Auteur Topic: Birdy WP Flex geluiden samenstellen  (gelezen 9823 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Birdy WP Flex geluiden samenstellen
« Reactie #15 Gepost op: 7 januari 2020, 19:51:34 »
Gebruik je een van de laatste versies van de programmeersoftware? Want daar werken de woordfilters bij de Birdy WP niet. In de oudere versies van de software werkt het wel.

Oeps, die heb ik net op de website gezet, NL versie 4.00.21. Was voorheen V3.03.1. Goede tip als dat i.d.d. zo is.

Offline Daniel_amende

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 11
Re: Birdy WP Flex geluiden samenstellen
« Reactie #16 Gepost op: 7 januari 2020, 21:22:09 »
Bij woordfilters had ik de eerste letter weggelaten en met kleine en grote letters gedaan. Dat werkte wel alleen kreeg ik dan de overige meldingen niet meer. Ipc wil ik alles van de monitorcode ontvangen alleen van 1 specifieke kazerne wil ik een ander harder geluid als die afgaat. Door de codes om te wisselen zag ik alleen de namen van de capcodes omgedraaid maar het geluid en schermkleur bleven hetzelfde.

Offline Tom-

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 473
Re: Birdy WP Flex geluiden samenstellen
« Reactie #17 Gepost op: 7 januari 2020, 21:52:35 »
Gebruik je een van de laatste versies van de programmeersoftware? Want daar werken de woordfilters bij de Birdy WP niet. In de oudere versies van de software werkt het wel.

Oeps, die heb ik net op de website gezet, NL versie 4.00.21. Was voorheen V3.03.1. Goede tip als dat i.d.d. zo is.

Ik kreeg soms ook een foutmelding. Meen dat dat gebeurde als je een pager waar woordfilters in geprogrammeerd staan gaat uitlezen. Kan het hier nu niet testen.

Bij woordfilters had ik de eerste letter weggelaten en met kleine en grote letters gedaan. Dat werkte wel alleen kreeg ik dan de overige meldingen niet meer. Ipc wil ik alles van de monitorcode ontvangen alleen van 1 specifieke kazerne wil ik een ander harder geluid als die afgaat. Door de codes om te wisselen zag ik alleen de namen van de capcodes omgedraaid maar het geluid en schermkleur bleven hetzelfde.

Als je het woordfilter alleen op de code van de kazerne zet wordt het misschien beter?

Buiten de filters om een bepaalde capcode prioriteit geven boven een andere kan voor zover mij bekend niet met de Birdy. Ik vind het niets meer dan slecht programmeerwerk. Er is geen enkele reden om dat niet zo te doen als bij de Jupiter/Informer, zelfs met de andere beoogde doelgroep van de Birdy. Mijn hoop was nog gevestigd op de firmware-updates wat bij introductie van de Birdy als pluspunt gegeven werd. Daar is ook nooit iets van terechtgekomen helaas.

Offline Daniel_amende

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 11
Re: Birdy WP Flex geluiden samenstellen
« Reactie #18 Gepost op: 8 januari 2020, 19:47:32 »
Het was blijkbaar niet de laatste versie, die ga ik updaten.

De woordfilters ga ik dan inderdaad op de kazernecode uitproberen in de hoop dat dat werkt. En dmv prio kan een bepaalde capcode inderdaad niet hoger komen, het enige wat de prio doet is altijd geluid geven, ook bij alleen trillen of stilte modus.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Birdy WP Flex geluiden samenstellen
« Reactie #19 Gepost op: 8 januari 2020, 20:01:56 »
Je kunt snel prio functie testen door 2029568 erin te zetten, en bijv, letter A, B, P etc. als woordfilter te gebruiken.

Offline Daniel_amende

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 11
Re: Birdy WP Flex geluiden samenstellen
« Reactie #20 Gepost op: 9 januari 2020, 12:49:47 »
Je kunt snel prio functie testen door 2029568 erin te zetten, en bijv, letter A, B, P etc. als woordfilter te gebruiken.

Owhja goed idee, dat ga ik proberen

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Birdy WP Flex geluiden samenstellen
« Reactie #21 Gepost op: 9 januari 2020, 20:58:25 »
Gebruik je een van de laatste versies van de programmeersoftware? Want daar werken de woordfilters bij de Birdy WP niet. In de oudere versies van de software werkt het wel.

Oeps, die heb ik net op de website gezet, NL versie 4.00.21. Was voorheen V3.03.1. Goede tip als dat i.d.d. zo is.

