Auteur Topic: Mastlocaties  (gelezen 13040 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Mastlocaties
« Reactie #15 Gepost op: 30 maart 2010, 12:28:22 »
Citaat van: "elsinga"
Citaat van: "Johan Beck"
Bij deze wat foto's van de antennes op de Palace Promenade te Scheveningen.

Leuk om te zien. Ik ken alleen die vakwerkmasten met daarin 1 (hoog opgestelde) zendantenne en twee (lager opgestelde) diversity ontvangst antennes.
Hier zie ik maar 1 antenne, of mis ik nu iets en staan er wel 3 stuks maar niet in de bekende opstelling?

Die ene antenne dat is P2000. Ik heb hier jaren geleden eens op het dak gestaan en toen stonden er tevens 2 'bekende' C2000 antennes. In de loop der jaren is het C2000 netwerk echter op verschillende manieren geoptimaliseerd, zoals andere antennes, extra antennes, etc. In dit geval denk ik dat de opstelling met 4 dipolen de nieuwe C2000 antennes zijn.

In Haaglanden staan wel meer daklokaties, uit mijn hoofd dus deze in Scheveningen, maar ook Zoetermeer en eentje in Den-Haag.

Offline centrum

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 467
Re: Mastlocaties
« Reactie #16 Gepost op: 20 november 2010, 18:35:07 »
Is het zeker dat het bij de antennemast met de 4 dipolen om C2000 antennes gaat? Op het kantoor van de Dienst Vervoer en Ondersteuning in Assen Noord staan ook vele van dit soort anttenes. Ik heb ze tot nu toe niet weten te plaatsen maar C2000 zou heel goed kunnen voor een kantoor van DV&O. Maar een bevestiging is welkom.
Uniden 3500 en 3600; Aor DV10; Kathrein en Sirio VHF en UHF antennes; CCW Multicoupler; RTL-SDR V3 en SDR# software.

Offline RenWvZ

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 309
Re: Mastlocaties
« Reactie #17 Gepost op: 20 november 2010, 19:32:40 »
Citaat van: "Alpha"
Bedoel je deze soms?

http://www.c2000masten.nl/

Helaas een site waarvan de coordinaten niet kloppen. Mogelijk weten ze niet hoe google maps werkt of zijn ze niet echt bekend met lengte- en breedtegraden.

Nunspeet, een voor mij bekende lokatie, klopt niet. Want hij staat hier:



Gaat het alleen daar fout of zijn er meer waar het niet klopt?

René van Zon

Noot: ik schreef al eerder eens dat ook het Antenneregister van de autoriteit telecom voor zendamateurs grove fouten toont. Kort geleden kregen we een tweede kans. Het is ze nu gelukt om er maar 20 meter naast te zitten als je je antenne op de foto precies op je dak plaatst :-)

Leen Ansems

  • Gast
Re: Mastlocaties
« Reactie #18 Gepost op: 21 november 2010, 13:24:16 »
De overheid stelt er helemaal geen prijs op dat de juiste plaats van C2000 masten openbaar gemaakt wordt. In het antenneregister zal je die gegevens ook niet aantreffen.

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4897
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Mastlocaties
« Reactie #19 Gepost op: 21 november 2010, 14:56:25 »
Klopt. En de overheid verleent ook geen enkele medewerking aan dit soort dingen. Niet dat de meesten niet opvallen, maar er zijn er ook genoeg die redelijk onherkenbaar zijn.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Mastlocaties
« Reactie #20 Gepost op: 21 november 2010, 14:59:49 »
Citaat van: "Hunter"
Citaat van: "paul19622"
Weet iemand ook ofdat er ergens een website te vinden is met de frequenties van deze palen? Ik wil ze eigenlijk voor deze regio op mijn eigen google map kaart gaan plaatsen, dus dan zou het leuk zijn als daar ook de gebruikte frequenties bij staan. Ik dacht het ooit eens ergens gezien te hebben maar ben dit kwijt geraakt. Alvast bedankt!

Als dat net zo flexibel is als bij GSM dan is dat niet bij te houden :)

Bij ASTRID TETRA zijn dat bijn mijn weten vaste frequenties per site, weliswaar hergebruikt indien geografisch voldoende gespreid. Is dat bij C2000 anders?
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Leen Ansems

  • Gast
Re: Mastlocaties
« Reactie #21 Gepost op: 21 november 2010, 15:04:01 »
Citaat van: "Asterix900"
Bij ASTRID TETRA zijn dat bijn mijn weten vaste frequenties per site, weliswaar hergebruikt indien geografisch voldoende gespreid. Is dat bij C2000 anders?

Ik heb dat nooit uitgezocht, maar ik denk dat het in NL niet veel anders is.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Mastlocaties
« Reactie #22 Gepost op: 21 november 2010, 15:20:13 »
Ik moet mij meteen corrigeren, bij mijn weten maar één freq. per site!
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Leen Ansems

  • Gast
Re: Mastlocaties
« Reactie #23 Gepost op: 21 november 2010, 15:51:01 »
Citaat van: "Asterix900"
Ik moet mij meteen corrigeren, bij mijn weten maar één freq. per site!

Op de spectrumanalyser heb ik zeker 3 frequenties van een paal hier een km verder gezien.

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: Mastlocaties
« Reactie #24 Gepost op: 22 november 2010, 20:32:49 »
Zowel in België als in Nederland meerdere frequenties per site met een herhaling van frequenties om de x kilometer volgens een raster. De masten staan al 5+ jaar op dezelfde frequenties te branden, 'binnenkort' wordt het echter mogelijk de frequenties remote te wijzigen vanuit NMC. In aanloop naar C2000 heeft Jacob een website met masten gestart, zonder breed succes, In januari 2007 heb ik voor de laatste keer getracht een project van de grond te trekken, maar de belangstelling hiervoor is nooit groot geweest. Zie hier
In staan ook enkele masten in het midden van Nederland met frequenties.
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre