Het Scannerforum
Buitenland => België => Algemeen => Topic gestart door: keepernagel op 11 augustus 2010, 10:50:38
-
Goeiedag iedereen ik hoor op 467.7500mhz een aanhoudende piep met daartussen spraak en daarna weer hetzelfde ik denk een soort telefoonlijn?Ik hoor hetzelfde op 467.6250mhz..nmbs of de lijn?ik hoor het graag grt Wim
-
Goeiedag iedereen ik hoor op 467.7500mhz een aanhoudende piep met daartussen spraak en daarna weer hetzelfde ik denk een soort telefoonlijn?Ik hoor hetzelfde op 467.6250mhz..nmbs of de lijn?ik hoor het graag grt Wim
Doet me denken aan het oude systeem wat hier in Nederland gebruikt werd om met de machinist van een trein te praten. In rust een pieptoon en die was weg tijdens de spraakverbinding.
-
Ja was dat niet eso of combofoon of zit ik er nu naast :P
-
Ja was dat niet eso of combofoon of zit ik er nu naast :P
Nee, dat was Telerail (http://nl.wikipedia.org/wiki/Telerail)
-
Ah oke dan zat ik er dus naast :P
-
467.7500mhz
NMBS grond-treintelefoon lijn 50A zender Erondegem
Ik hoor hetzelfde op 467.6250mhz
NMBS grond-treintelefoon lijn 89 zenders Oudenaarde en Leeuwergem.
De treinen zitten op 457.8000 MHz (lijn 50A) en 457.6750 MHz (lijn 89). Dit systeem wordt trouwens volop vervangen door GSM-R.
-
467.7500mhz
NMBS grond-treintelefoon lijn 50A zender Erondegem
Ik hoor hetzelfde op 467.6250mhz
NMBS grond-treintelefoon lijn 89 zenders Oudenaarde en Leeuwergem.
De treinen zitten op 457.8000 MHz (lijn 50A) en 457.6750 MHz (lijn 89). Dit systeem wordt trouwens volop vervangen door GSM-R.
Hallo yep ik hoor hier station Aalst 457.4125 en station Denderleeuw 457.2875 mhz intressant om eens nar te luisteren GRT Wim :)
-
@ Wim, zie ook DEZE LIJST (http://users.skynet.be/schepers-carleer/treinen/extra/freq.htm)
Doet me denken aan het oude systeem wat hier in Nederland gebruikt werd om met de machinist van een trein te praten. In rust een pieptoon en die was weg tijdens de spraakverbinding.
In België is dit ook zo. Heeft dit een bepaalde (technische) reden?
-
@ Wim, zie ook DEZE LIJST (http://users.skynet.be/schepers-carleer/treinen/extra/freq.htm)
Doet me denken aan het oude systeem wat hier in Nederland gebruikt werd om met de machinist van een trein te praten. In rust een pieptoon en die was weg tijdens de spraakverbinding.
In België is dit ook zo. Heeft dit een bepaalde (technische) reden?
Misschien omdat men zo héél simpel kan controleren als er nog ontvangst is van het tegenstation ? Als de pieptoon wegvalt, ben je buiten het ontvangstbereik.
Dit weet ik niet zeker, maar hiervoor zou het gebruikt KUNNEN worden, hoort het ontvangststation de pieptoon niet meer, krijgt het een waarschuwing.
-
Weet er iemand de frequentie van nmbs Kortrijk?
-
Beste,
Is moeilijk te zeggen momenteel.
Zijn volle bak aan het overschakelen op DMR Tier 3 . Zeker NMBS
-
467.125 sterk dmr-signaal CS Antwerpen.