Auteur Topic: Haaglanden en porto Noord en Zuid koppeling  (gelezen 8097 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

hardstylehooli

  • Gast
Haaglanden en porto Noord en Zuid koppeling
« Gepost op: 17 maart 2006, 10:08:06 »
Klopt het dat deze op een andere frequntie zitte en zoja weet iemand de frequentie want 86.6750 en 87.0625  storen onwijs
alvast bedankt.

EDIT moderator: de losgekoppelde frequenties waren gisteren 466.680 en 466.870. topic titel aangepast.

Mystic Star

  • Gast
Re: Haaglanden en porto Noord en Zuid koppeling
« Reactie #1 Gepost op: 17 maart 2006, 10:15:40 »
Hallo

ze zitten ook op 466.875 gewoon even laten zoeken dan vind je het gelijk  ;)

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Haaglanden en porto Noord en Zuid koppeling
« Reactie #2 Gepost op: 17 maart 2006, 10:16:17 »
Hey ik had het topic al eerder verwacht maar men is sinds gisteren niet meer op de porto kanalen noord en zuid te horen 466.680 en 466.870
Dit is vanwege de invoering van C2000 en dit betekent dat nagenoeg elk bureau al portofoons heeft en dat het nog even afwachten is totdat elke motorrijder en pol wagen een C2000 mobie heeft en dan gaat de gehele koppeling ERAF ;(

Dus wees blij dat je nog wat hoort op 86.675 en 87.0625 want dit is het enige nog de komende weken. Of je moet een EDACS scanner hebben want die staat ook nog gekoppeld.

Nu weet je hoe anderen in het land zich voelen gehehehe...silence

hardstylehooli

  • Gast
Re: Haaglanden en porto Noord en Zuid koppeling
« Reactie #3 Gepost op: 17 maart 2006, 10:21:48 »
dus ik kan me scanner weg gooien

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Haaglanden en porto Noord en Zuid koppeling
« Reactie #4 Gepost op: 17 maart 2006, 10:43:37 »
Citaat van: "hardstylehooli"
dus ik kan me scanner weg gooien

Nee hoor alleen als je politie brandweer of ambulance wilt luisteren wel. Dit zal je niet meer gaan lukken de komende 10 jaar ;)

Als je hem weggooit gooi hem dan richting Hoek van Holland dan kan ik er lekker boten en vliegtuigen mee gaan luisteren.

Mystic Star

  • Gast
Re: Haaglanden en porto Noord en Zuid koppeling
« Reactie #5 Gepost op: 17 maart 2006, 10:49:59 »
Wel nee er is nog genoeg te horen ..... ik luister veel naar de militaire luchtvaart en op de gewone burger luchtvaart band is het nog lang niet stil , dus gewoon bewaren de ehter zit nog vol met intresante dingen .

zo als de meeste verkoop sites al aangeven lijkt het of mensen masaal afstand doen van hun scanner want dan weer het nodige voordeel is voor de mensen die nog wel leuke scannertjes er bij kunnen hebben .

Suc 6

nose

  • Gast
Re: Haaglanden en porto Noord en Zuid koppeling
« Reactie #6 Gepost op: 17 maart 2006, 11:15:22 »
Citaat van: "Wopper"
Of je moet een EDACS scanner hebben want die staat ook nog gekoppeld.

Ja, maar daar is ook wat veranderd. Er zijn geen patches meer, dus er staan ook op EDACS geen kanalen mer gekoppeld. Maar je kan nog wel gewoon lekker meeluisteren. Maar ik vind het toch wel eng worden zo, ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat we helemaal niks meer horen...

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Haaglanden en porto Noord en Zuid koppeling
« Reactie #7 Gepost op: 17 maart 2006, 12:46:01 »
Citaat van: "nose"
Citaat van: "Wopper"
Of je moet een EDACS scanner hebben want die staat ook nog gekoppeld.

Ja, maar daar is ook wat veranderd. Er zijn geen patches meer, dus er staan ook op EDACS geen kanalen mer gekoppeld. Maar je kan nog wel gewoon lekker meeluisteren. Maar ik vind het toch wel eng worden zo, ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat we helemaal niks meer horen...

