Auteur Topic: "descramblen"  (gelezen 6244 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline danismid

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 40
"descramblen"
« Gepost op: 18 juli 2007, 10:57:35 »
Ik heb een vraagje, stel ik hoor op een frequentie scramble. Hoe zou ik dit dan hoorbaar kunnen maken, is daar iets van een programma voor. Dat je bijvoorbeeld je scanner aansluit op de line in van je computer en dat dat programma het dan voor je descrambled. Bestaat er zoiets of heb je dan echt zo'n oud descrambler apparaatje nodig? Ik weet dat scramble eigenlijk nooit meer gebruikt word maar ik zou het toch wel leuk vinden om te weten.  :)

exLid057

  • Gast
Re: "descramblen"
« Reactie #1 Gepost op: 18 juli 2007, 11:31:15 »
scramble word nog wel gebruik, op HF kom ik het nog wel eens tegen, daar gebruiken de vissers het nog wel wel eens

Offline danismid

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 40
Re: "descramblen"
« Reactie #2 Gepost op: 18 juli 2007, 14:03:55 »
ok, dat zou best wel kunnen maar daarvoor heb ik niet het bereik. ;) Wel leuk trouwens!

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: "descramblen"
« Reactie #3 Gepost op: 18 juli 2007, 15:43:51 »
Citaat van: "danismid"
Ik heb een vraagje, stel ik hoor op een frequentie scramble. Hoe zou ik dit dan hoorbaar kunnen maken, is daar iets van een programma voor. Dat je bijvoorbeeld je scanner aansluit op de line in van je computer en dat dat programma het dan voor je descrambled. Bestaat er zoiets of heb je dan echt zo'n oud descrambler apparaatje nodig? Ik weet dat scramble eigenlijk nooit meer gebruikt word maar ik zou het toch wel leuk vinden om te weten.  :)

Check dit eens en het wordt nog wel gebruikt...sporadisch.
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline danismid

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 40
Re: "descramblen"
« Reactie #4 Gepost op: 18 juli 2007, 21:13:33 »
Citaat van: "BlackBox"
Citaat van: "danismid"
Ik heb een vraagje, stel ik hoor op een frequentie scramble. Hoe zou ik dit dan hoorbaar kunnen maken, is daar iets van een programma voor. Dat je bijvoorbeeld je scanner aansluit op de line in van je computer en dat dat programma het dan voor je descrambled. Bestaat er zoiets of heb je dan echt zo'n oud descrambler apparaatje nodig? Ik weet dat scramble eigenlijk nooit meer gebruikt word maar ik zou het toch wel leuk vinden om te weten.  :)

Check dit eens en het wordt nog wel gebruikt...sporadisch.

Hoe werkt dit programma? Als ik het start krijg ik een klein schermpje en dan kun je de frequentie instellen of op de knop close drukken, verder niks. Ik snap er niks van. :|

Offline jomaco

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 199
Re: "descramblen"
« Reactie #5 Gepost op: 18 juli 2007, 21:18:38 »
Dat is geen scramble, maar een crypto signaal, dacht dat ze nog al eens Philips apparatuur gebruikten..

exLid057

  • Gast
Re: "descramblen"
« Reactie #6 Gepost op: 18 juli 2007, 21:41:54 »
Citaat van: "jomaco"
Citaat van: "lpz-nl13161"
scramble word nog wel gebruik, op HF kom ik het nog wel eens tegen, daar gebruiken de vissers het nog wel wel eens

Dat is geen scramble, maar een crypto signaal, dacht dat ze nog al eens Philips apparatuur gebruikten..

dat is gewoon scramble hoor, waar crypto word gebruikt zijn overheid instelingen

exLid057

  • Gast
Re: "descramblen"
« Reactie #7 Gepost op: 18 juli 2007, 21:43:50 »
Citaat van: "danismid"
Citaat van: "BlackBox"
Citaat van: "danismid"
Ik heb een vraagje, stel ik hoor op een frequentie scramble. Hoe zou ik dit dan hoorbaar kunnen maken, is daar iets van een programma voor. Dat je bijvoorbeeld je scanner aansluit op de line in van je computer en dat dat programma het dan voor je descrambled. Bestaat er zoiets of heb je dan echt zo'n oud descrambler apparaatje nodig? Ik weet dat scramble eigenlijk nooit meer gebruikt word maar ik zou het toch wel leuk vinden om te weten.  :)

Check dit eens en het wordt nog wel gebruikt...sporadisch.

Hoe werkt dit programma? Als ik het start krijg ik een klein schermpje en dan kun je de frequentie instellen of op de knop close drukken, verder niks. Ik snap er niks van. :|

Heb je een kleine schermpje met 4 getallen en 2 pijlen zoja<

Software laten lopen


Je stopt de uitgang scanner of de discriminator uitgang op de mic ingang van
de geluids kaart doet je boxen aan als het dan goed is hoor je een hoop
lawaai als er dan een gesprek is ga je met de pijlen na boven of beneden
Meestal kom je rond 6950 uit.

Offline danismid

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 40
Re: "descramblen"
« Reactie #8 Gepost op: 18 juli 2007, 22:41:16 »
Ok, bedankt voor de uitleg ik zal het is proberen als ik eens iets van scramble hoor :P Een vriend van me heeft een kenwood ubz-lj8 misschien dat ik die eens kan lenen daar zit scramble op dan zou ik het eens uit kunnen testen.

Offline jeffrey1200

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 255
Re: "descramblen"
« Reactie #9 Gepost op: 23 september 2007, 13:11:40 »
Grappig zeg, had het eens voorbij zien komen deze topic maar had het niet nodig. Nu hoorde ik die draadloze telefoons die ook zo voice inversion hebben en het programma werkt echt goed. BIj mij kwamen die getallen rond de 7500. Het is natuurlijk niet 100% goed verstaanbaar, maar je kan er gemakkelijk verstaanbare tekst van maken.

Wat je trouwens wel moet doen is, de microfoon dempen zodat je niet die gecodeerde spraak door de gedecodeerde spraak hoort.
Afluisteren wat niet voor je oren bedoeld is

2x UBC 780XLT | Zendamateur