Auteur Topic: Storing op TV  (gelezen 4399 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

wedelman

  • Gast
Storing op TV
« Gepost op: 22 oktober 2007, 15:34:41 »
Hallo,

Ik zit hier nu op een kamer op nieuw Milligen, maar als ik Film1 of TMF op de TV heb, komt er telkens een storing door. Ik weet niet op welke frequentie er gezonden wordt, maar ik weet wel dat het een behoorlijk vermogen is. Ik ga nog uitzoeken of ik via de TV kan intunen.

Wordt vervolgt...

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: Storing op TV
« Reactie #1 Gepost op: 22 oktober 2007, 17:18:55 »
Wat voor verwarmingsketel heb je daar in huis?... check mijn website!
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Lord Flashheart

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1742
    • 24 December 1944
Re: Storing op TV
« Reactie #2 Gepost op: 22 oktober 2007, 17:40:03 »
Citaat van: "wedelman"
Hallo,

Ik zit hier nu op een kamer op nieuw Milligen, maar als ik Film1 of TMF op de TV heb, komt er telkens een storing door. Ik weet niet op welke frequentie er gezonden wordt, maar ik weet wel dat het een behoorlijk vermogen is. Ik ga nog uitzoeken of ik via de TV kan intunen.

Wordt vervolgt...

Dat kan......vaak genoeg gedaan, maar dan op Volkel.

wedelman

  • Gast
Re: Storing op TV
« Reactie #3 Gepost op: 22 oktober 2007, 21:54:04 »
Ik ben er achter, ik zit via ATCbox mee te luisteren, en Dutchmill FIS komt met een aantal seconden vertraging door...

Weet iemand welke frequentie dit is, misschien kunnen we het hier verhelpen...

Overigens zit ik op een legeringskamer op Nieuw milligen, we kunnen hier geen discoverychannel ontvangen!

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21745
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Storing op TV
« Reactie #4 Gepost op: 23 oktober 2007, 11:58:13 »
Citaat van: "wedelman"
Ik ben er achter, ik zit via ATCbox mee te luisteren, en Dutchmill FIS komt met een aantal seconden vertraging door...

Weet iemand welke frequentie dit is, misschien kunnen we het hier verhelpen...

132.350 voor VHF en 264.325 voor UHF.

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: Storing op TV
« Reactie #5 Gepost op: 23 oktober 2007, 16:59:23 »
Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp absoluut niet waar deze thread over gaat Wouter, heb je storing op je TV of komt de stream van Dutch nu vertraagd binnen?

Dat laatste lijkt me zo te verklaren want IP-pakketjes op het Internet doen er nu eenmaal even over om van A naar B te reizen en moeten weer gesampled worden in je mediaplayer.....
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Double_U

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 31
Re: Storing op TV
« Reactie #6 Gepost op: 23 oktober 2007, 21:28:48 »
Ik gok , met de nadruk op gok, dat ie vette instraling van Dutchmil FIS op z'n tv ontvangst heeft. Zou het anders ook niet weten...

@wedelman
Eerste waar ik naar zou kijken (even los van de genoemde frequenties) is je bekabeling. Probeer je 'groene' kabel te vinden, en ga vanaf daar testen met afgeschermde coax. Dan merk je gauw genoeg waar je storing vandaan komt.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1996
Re: Storing op TV
« Reactie #7 Gepost op: 23 oktober 2007, 21:38:14 »
Koop gewoon goede coax en goede connectoren. Zoals Koka 799 van Hirschmann of Coax 12. (groen of wit, maakt niet uit)

Vermijd rommel van de Gamma, Praxis, etc.

wedelman

  • Gast
Re: Storing op TV
« Reactie #8 Gepost op: 23 oktober 2007, 22:10:13 »
Het gaat er over, dat ik het wel leuk vond dat ik dutchmill op de TV kon ontvangen. Nu wordt het alleen storend...

Zoals al eerder gezegd, ik zit hier in legering (op Nieuw Milligen zelf, tegenover de bunker) en zit hier nog i.i.g. een half jaar (opleiding tot torenverkeersleider). Hoogst irritant dat door alle goede films die storing zit.

Met de informatie van welke frequentie het is ga ik naar CIS om het te melden, misschien kunnen ze de decoder (het hele kamp krijgt signaal via één schotelantenne) ergens anders zetten.

Voor alle duidelijkheid, ik moet het dus doen met het kastje wat hier op de muur zit, ik kan niet in de meterkast ofzo...

Dank voor de reacties,
groeten,
WOuter

Offline Lord Flashheart

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1742
    • 24 December 1944
Re: Storing op TV
« Reactie #9 Gepost op: 23 oktober 2007, 22:12:10 »
Citaat
Met de informatie van welke frequentie het is ga ik naar CIS om het te melden, misschien kunnen ze de decoder (het hele kamp krijgt signaal via één schotelantenne) ergens anders zetten.

Voor alle duidelijkheid, ik moet het dus doen met het kastje wat hier op de muur zit, ik kan niet in de meterkast ofzo...

Hadden wij ook, inmiddels is de kabel vanuit Uden doorgetrokken en is het probleem weg.(op Volkel dan)

Succes

PS, is Zeist > Nieuw Milligen niet makkelijk heen en weer te rijden?  zo een kamer is ook maar niks!

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4917
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Storing op TV
« Reactie #10 Gepost op: 23 oktober 2007, 22:13:29 »
Citaat van: "wedelman"
dutchmill

Jij zou beter moeten weten..

Gert Jan

  • Gast
Re: Storing op TV
« Reactie #11 Gepost op: 24 oktober 2007, 04:01:59 »
Citaat van: "Discriminator"
Citaat van: "wedelman"
dutchmill

Jij zou beter moeten weten..

Ze bestaan nog steeds hoor: