Auteur Topic: Vervanging C2000: werknaam NOOVA  (gelezen 11631 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Tom-

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 452
Re: Vervanging C2000: werknaam NOOVA
« Reactie #60 Gepost op: 15 september 2023, 16:29:29 »
Hoe is dat bij de gele tak eigenlijk geregeld, bij grote incidenten? Want elke ambu heeft in beginsel een eigen TG toch? Verandert dat bij (grote) opschaling? Of is de "natuurlijke begrenzing" die bepaald wordt door het aantal gelijktijdig communicerende centralisten voldoende?

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 642
Re: Vervanging C2000: werknaam NOOVA
« Reactie #61 Gepost op: 16 september 2023, 21:16:59 »
Hoe is dat bij de gele tak eigenlijk geregeld, bij grote incidenten? Want elke ambu heeft in beginsel een eigen TG toch? Verandert dat bij (grote) opschaling? Of is de "natuurlijke begrenzing" die bepaald wordt door het aantal gelijktijdig communicerende centralisten voldoende?

Als je zoekt op "AZN" en C2000 vind je openbare links naar C2000 gebruik in de ambulancesector. Volgens mij zijn de verbindingsschema's bij grote inzetten (GGB) ook openbaar te vinden.

Geen idee hoe dat qua begrenzing zit.

Ik lees heel veel in dit topic, maar het is lastig discussiėren (met alle respect hoor) tussen wandelgangspecialisten hier, en de mensen die beroepshalve met C2000 werken. Het kost mij te veel moeite overal op te reageren.

De crash met dat Turkish Airline vliegtuig was in ieder geval voor de ambulancesector aanleiding het gebruik van C2000 helemaal te hervormen. Met als doel inderdaad onnodige overbezetting van het netwerk te voorkomen (en idd om "meeliften van gespreksgroepen" te voorkomen.

In zijn algemeenheid vind ik dat C2000 echt heel. heel veel beter werkt dan de oude analoge systemen. Er kan veel sneller tussen verschillende disciplines gecommuniceerd worden. Dat werkt echt, dat gebeurt ook echt en daar is de burger in nood echt bij gebaat. Maar dat hoor je nooit zoveel over. Ik heb daar genoeg voorbeelden van.

C2000 blijft gewoon een technisch hulpmiddel. Techniek faalt soms helaas. En dat is zuur als er een groot incident ergens in een buitengebied is waar C2000 beperkte dekking en capasiteit heeft. Waar ligt de grens qua uitbreiden? Daar hangt altijd weer een prijskaartje aan.