Auteur Topic: Entropia Frequenties  (gelezen 644401 keer)

0 leden (en 7 gasten) bekijken dit topic.

Gert Jan

  • Gast
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #30 Gepost op: 13 augustus 2005, 08:27:36 »
Misschien willen de heren Moderators de berichten die niet over frequenties gaan verwijderen?
Het wordt nu een beetje onoverzichtelijk als we de Entropia frequenties netjes willen vermelden.

paul19622

  • Gast
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #31 Gepost op: 13 augustus 2005, 16:45:43 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Misschien willen de heren Moderators de berichten die niet over frequenties gaan verwijderen?
Het wordt nu een beetje onoverzichtelijk als we de Entropia frequenties netjes willen vermelden.

Niet zo zakelijk Gert Jan een beetje afwisseling moet kunnen lijkt mij en het gaat tenslotte over het onderwerp Entropia. Hier in Delft neem ik de volgende Datakanalen waar :

422.1125 Onbekende locatie
422.8375 Idem
422.9375 Lokatie Delft (torenhoven)
423.0625 Onbekende locatie
423.1750 Idem
423.2375 Idem
423.4125 Idem
423.9625 Lokatie Rotterdam Centrum

Tot zover even deze update. Helaas nog steeds geen spraak dus veel wijzer worden we niet betreffende de overige zender locaties.

Groet Paul,

Gert Jan

  • Gast
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #32 Gepost op: 13 augustus 2005, 16:56:54 »
Citaat van: "paul19622"
Niet zo zakelijk Gert Jan een beetje afwisseling moet kunnen lijkt mij

Geef ik ze een reden om lekker te kunnen knippen en plakken is het weer niet goed ;)

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #33 Gepost op: 14 augustus 2005, 11:29:45 »
Ik denk dat Entropia het wel gaat maken, als ze IP-based gaan werken kunnen ze allerlei vormen van spraak en communicatie over de freqs sturen, multifunctioneel dus, straks zal je dus o.a. ook POCSAG over de frequenties horen.... Entropia combineert dus allerlei vormen en daardoor zullen de kosten dalen en kunnen ze e.e.a. veel goedkoper aanbieden!

@ Gert Jan, misschien een nieuw draadje beginnen en het eerste bericht bijwerken om zo tot één lijst te komen?
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Gert Jan

  • Gast
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #34 Gepost op: 14 augustus 2005, 15:58:32 »
Citaat van: "Huub Roem"
@ Gert Jan, misschien een nieuw draadje beginnen en het eerste bericht bijwerken om zo tot één lijst te komen?

Dat gaat het niet lang volhouden denk ik Huub, ik plaats ze wel in mijn berichtje waar de freqs en locatie's bijstaan, ik zet er wel de updatedatum in het rood bij.
Helaas staat het nu midden in het topic...
Inmiddels heb ik wat foto's gemaakt zodat je kunt zien hoe zo'n Entropiapaal is opgebouwt, bovenin een Procom met daaronder twee flinke microwaves voor signaaltransport van en naar de volgende paal.

paul19622

  • Gast
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #35 Gepost op: 14 augustus 2005, 16:16:00 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Citaat van: "Huub Roem"
@ Gert Jan, misschien een nieuw draadje beginnen en het eerste bericht bijwerken om zo tot één lijst te komen?

Dat gaat het niet lang volhouden denk ik Huub, ik plaats ze wel in mijn berichtje waar de freqs en locatie's bijstaan, ik zet er wel de updatedatum in het rood bij.
Helaas staat het nu midden in het topic...
Inmiddels heb ik wat foto's gemaakt zodat je kunt zien hoe zo'n Entropiapaal is opgebouwt, bovenin een Procom met daaronder twee flinke microwaves voor signaaltransport van en naar de volgende paal.

Waar kan ik die foto's vinden Gert Jan of komen deze nog ;)

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21593
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #36 Gepost op: 14 augustus 2005, 16:56:15 »
Een dekkingskaart is te vinden op http://www.entropia.be/map_thenetherlands.jpg
Er staan ook allemaal nummers op de kaart wat lijkt op kanaalnummers per zenderlokatie. Helaas niet alles even duidelijk leesbaar. Of het echt kanaalnummers zijn betwijfel ik nog. Ik zie namelijk nummers in de 400 en 500 serie terwijl Traxys stopt bij kanaal 326, 424.0750 MHz.

Gert Jan

  • Gast
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #37 Gepost op: 14 augustus 2005, 17:21:53 »
Citaat van: "paul19622"
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Citaat van: "Huub Roem"
@ Gert Jan, misschien een nieuw draadje beginnen en het eerste bericht bijwerken om zo tot één lijst te komen?

