P2000 / C2000 > P2000
P2000 iTel bug
Bernt:
P2000 biedt de mogelijkheid tot externe koppelingen. Zodat andere applicaties dan GMS meldingen kunnen versturen. Zo bijvoorbeeld iTel. Veel regio's gebruiken dit voor het politie persalarm. Ook bij Noord Nederland en Rotterdam zie ik regelmatig reguliere alarmeringen via iTel.
Deze koppeling werkt niet helemaal vlekkeloos. Elke capcode krijgt de melding individueel aangeboden ipv via groepsoproepen. Voor enkele capcodes maakt dat weinig uit, laatst was er een melding GRIP 3 proefalarm vanuit Rotterdam met ongeveer 100 capcodes die ongeveer een minuut in beslag nam. Een minuut waarin geen andere alarmen mogelijk zijn en het netwerk tijdelijk 'op slot zit'. Het gerucht gaat dat dit vanavond opgelost gaat worden.
Op p2kflex is een aparte pagina gemaakt om meldingen die eigenlijk een groepsoproep hadden zijn (vrijwel allemaal iTel) te kunnen monitoren: https://monitor.p2kflex.nl/iTel
Johan Beck:
Ik ben benieuwd naar het proefalarm van Rotterdam-Rijnmond morgenochtend.
Hunter:
--- Citaat van: Johan Beck op 22 april 2025, 17:13:52 ---Ik ben benieuwd naar het proefalarm van Rotterdam-Rijnmond morgenochtend.
--- Einde van citaat ---
Inderdaad, het dagelijks proefalarm, opschalingen, persalarm, GRIP proefalarmen, Rijnmond is een grootverbruiker ;)
Tom-:
Interessant!
Ik wist dat er iets was, want twee capcodes die -blijkbaar door iTel- net niet gelijktijdig gealarmeerd worden zorgt voor raar gedrag (afgebroken meldingen) in de pager. Heeft een professionele gebruiker natuurlijk geen last van, maar de meelezende hobbyist merkt het wel.
Hunter:
--- Citaat van: Tom- op 22 april 2025, 17:23:53 ---Interessant!
Ik wist dat er iets was, want twee capcodes die -blijkbaar door iTel- net niet gelijktijdig gealarmeerd worden zorgt voor raar gedrag (afgebroken meldingen) in de pager. Heeft een professionele gebruiker natuurlijk geen last van, maar de meelezende hobbyist merkt het wel.
--- Einde van citaat ---
Deze tijdelijke, grote drukte op het netwerk zorgt inderdaad ook regelmatig voor fragmentatie. In PDW helaas nooit waterdicht geïmplementeerd :(
In p2kflex inmiddels wel gelukkig, dus ook daar merk je er weinig van. Zal waarschijnlijk ook minder worden nu...
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie