dat ik wel binnen de 30 dagen over ga tot kopen.

Bedankt voor de tip!  8)

Ik zie dat jij 4 x 780 hebt, met de juiste kabels kun je die makkelijk aan je PC koppelen en ze vervolgens tegelijkertijd dmv 4 Proscan sessies bedienen. Dit kun je eenvoudig doen door je Proscan directory in Program Files te kopieren naar 2e, 3e etc directories. De gemaakte settings in de 1e directory worden dan meegenomen naar de vervolg directories. Roep maar als je eventueel hulp nodig hebt. Je kunt je vragen ook stellen op het Proscan forum: http://www.proscan.org/phpbb/search.php?search_id=newposts
Luisterspulletjes :)

Offline Henk Voortwijs

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 599
  • IK MOET HELEMAAL NIKS!
Re: ProScan 5 getest
« Reactie #10 Gepost op: 6 februari 2012, 09:43:17 »
Ik wil de software alleen gaan gebruiken voor het programmeren van de scanners, maar in ieder geval bedankt voor het aanbod. Ik heb een dataswitch met 4 poorten gekocht, zodat ik niet iedere keer de kabel in de te programmeren scanner hoef te pluggen. Ik ga de komende tijd verder met de software "spelen" en kijken wat er zoal mee mogelijk is. Tot nu toe ben ik in ieder geval zeer tevreden.
UBC760XLT; UBC780XLT; UBC3500XLT; UBC9000XLT; Sangean ATS-909X; TP-100 BASIC; Galaxy AF-A27; Midland Alan 48 Plus; TYT TH-8600

Offline Henk Voortwijs

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 599
  • IK MOET HELEMAAL NIKS!
Re: ProScan 5 getest
« Reactie #11 Gepost op: 9 februari 2012, 14:03:14 »
Ik heb inmiddels met de software gewerkt en mis toch 2 zaken die met de ARC780 software wel kunnen. Op frequentie sorteren in de database en een hele bank in zijn geheel kopieren of verplaatsen.
UBC760XLT; UBC780XLT; UBC3500XLT; UBC9000XLT; Sangean ATS-909X; TP-100 BASIC; Galaxy AF-A27; Midland Alan 48 Plus; TYT TH-8600

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2405
  • Apres moi le deluge
Re: ProScan 5 getest
« Reactie #12 Gepost op: 9 februari 2012, 15:27:05 »
Dat van dat sorteren klopt inderdaad, wat ik altijd doe is de gewenste sortering vooraf maken en dan importeren. Een hele bank verplaatsen kan door de gewenste freqs te markeren en dan naar een ander kanaalnummer te "moven". In DMA ontvangers is dat een kwestie van een andere naam aan System of Group geven.
Luisterspulletjes :)

Offline Henk Voortwijs

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 599
  • IK MOET HELEMAAL NIKS!
Re: ProScan 5 getest
« Reactie #13 Gepost op: 9 februari 2012, 20:01:26 »
Een hele bank verplaatsen kan door de gewenste freqs te markeren en dan naar een ander kanaalnummer te "moven".

Dat had ik reeds ontdekt, ik vond alleen de manier zoals bij ARC780 wat handiger. Overigens vandaag ook een update naar 5.2.
UBC760XLT; UBC780XLT; UBC3500XLT; UBC9000XLT; Sangean ATS-909X; TP-100 BASIC; Galaxy AF-A27; Midland Alan 48 Plus; TYT TH-8600

Offline Henk Voortwijs

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 599
  • IK MOET HELEMAAL NIKS!
Re: ProScan 5 getest
« Reactie #14 Gepost op: 9 februari 2012, 20:02:38 »
Dat van dat sorteren klopt inderdaad, wat ik altijd doe is de gewenste sortering vooraf maken en dan importeren.

Waar maak je dat in?
UBC760XLT; UBC780XLT; UBC3500XLT; UBC9000XLT; Sangean ATS-909X; TP-100 BASIC; Galaxy AF-A27; Midland Alan 48 Plus; TYT TH-8600