Auteur Topic: QRA Procedure  (gelezen 5877 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21593
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: QRA Procedure
« Reactie #15 Gepost op: 30 augustus 2020, 16:54:42 »
( en dan bedoel ik hoe hoog de squelch moet staan )

Net op het randje zodat je geen ruis meer hoort.

Offline Henk Voortwijs

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 599
  • IK MOET HELEMAAL NIKS!
Re: QRA Procedure
« Reactie #16 Gepost op: 4 september 2020, 12:23:03 »
Is er iemand die mij kan helpen met de vraag hoe je de oproepen van de towers en de piloten kan ontvangen
( en dan bedoel ik hoe hoog de squelch moet staan )

Bvb mijn dank

Squelch altijd net door de ruis heen, dan is de ontvangst het best. Even testen op verschillende frequenties, bij de ene moet je wat verder door de ruis dan de ander. AM en FM zit ook verschil in.
UBC760XLT; UBC780XLT; UBC3500XLT; UBC9000XLT; Sangean ATS-909X; TP-100 BASIC; Galaxy AF-A27; Midland Alan 48 Plus; TYT TH-8600

Offline TTT242

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 610
Re: QRA Procedure
« Reactie #17 Gepost op: 4 september 2020, 13:41:43 »
Vorige woensdag was er een qra oefening met de f-16s van Florennes met LH01 en 02. Op 358.500 qra efflux was te horen dat ze een onderscheppingsopdracht kregen. Soort authenticatiecode werd meegegeven en de onderschepping werd richting franse luchtruim gestuurd. Vanuit Frankrijk kwam een socata tbm 700 van de france luchtmacht die recht naar belgie vloog als “indringer”. De qra’s werden over de franse grens gestuurd en er moest contact opgenomen worden op 307.325. Ik vermoed dat dit een qra freq van frankrijk is? Raki? Effectief de f-16s op gehoord en even later zaten de socata en f-16s terug in BE luchtruim en dus ook terug op efflux 358.500. Vervolgens was de socata “not complying” en werd er een authenticatie code doorgegeven om een “ first burst” te geven met de guns... Daarna einde oefening en de socata maakte nog een low pass of touch and go in Florennes en dan terug naar la douce France.
Edit: op adsb exchange deze week verschillende keren in Duitsland de LM01 en 02 gezien. Ik vermoed dat dit de duitse qra toestellen zijn.

Offline TTT242

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 610
Re: QRA Procedure
« Reactie #18 Gepost op: 4 september 2020, 13:51:07 »
Nog even een screenshot van adsb exchange

Offline Able Archer83

  • Onderscheppen van elektronische signalen spraak en data.
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • You don have to scream i can hear you very well !!
Re: QRA Procedure
« Reactie #19 Gepost op: 4 september 2020, 14:02:20 »
Dat hangt helemaal af of hoe ver je van een vliegbasis afzit, en met wat voor antenne je werkt ik zit hier in de buurt van Rotterdam airport en ik ontvang het goed met de SQL dicht.

kijk wat het beste werkt voor jou ontvangst