Hier ging het dan bij jouw fout:

Software versie 4.00.21 NL
Kies BirdyWP-Flex (in NL versie bij Opties => Modes Opties => Birdy WP-Flex aanvinken én Tekstfilters).

Offline Tom-

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 473
Re: Birdy WP Flex geluiden samenstellen
« Reactie #22 Gepost op: 10 januari 2020, 13:49:59 »
Hier ging het dan bij jouw fout:

Software versie 4.00.21 NL
Kies BirdyWP-Flex (in NL versie bij Opties => Modes Opties => Birdy WP-Flex aanvinken én Tekstfilters).

Zou het echt zo stom zijn? Ik ga er komend weekend mee aan de slag. Dankjewel!

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Birdy WP Flex geluiden samenstellen
« Reactie #23 Gepost op: 10 januari 2020, 15:17:09 »
Gebruik je een van de laatste versies van de programmeersoftware? Want daar werken de woordfilters bij de Birdy WP niet. In de oudere versies van de software werkt het wel.

Oeps, die heb ik net op de website gezet, NL versie 4.00.21. Was voorheen V3.03.1. Goede tip als dat i.d.d. zo is.

Ik kreeg soms ook een foutmelding. Meen dat dat gebeurde als je een pager waar woordfilters in geprogrammeerd staan gaat uitlezen. Kan het hier nu niet testen.

Mijn hoop was nog gevestigd op de firmware-updates wat bij introductie van de Birdy als pluspunt gegeven werd. Daar is ook nooit iets van terechtgekomen helaas.

Daniel, is niet helemaal waar, kijk maar eens:
1) Firmware update 2 (2013/2014) kende een hoop aanpassingen. Is inmiddels standaard geworden.
2) Ik heb daarna nooit meer een email gehad van iemand welke gewenste aanpassingen aangaf. Dan kan TPL dus ook niet aangeven of iets wel/niet kan, aanpassen etc.
3) Software is in 2018 volledig herzien. Staat op onze website.
4) Vandaag is firmware update 3 verschenen n.a.v. een klacht van mij 3 dagen geleden.
Zal ik binnenkort toevoegen op onze website. Werkt zowel voor de oudere versies (R2) als de huidige versie (R3 2019).
Aanpassingen voor de Flex firmware? Er is niks aangevraagd, dus hooguit onderhuids wat kleine aanpassingen.
Wrs. major aanpassingen voor de andere versies.

Offline Tom-

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 473
Re: Birdy WP Flex geluiden samenstellen
« Reactie #24 Gepost op: 10 januari 2020, 15:58:29 »
Dankje.  Dat van die capcodes volgorde is volgens mij een bekend nadeel aan de Birdy. Is dat nooit bij TPL aangekomen?

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Birdy WP Flex geluiden samenstellen
« Reactie #25 Gepost op: 10 januari 2020, 16:09:55 »
Dankje.  Dat van die capcodes volgorde is volgens mij een bekend nadeel aan de Birdy. Is dat nooit bij TPL aangekomen?

Is nooit bij ons aangekomen als wijzigingsverzoek in ieder geval.

Offline Tom-

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 473
Re: Birdy WP Flex geluiden samenstellen
« Reactie #26 Gepost op: 11 januari 2020, 12:38:05 »
Bijzonder.

Offline gbverhoeven

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 24
Re: Birdy WP Flex geluiden samenstellen
« Reactie #27 Gepost op: 12 januari 2020, 17:19:45 »
Mag ik vragen wat de wijzigen zijn in firmware update 3? de

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Birdy WP Flex geluiden samenstellen
« Reactie #28 Gepost op: 12 januari 2020, 18:34:13 »
Zoals hierboven gezegd in principe niks, er zijn geen wijzigingen aangevraagd.
Deze firmware is nu ook geschikt voor de R3 (vorige versie was R2).
Er zitten wel wijzigingen in voor andere TPL pagers (geen P2000 versies).
En werkt ook met de nieuwste NL software.
Alles is te downloaden van onze website.

Offline Tom-

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 473
Re: Birdy WP Flex geluiden samenstellen
« Reactie #29 Gepost op: 18 januari 2020, 20:16:48 »
Hier ging het dan bij jouw fout:

Software versie 4.00.21 NL
Kies BirdyWP-Flex (in NL versie bij Opties => Modes Opties => Birdy WP-Flex aanvinken én Tekstfilters).

Dit klopt. Vanmiddag eindelijk kunnen testen. Bedankt!  :)