Auteur Topic: Bug in ARC230?  (gelezen 2720 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Francina

  • PDØHMF™℗®©
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 220
    • Francina's radio hobby pagina
Bug in ARC230?
« Gepost op: 1 oktober 2012, 21:25:44 »
Hallo,

Voor degenen die ARC230 van BuTel gebruiken voor de Albrecht AE 230 H, de volgende opmerking/vraag:
In het veld "Alert" bij een frequentie kun je "On" of "Off" instellen. Echter, wanneer ik die optie op "On" zet, met de verwachting dat ik dus een klein pieptoontje ga horen op de scanner als er verkeer is op die frequentie, dan moet ik teleurgesteld opmerken dat de alert op de scanner op "Off" staat. De alert instelling wordt dus niet correct naar de scanner verstuurd.

Omgekeerd, wanneer ik de "Alert" functie bij een frequentie op de scanner zelf aanzet ("On") en de frequenties importeer naar ARC230, dan zie ik in het veld "Alert" een 1 staan bij de frequenties waarbij ik op de scanner zelf de Alert op On had gezet.

Ik heb Butel hier reeds over ingelicht. Men "zou er naar kijken". Ik verwacht dus een update van de ARC230 software van BuTel voor de Albrecht AE 230 H want het is bijzonder vervelend als je bij het updaten van een systeem op de scanner zelf zo'n 40 frequenties handmatig op "On" moet zetten bij de Alert functie. Ik heb netjes betaald voor de software, dan verwacht ik ook iets dat vrij van bugs is.

Heeft iemand anders hier ook ervaring mee cq. een handige oplossing? Want in het programma kun je de waarde niet op "1" zetten. Dan is het "On" of "Off" en dat wordt niet correct naar de scanner overgebracht...

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21681
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Bug in ARC230?
« Reactie #1 Gepost op: 5 juli 2014, 10:39:34 »
Zo te zien heeft niemand helaas een oplossing.

Zelf zit ik even met het volgende. Ik programmeer mijn lijsten op volgorde van frequentie. Echter de software geeft hier een beetje een eigen draai aan. Er is een optie om te selecteren op volgorde maar dat werkt niet zoals het hoort waardoor ik handmatig alles weer op volgorde moet zetten. Als ik dat eenmaal gedaan heb en ik upload een system naar de scanner dan staat toch weer het een en ander verkeerd in de scanner en ook in de lijst in ARC230 staat het weer zoals voordat ik het op volgorde heb gezet.

Offline be4fw

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 65
Re: Bug in ARC230?
« Reactie #2 Gepost op: 5 juli 2014, 12:45:15 »
Niet echt een oplossing maar toch: is Freescan geen goed alternatief?

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21681
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Bug in ARC230?
« Reactie #3 Gepost op: 5 juli 2014, 13:28:23 »
Freescan geinstalleerd en gelijk uitgeprobeerd. Deze werkt prima, bedankt voor de tip. Ga het binnenkort eens uitproberen met mijn UBC800XLT.

PD1EU

  • Gast
Re: Bug in ARC230?
« Reactie #4 Gepost op: 5 juli 2014, 15:29:42 »
Vreemd dat Butel die bug niet heeft verholpen. Ik merk dat freeware software soms beter werkt (en een fraaiere GUI).

screenshots