Dat gaat het niet lang volhouden denk ik Huub, ik plaats ze wel in mijn berichtje waar de freqs en locatie's bijstaan, ik zet er wel de updatedatum in het rood bij.
Helaas staat het nu midden in het topic...
Inmiddels heb ik wat foto's gemaakt zodat je kunt zien hoe zo'n Entropiapaal is opgebouwt, bovenin een Procom met daaronder twee flinke microwaves voor signaaltransport van en naar de volgende paal.

Waar kan ik die foto's vinden Gert Jan of komen deze nog ;)

Paul, de foto waar je het het beste op kunt zien staat bij mijn overzichtje ergens op pagina 2 van dit topic.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21593
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #38 Gepost op: 14 augustus 2005, 18:10:04 »
Citaat van: "paul19622"
422.9375 Lokatie Delft (torenhoven)

Even voor mijn beeldvorming, waar ligt, hangt, staat Torenhoven?

paul19622

  • Gast
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #39 Gepost op: 14 augustus 2005, 18:23:45 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "paul19622"
422.9375 Lokatie Delft (torenhoven)

Even voor mijn beeldvorming, waar ligt, hangt, staat Torenhoven?

http://www.vormvastgoed.nl/index.php?item=offices&action=showObject&ID=33

Nog even een slag om de arm hoor Johan maar dit is ook het gebouw waar o.a. Combo en RamMobile op staat en div GSM Steunpunten.

groet,

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #40 Gepost op: 15 augustus 2005, 10:07:16 »
Aanvulling op de frequenties:

423.2375 s1 in het Gooi (zie ook bericht van Paul)
423.3000 s0 in het Gooi
423.9500 s1 in het Gooi, spraakkanaal!

@ Gert Jan / Remon

Hebben jullie de frequentie van de straalverbinding ook gevonden? Waar staat deze mast in Amersfoort? Soesterkwartier? En in welke richtingen staan die trommels? Ik verwacht Utrecht en Hilversum.....
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Gert Jan

  • Gast
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #41 Gepost op: 15 augustus 2005, 15:27:47 »
Citaat van: "Huub Roem"
@ Gert Jan / Remon

Hebben jullie de frequentie van de straalverbinding ook gevonden? Waar staat deze mast in Amersfoort? Soesterkwartier? En in welke richtingen staan die trommels? Ik verwacht Utrecht en Hilversum.....

Zoals vermeld in mijn overzichtje op pagina 2 van dit topic staat de mast in Liendert (ca 1km westelijk van knooppunt Hoevelaken) op een redelijk hoge flat.
Ik was alleen toen ik die site ben gaan zoeken en had geen spul bij me wat zo hoog kan komen als die trommels uitzenden/ontvangen dus ik zou je het niet kunnen zeggen.
De richtingen die jij noemt zou best eens kunnen kloppen maar ik denk dat er nog een paal tussen Utrecht en Amersfoort inzit.

Gert Jan

  • Gast
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #42 Gepost op: 15 augustus 2005, 15:32:49 »
Citaat van: "paul19622"
Nog even een slag om de arm hoor Johan maar dit is ook het gebouw waar o.a. Combo en RamMobile op staat en div GSM Steunpunten.

groet,

Begrijp ik hieruit dat je nog niet 100% zeker bent dat hij daar staat?

paul19622

  • Gast
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #43 Gepost op: 15 augustus 2005, 18:19:07 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Citaat van: "paul19622"
Nog even een slag om de arm hoor Johan maar dit is ook het gebouw waar o.a. Combo en RamMobile op staat en div GSM Steunpunten.

groet,

Begrijp ik hieruit dat je nog niet 100% zeker bent dat hij daar staat?

Precies Gert Jan en ik ben er nu ook achter dat hij daar inderdaad ook NIET staat maar enkele flats daarvoor. De exacte lokatie is de wijk Voorhof op de flat gelegen aan het Arthur van Schendelplein. Overigens leek het mij dat die procom er kleiner uitzag dan bij jou op de foto maar dat kan natuurlijk ook gezichtsbedrog zijn omdat hij ook hier weer verschrikkelijk hoog staat en ik er helaas niet dichter bij kan komen :( De volgende link geeft daar een indruk van :

http://www.vormvastgoed.nl/index.php?item=houses&action=showObject&ID=26

Groetjes,

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #44 Gepost op: 17 augustus 2005, 21:18:04 »
Vandaag zijn er weer wat nieuwe controle kanalen bijgekomen:

422.1750
422.6625
422.8125

Verder een nieuw verkeerskanaal voor Utrecht geconstateerd:

423.450
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre