Auteur Topic: Frequentie in Spanje  (gelezen 7220 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Shorty

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 480
Frequentie in Spanje
« Gepost op: 7 september 2009, 15:41:57 »
Ik woon in Z-W Frankrijk en hoor via mijn D777 een Spaanse Freq in de UHF band, waarschijnlijk een helikopter... Hoe kom ik er achter waar die bij hoort. Ik kan hem hier niet publiceren daar ik mij dan waarschijnlijk aan de lokale wetgeving schuldig maak en daar heb ik geen zin in, UHF moet genoeg zijn.

Txs

Shorty
AR5000 | AR8600 MK2 | BC346XLT l 40m lwire l Diamond D777 | Celwave CX3 VHF Maritime | Logper | S-W France

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Frequentie in Spanje
« Reactie #1 Gepost op: 7 september 2009, 15:57:14 »
Citaat van: "Shorty"
Ik woon in Z-W Frankrijk en hoor via mijn D777 een Spaanse Freq in de UHF band, waarschijnlijk een helikopter... Hoe kom ik er achter waar die bij hoort. Ik kan hem hier niet publiceren daar ik mij dan waarschijnlijk aan de lokale wetgeving schuldig maak en daar heb ik geen zin in, UHF moet genoeg zijn.

Txs

Shorty

Je maakt nu wel bekend dat je in Zuid-West Frankrijk een spaanse frequentie hoort via jouw D777. en ik neem aan de daaraan gekoppelde ontvanger. En dat is bij de baquette's et fromages ook niet geheel volgens de wet toegestaan....

Maar je kan eens kijken op www.milscan.nl

Offline Shorty

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 480
Re: Frequentie in Spanje
« Reactie #2 Gepost op: 7 september 2009, 16:07:20 »
- la loi francaise sur l'appareil scanner est invalidee par la loi europeene et il y a deja des jurisprudence qui confirme cela
AR5000 | AR8600 MK2 | BC346XLT l 40m lwire l Diamond D777 | Celwave CX3 VHF Maritime | Logper | S-W France

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Frequentie in Spanje
« Reactie #3 Gepost op: 7 september 2009, 16:20:31 »
Citaat van: "Shorty"
- la loi francaise sur l'appareil scanner est invalidee par la loi europeene et il y a deja des jurisprudence qui confirme cela

Begrijp ik dus dat het wèl is toegestaan in Frankrijk? Of heb ik het verkeerd vertaald.
Een duidelijke vertaling in het Nederlands zou wel zo fijn zijn aangezien dit een Nederlandssprekend forum is.

Offline Shorty

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 480
Re: Frequentie in Spanje
« Reactie #4 Gepost op: 7 september 2009, 16:32:57 »
'En dat is bij de baquette's et fromages ook niet geheel volgens de wet toegestaan', mi niet echt een antwoord op mijn vraag

Als je zo goed op de hoogte bent van de lokale Wetgeving, dan zul je het ook wel kunnen vertalen.

Overigens, ik heb een antwoord gevonden over wie bij die frek hoort namelijk San Sebastian twr... Dan is mijn D777 toch wel redelijk in orde.

Grtz

Shorty
AR5000 | AR8600 MK2 | BC346XLT l 40m lwire l Diamond D777 | Celwave CX3 VHF Maritime | Logper | S-W France

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2408
  • Apres moi le deluge
Re: Frequentie in Spanje
« Reactie #5 Gepost op: 7 september 2009, 16:39:14 »
Citaat van: "Shorty"
Ik woon in Z-W Frankrijk en hoor via mijn D777 een Spaanse Freq in de UHF band, waarschijnlijk een helikopter... Hoe kom ik er achter waar die bij hoort. Ik kan hem hier niet publiceren daar ik mij dan waarschijnlijk aan de lokale wetgeving schuldig maak en daar heb ik geen zin in, UHF moet genoeg zijn.

Als jij met zw Frankrijk het gebied onder Bordeaux in de buurt van Biscarosse bedoelt, is "UHF moet genoeg zijn", dus niet genoeg. Cazaux heeft met al z'n omgevings-toeters-en-bellen  ;) al zoveel comms dat "een UHF" niet veel zegt. Ik heb daar zelf ook wel Spaanse comms gehoord maar 't was praktisch niet te achterhalen wie ik hoorde noch waar ze vlogen.
Luisterspulletjes :)

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4897
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Frequentie in Spanje
« Reactie #6 Gepost op: 7 september 2009, 17:24:16 »
Wat je wel kunt doen is op de site van Eurocontrol de PDFjes downloaden met de AIP info. Da's de officiele info die vliegers ook gebruiken. Even een gratis account aanmaken en je kunt je slag slaan.

Staan alle tower/approach/departure/ground frequenties op. Heel informatief. =8-) Heb ik tijdens mijn vakantie vlakbij Limoges voor heel Frankrijk gedaan, de BCT en PDF file zijn via de link in mijn signature te downloaden (info is van begin juli, dus aardig actueel).
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Shorty

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 480
Re: Frequentie in Spanje
« Reactie #7 Gepost op: 7 september 2009, 18:44:33 »
Henri,

Omgeving Capbreton, Biaritz ed

Mr Elsinga,

Ook bedankt, ik ga daar meteen even kijken. Scanners mogen verkocht worden. Alles dat je hoort moet bij je blijven en mil, Brandweer, Politie and what have you freq, mag je niet publiceren. Vind ik allemaal goed want ben eigelijk alleen geinteresseerd in HF luchtvaart.. MWARA, verre ATC enz..

Twas weer warm vandaag, 35g, wat een ellende... :-))

Grtz en txs

Shorty
AR5000 | AR8600 MK2 | BC346XLT l 40m lwire l Diamond D777 | Celwave CX3 VHF Maritime | Logper | S-W France

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Frequentie in Spanje
« Reactie #8 Gepost op: 7 september 2009, 19:46:12 »
Citaat van: "Shorty"
Scanners mogen verkocht worden. Alles dat je hoort moet bij je blijven en mil, Brandweer, Politie and what have you freq, mag je niet publiceren.

Net zoals hier dus. En dat is in Frankrijk? En ik mag moeilijk doen dat ze mijn scanners en antenne's niet zien. Weet ik dat voor de volgende keer...

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4897
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Frequentie in Spanje
« Reactie #9 Gepost op: 7 september 2009, 19:57:47 »
Ik heb mijn scanner ook niet en plein public gebruikt tijdens de laatste vakantie. De camping was van het type "diep op het platteland", dus daar had ik van niemand last. ;)
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland