Auteur Topic: "Wacars" + "Posfix"vraagje  (gelezen 3641 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
"Wacars" + "Posfix"vraagje
« Gepost op: 24 december 2007, 10:40:13 »
Beste hobbyisten,

Ik ben sinds gisteren met het programma WACARS beginnen werken om de signalen tussen de toren en de vliegtuigen te decoderen. Maar ik vrees dat ik 1 klein probleempje heb. Bij mijn RAW DATA LOG komt vanalles binnen, maar mijn vliegertjes blijven alleen maar in de noordelijke richting wijzen, ik weet nu niet of dit normaal is na ca. 2 uur decoderen. Ik gebruik de MICRO INGANG en NIET de LINE INGANG (omdat hij dan geen signalen binnenkrijgt, zelf weet ik niet waarom  :?). Als de vliegertjes moeten bewsegen laten deze dan een lijn achter of niet?

MVG Jos V.

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 726
Re: "Wacars" vraagje
« Reactie #1 Gepost op: 24 december 2007, 14:27:32 »
Heb je toevallig de discriminatoruitgang van je scanner gebruikt? Zo ja, dan moet je dat bij Acars geloof ik weer juist NIET doen, maar gewoon de luidsprekeruitgang van je ontvanger gebruiken....

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: "Wacars" vraagje
« Reactie #2 Gepost op: 24 december 2007, 16:28:42 »
Ik gebruik de luidsprekeruitgang. Op mijn USC230 zit (nog) geen discriminatoruitgang.

MVG Jos

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 726
Re: "Wacars" vraagje
« Reactie #3 Gepost op: 24 december 2007, 16:58:06 »
Het komt misschien als een flauwe opmerking over, maar is beslist niet zo bedoeld hoor, maar heb je de handleiding al gelezen, die staat op:

http://home.kpnplanet.nl/~D.Barg@kpnpla ... canner.htm

Mocht je dat nog niet gelezen hebben, dan kun je daar een heel stuk wijzer worden....

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: "Wacars" vraagje
« Reactie #4 Gepost op: 24 december 2007, 18:46:13 »
Citaat van: "Edwin Edeling"
Het komt misschien als een flauwe opmerking over,

Nee nee, Edwin. Ik weet dat iedereen zijn best doet om iedereen ermee te helpen. Ik heb wel enkele vliegers ontvangen op 1 dag tijd en dat waren maar 5 vliegertjes op 1 dag tijd. Ik weet niet of dit normaal is. Kun je ook instellen in WACARS dat de vlieger een "lijn" achterlaat waar hij overal geweest is?

MVG Jos V.

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 726
Re: "Wacars" vraagje
« Reactie #5 Gepost op: 24 december 2007, 19:34:26 »
Citaat van: "Jos"
Nee nee, Edwin. Ik weet dat iedereen zijn best doet om iedereen ermee te helpen. Ik heb wel enkele vliegers ontvangen op 1 dag tijd en dat waren maar 5 vliegertjes op 1 dag tijd. Ik weet niet of dit normaal is. Kun je ook instellen in WACARS dat de vlieger een "lijn" achterlaat waar hij overal geweest is?

Eerlijk gezegd weet ik bijna niks van Wacars  :oops: Wel ben ik pas zelf wat met Acars (met Winradio) aan het spelen geweest en dat decoderen ging in eerste instantie helemaal niet, door een achteraf stomme fout van mijzelf ....

Om vliegtuigen live te zien vliegen kun je tegenwoordig ook dingen zoals een SBS-1 aanschaffen (duur maar wel erg leuk) of eens kijken op http://www.atcbox.com

Offline Dahlia

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 54
    • http://www.wacars.nl
Re: "Wacars" vraagje
« Reactie #6 Gepost op: 24 december 2007, 20:59:40 »
Citaat
Kun je ook instellen in WACARS dat de vlieger een "lijn" achterlaat waar hij overal geweest is?

Nee in Wacars is dat niet mogelijk, in Posfix wel.

Ik heb het een en ander zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen over Wacars e.d. op mijn website http://www.wacars.nl

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: "Wacars" vraagje
« Reactie #7 Gepost op: 24 december 2007, 22:50:58 »
Het overzetten via dat "DDE" gedoensel lukt mij dus niet van WACARS naar POSFIX. Het staat wel allemaal op het internet uitgelegd in het engels en aangezien mijn engels niet goed is kan ik er weinig uit opmaken. Iemand die mij hiermee kan helpen?

MVG Jos V