Hallo Allemaal,
Ik ben met een project bezig waarbij ik elk X periode een bericht wil laten horen binnen onze vloot portofoons.
Nu was mijn denkwijze zoals onderstaand:
1: Ik maak enkele soundsamples die ik op een computer of raspberry pi plaats.
2: Ik neem een spreeksleutel en zoek uit welke draadjes hiervan verbonden zijn met de + en de - van de mic.
3: Ik soldeer een 3,5mm jack op deze draadjes en stop deze in de computer/rasp pi.
4: Ik programmeer de portofoon in VOX modus zodat deze begint te zenden zodra er audio afgespeeld word.
Tot zover werkt het, soort van. Als de computer audio speelt dan gaat voor korte periode de VOX functie aan en is er 1 a 2 seconde audio hoorbaar op de rest van de portofoons.
Maar, het audio signaal klinkt vervormt en bijna niet verstaanbaar. Waarschijnlijk omdat een line level signaal (3.5jack) sterker is dan wat de portofoon aankan.
Ook valt de VOX functie na 2 seconden uit terwijl er wel nog audio afgespeelt word. Met een échte spreeksleutel eraan blijft hij wel zenden, VOX werkt dus maar mijn connectie methodiek deugt waarschijnlijk niet.
Nu is mijn vraag, hoe moet dit dan wel? Er moet toch een manier zijn om audio vanuit een computer/rasp pi af te spelen over een portofoon.
Ik test op dit moment met een Hytera PD705 portofoon in digitale modus.
Het hoeft niet perse deze portofoon te zijn, ik wil best uitwijken naar andere apparaten als het hiermee wel gaat.
Is er bijvoorbeeld een audio convertor via USB waar ik de Hytera op kan aansluiten?
Het belangrijkste is het kunnen verzenden VAN een device NAAR de portofoon.
Als iemand een methode heeft waarmee tevens geluid VAN een portofoon NAAR een device kan dan ben ik al helemaal happy.