P2000 / C2000 > Overige
dienstauto huisartsenvoertuigen
Edwin uit 070:
--- Citaat van: Johan Beck op 7 december 2025, 07:19:43 ---Iemand die zich thuis niet goed voelt belt de HAP.
De HAP beslist of die persoon geholpen moet worden met thuis advies,
--- Einde van citaat ---
Aanvullend hierop: in sommige regio's (ik weet niet of dit een landelijke afspraak is) kan de MKA ook de HAP "alarmeren". Gebeurt soms als het heel erg druk is (qua ambulancegedoe) en de HAP nog de enige is die kan bijspringen.
Dat je een huisartsenvoertuig met OGS ziet rijden hoeft niet meteen te betekenen dat ze op weg naar een patient zijn. Het zou ook gewoon een rijvaardheidstraining kunnen zijn. En was het zeker een HAP-voertuig? Er rijden best wel veel voertuigen die op een HAP-voertuig lijken (OVD-G en allerlei andere GHOR functionarisen. Maar ook Rapid Responders / NP of VSérs enz. enz.
Jos Budel:
Hoi Edwin. Jij ook bedankt voor reactie. Met rijvaardheidstraining ben ik bekend. In mijn verhaal hierboven, was echt prio 1. Niet lang erna volgde de ambulance 22-119. Dus was echt een huisartsen voertuig met OGS.
spoorfan:
--- Citaat van: Edwin uit 070 op 7 december 2025, 08:55:14 ---Dat je een huisartsenvoertuig met OGS ziet rijden hoeft niet meteen te betekenen dat ze op weg naar een patient zijn. Het zou ook gewoon een rijvaardheidstraining kunnen zijn. En was het zeker een HAP-voertuig? Er rijden best wel veel voertuigen die op een HAP-voertuig lijken (OVD-G en allerlei andere GHOR functionarisen. Maar ook Rapid Responders / NP of VSérs enz. enz.
--- Einde van citaat ---
Hier in Rotterdam wordt veel rijvaardigheid training gegeven rond de Erasmus brug. Brandweerwagens ( met registratie buiten de regio), ambu’s met een 17.5… registratie, politie en regelmatig ook auto’s van de HAP.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie