Auteur Topic: Temperatuur Birdy pager tijdens opladen  (gelezen 3692 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Temperatuur Birdy pager tijdens opladen
« Gepost op: 18 maart 2021, 03:50:15 »
Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn waarbij de batterij in de Birdy pager behoorlijk warm wordt tijdens het opladen? Ik heb al een andere (originele) batterij geplaatst, maar deze wordt ook erg warm.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Temperatuur Birdy pager tijdens opladen
« Reactie #1 Gepost op: 18 maart 2021, 07:21:16 »
Vrij logisch, waterdichte pager. Warmte kan nergens weg.
Volledig omsloten door oplader.
Wat is warm? Wanneer iets 35 graden is, ervaart de mens het al als warm.
Ik gebruik hem met de zwarte Eneloop Pro, hangt hele nacht aan oplader, dus lange laadtijd. Geen probleem.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: Temperatuur Birdy pager tijdens opladen
« Reactie #2 Gepost op: 22 februari 2022, 13:46:49 »
Bijna een jaar verder en ik ben erachter gekomen dat het probleem zich alleen voordoet als de oplader/programmer eerst is gebruikt om de pager te programmeren. Oplossing is om na het loskoppelen van de USB kabel ook even de spanning eraf te halen. Heb nu al een aantal oplaadbare batterijen "gekookt". ik zal binnenkort een paar nieuwe bij je bestellen. Ik hoop dat je de Duracell 1300 mAh nog op voorraad hebt, want deze voldoen prima en gaan een paar maanden mee op een lading.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Temperatuur Birdy pager tijdens opladen
« Reactie #3 Gepost op: 22 februari 2022, 18:33:26 »
Alles is op voorraad.
Gebruik je wel de laatste versie soft (V4.02.2) en firmware (V1.00)?

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: Temperatuur Birdy pager tijdens opladen
« Reactie #4 Gepost op: 1 maart 2022, 17:00:01 »
Ja, hij is voorzien van V1.00 en ik update de software telkens zodra deze aangeeft dat er een nieuwe versie is (momenteel V4.02.2).

Het opladen duurde ook erg lang in eerder beschreven situatie. Je kon ook gewoon de geur van een "kokende" batterij ruiken. Wat ik nu ook doe (naast het eerst loskoppelen van de spanning op de lader) is zorgen dat de batterij-indicator niet aangeeft dat deze helemaal vol is. Voorheen wilde ik hem eens in de paar weken opladen, maar nu wacht ik rustig af tot er een streepje vanaf is. Kan soms maanden duren, want gaat erg lang mee. Het opladen duurt dan ook veel korter, vaak is hij na een paar uur klaar en dan stopt hij automatisch (groene led stopt dan met knipperen). Zonder spanning eraf/erop lijkt het erop dat hij een volledige cyclus gaat laden zonder auto-stop.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: Temperatuur Birdy pager tijdens opladen
« Reactie #5 Gepost op: 11 augustus 2022, 04:38:00 »
Ik blijf hetzelfde probleem houden. Probleem doet zich voor als de batterij te vol zit. Lader (tevens programmer) blijft dan doorladen en maakt volle laadcyclus af. Bij een halfvolle (of legere) batterij stopt hij wel vanzelf en wordt hij ook niet warm.

Net weer een batterij gekookt. Deze was te heet om met blote handen beet te houden.

Ik heb even een mailtje naar de leverancier gestuurd. Hopelijk valt dit onder de garantie.