Heb je op edacs ook helemaal geen bureau groepen meer ? (antwoord is 99% zeker NEE, maar even voor zekerheid)

Er is nog wel één patch in C2000 naar 2x 80Mhz en EDACS maar die zie je niet omdat EDACS aan C2000 hangt en niet C2000 aan EDACS :)

Denk een klein maandje...dat het dan stil is, of ze doen het voor andere regios maar dat zou alleen Rotterdam zijn want de rest is al overgeschakeld en ALEX wagens zitten ook allang op C2000. Kan geen andere reden bedenken dat het is omdat nog niet alle wagens zijn omgebouwd.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Haaglanden en porto Noord en Zuid koppeling
« Reactie #8 Gepost op: 17 maart 2006, 22:57:38 »
Citaat van: "nose"
Ja, maar daar is ook wat veranderd. Er zijn geen patches meer, dus er staan ook op EDACS geen kanalen mer gekoppeld.

Dat niet, maar het is altijd al zo geweest dat de audiokwaliteit op EDACS significant beter is dan op de rest van de kanalen. Ook C2000 klinkt veel mooier via EDACS :

http://www.xs4all.nl/~atron/temp/C2000viaEDACS-2.wav (vrijwel alles wat je hoort is C2000, behalve de 63.06)

Zoe kun je horen dat C2000 eigenlijk best mooi klinkt....

Citaat van: "nose"
Maar je kan nog wel gewoon lekker meeluisteren. Maar ik vind het toch wel eng worden zo, ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat we helemaal niks meer horen...

Eigenlijk hebben we toch enorm veel geluk in Haaglanden, volgens de oorspronkelijke planning waren we als een van de eersten aan de beurt met C2000. Nu zijn we uiteindelijk een van de laatsten :)

Citaat van: "hardstylehooli"
86.6750 en 87.0625  storen onwijs

Die storing is vandaag tegen het einde van de middag verholpen.

Groeten, Peter.

nose

  • Gast
Re: Haaglanden en porto Noord en Zuid koppeling
« Reactie #9 Gepost op: 18 maart 2006, 11:00:16 »
De normale kanalen doen het inderdaad weer :-)  Kan ik tenminste in bed ook weer meeluisteren met m'n handscanner.

Over EDACS: ik bedoelde niet dat EDACS niet aan C2000 gekoppelt staat (of andersom), maar dat er op EDACS zelf gisteren en eergisteren geen patches waren. Er kwamen alleen ID's langs en geen patch-ID's.

Offline ScanMe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 422
Re: Haaglanden en porto Noord en Zuid koppeling
« Reactie #10 Gepost op: 18 maart 2006, 12:01:46 »
Citaat van: "hardstylehooli"
dus ik kan me scanner weg gooien

Tip: Prop de reddingsbrigadekanalen erin!  ;)

http://www.scannerforum.nl/viewtopic.php?t=4773

Hier kun je er meer over vinden!

hardstylehooli

  • Gast
Re: Haaglanden en porto Noord en Zuid koppeling
« Reactie #11 Gepost op: 18 maart 2006, 12:32:10 »
thnx man ;)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Haaglanden en porto Noord en Zuid koppeling
« Reactie #12 Gepost op: 18 maart 2006, 14:25:48 »
Citaat van: "nose"
Over EDACS: ik bedoelde niet dat EDACS niet aan C2000 gekoppelt staat (of andersom), maar dat er op EDACS zelf gisteren en eergisteren geen patches waren. Er kwamen alleen ID's langs en geen patch-ID's.

Om C2000 aan EDACS te koppelen heb je ook een patch nodig, in dit geval de algemene meldkamerpatch. Bij maatregelen zitten er meestal ook nog patches in, maar daar wordt (op EDACS) nauwelijks meer gebruik van gemaakt...

Groeten, Peter.

Remco Suiker

  • Gast
Re: Haaglanden en porto Noord en Zuid koppeling
« Reactie #13 Gepost op: 18 maart 2006, 19:46:44 »
Citaat van: "Wopper"
Dit is vanwege de invoering van C2000 en dit betekent dat nagenoeg elk bureau al portofoons heeft en dat het nog even afwachten is totdat elke motorrijder en pol wagen een C2000 mobie heeft en dan gaat de gehele koppeling ERAF ;(

Ik denk dat het niet zo'n vaart gaat lopen hoor. Die koppeling blijft er nog wel een flinke tijd opzitten. Bronnen spreken over eind 2006.

Remco

nose

  • Gast
Re: Haaglanden en porto Noord en Zuid koppeling
« Reactie #14 Gepost op: 18 maart 2006, 20:32:13 »
En wat zijn die bronnen dan? Ik word toch wel benieuwd...