Recente berichten

Pagina's: 1 ... 8 9 [10]
91
19. Zeeland / Re: Discussie P2000 Brandweer Zeeland
« Laatste bericht door Shave Gepost op 2 juni 2026, 19:31:37 »
20:21:20 02-06-26   GROUP05   P 2 BZB-01 (Oefening) Reanimatie (Inzet First Res.) Kazerne Sas van Gent Kerkhoflaan Sas van Gent 19-6635

1301900BRW Zeeland (Sas van Gent) (Lichtkrant)
1303335BRW Zeeland (Sas van Gent) (TS 6635)
1301904BRW Zeeland (Onbekende code)
1300001OCB Zeeland/West Brabant (Monitorcode Zeeland)
1301904First Responder Groep?
92
Communicatienieuws / Re: SDRplay-nRSP-ST
« Laatste bericht door MikeXenu Gepost op 2 juni 2026, 14:14:27 »
Omdat windows RDP meteen werkte en ik kan wisselen tussen verschillende SDR software - Mykola om snel te scannen en SDR# voor trunk bijv.

Meer streams/SDRs heb ik niet geprobeerd. Om één trunk frequentie te decoderen moet mijn n100 al aardig aan de bak. Twee gaat niet lukken denk ik op dit ukkie.  Maar goed, Nucs heb je in alle soorten en maten.
93
Scanners en Ontvangers / Re: Advies upgrade UBC125XLT naar UBCD260DN regio Bocholt (B)
« Laatste bericht door Jalu Gepost op 2 juni 2026, 12:22:37 »
Ik heb de 260 een paar maanden gehad en daarna weer verkocht. Hij is idd. best gevoelig. Maar helaas ook erg slecht bestand tegen oversturing; bij mij werden VHF (al vanaf 150 MHz) en UHF(boven de 468 Mhz mn.) sterk weggedrukt door DAB+ en DVB-T zenders.

Mijn 3600XLT presteert op dezelfde buitenantenne beduidend beter... Ik heb ook nog een 160DN en die heeft dezelfde problematiek als de 260DN.

Ik vind dat erg jammer, want qua mogelijkheden zijn de 160DN/260DN idd. erg fijn.
94
Defensie gaat een langdurig partnerschap aan met de Amerikaanse firma L3Harris. Dit bedrijf is vanuit het programma ‘Foxtrot’ verantwoordelijk voor de levering van de nieuwe militaire radio’s. De eerste exemplaren hiervan zijn al uitgeleverd. Beide partijen hebben de strategisch partnerschapsovereenkomst gisteren ondertekend.

https://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2026/06/02/defensie-en-l3harris-trekken-samen-op-rond-militaire-communicatiemiddelen
95
Communicatienieuws / Re: SDRplay-nRSP-ST
« Laatste bericht door marcel1988 Gepost op 2 juni 2026, 11:57:01 »
Ben zelf nu aan het kijken of ik de RSPdx-R2 aan een MacMini ga hangen en dan via RemoteDesktop vanuit het hele huis kijken. Heeft iemand al aan een andere oplossing gedacht? Beeld is vaak het probleem niet, geluid wel natuurlijk.

Ik doe wat jij van plan bent te doen, mijn luister SDR hangt aan een mini windows n100 pc'tje en die benader ik via wifi in andere ruimte via remote desktop. Geluid is prima. Beeld ook met waterval en al.

Waarom Windows, en niet bijvoorbeeld Openwebrx? Ik ben met een zelfde oplossing bezig nu namelijk toevallig.
Heb al een Intel Nucje geregeld hiervoor, en wil daar Openwebrx op gaan zetten, maar als Windows beter/gelijk werkt dan liever windows want dan kan ik ook gelijk een Zello kanaal daarop zetten  :P

Kun je met Windows ook 2 streams tegelijk aanzetten bijvoorbeeld?
96
PDW / Re: Innovatie PDW | nieuwe PDW 2026
« Laatste bericht door flopper Gepost op 2 juni 2026, 11:42:06 »
Heb je deze uitdaging met de native MySQL integratie ook, het idee is dat meld2mysql kan vervallen op de lange termijn.

Die >> is hersteld in de volgende release.
97
PDW / Re: Innovatie PDW | nieuwe PDW 2026
« Laatste bericht door dajero Gepost op 2 juni 2026, 11:38:40 »
In de initiële versie staat bij de general options:

Convert '»' character to linefeed.

In de vernieuwde versie(s) staat:

Convert '>' character to linefeed.

Zit dit foutief in de code, of heeft dit te maken met de HiDPI?
De achterliggende werking is in ieder geval wel correct.

Nog iets gevonden, Wopper:
Je zorgt voor een escape van onder andere de double quote (") (en nog een aantal karakters dacht ik).
Kan je ook de backslash nog escapen voor de command file? Daarop krijg ik nu een foutmelding (richting mijn eigen meld2mysql).
Door een backslash aan het einde van een bericht, zorgde deze ervoor dat de daaropvolgende double quote ge-escaped werd...
98
Communicatienieuws / Re: SDRplay-nRSP-ST
« Laatste bericht door MikeXenu Gepost op 2 juni 2026, 11:30:33 »
Ben zelf nu aan het kijken of ik de RSPdx-R2 aan een MacMini ga hangen en dan via RemoteDesktop vanuit het hele huis kijken. Heeft iemand al aan een andere oplossing gedacht? Beeld is vaak het probleem niet, geluid wel natuurlijk.

Ik doe wat jij van plan bent te doen, mijn luister SDR hangt aan een mini windows n100 pc'tje en die benader ik via wifi in andere ruimte via remote desktop. Geluid is prima. Beeld ook met waterval en al.
99
PDW / Re: Innovatie PDW | nieuwe PDW 2026
« Laatste bericht door flopper Gepost op 2 juni 2026, 10:58:51 »
Probleem bleek hem te zitten in het stekkertje van de interface....  :P

Ales draait weer op 100%.

Fijn, de code is op dit gebied ook al een aantal releases niet meer gewijzigd.
100
PDW / Re: Innovatie PDW | nieuwe PDW 2026
« Laatste bericht door Shave Gepost op 2 juni 2026, 10:52:26 »
Probleem bleek hem te zitten in het stekkertje van de interface....  :P

Ales draait weer op 100%.
Pagina's: 1 ... 8 9 [10]